Vochtmeter MF100

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hoas
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 23 jan 2004, 21:18
Locatie: Veghel

Vochtmeter MF100



Bericht door hoas »

Heeft een van de forumleden ervaring met het gebruik van de Voltcraft MF-100 vochtmeter?
Deze kwam goed uit een test op een duits forum.
Ik heb deze vochtmeter gekocht maar kan er nog niet zo goed mee overweg.
vr.gr.
Henk
Gebruikersavatar
VTECMaster
Berichten: 625
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 22:58
Locatie: Oakly Hill

Re: Vochtmeter MF100



Bericht door VTECMaster »

Ook wel benwieuwd naar
Alleen zie ik bij Conrad destructief staan en op een Duitse site Zerstörungsfrei

Wat is het nu :?:
Laatst gewijzigd door VTECMaster op ma 16 jan 2017, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Grietings, Frans

Binnen :P
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: Vochtmeter MF100



Bericht door Trebor953 »

Foute vertaling uit het Duits. Het is een inductief systeeem, in de Nederlandse gebruiksaanwijzing staat ook: Deze niet-invasieve digitale vochtmeter, dus niet-destructief.
Laatst gewijzigd door Trebor953 op vr 06 jan 2012, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Vochtmeter MF100



Bericht door Starline 660 »

Onder "niet invasieve" moet ik verstaan dat je niet in het materiaal prikt?

Ik heb een Chinees ding met twee van die prikpennen, maar dat is een prul!

Destructief vocht meten in je camper lijkt mij niet handig :roll:
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: Vochtmeter MF100



Bericht door Trebor953 »

Starline 660 schreef:Onder "niet invasieve" moet ik verstaan dat je niet in het materiaal prikt?
Juist, geen invasie in het materiaal. Het is een bol die je tegen het materiaal houdt, even googlen zie je wel een afbeelding.
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Vochtmeter MF100



Bericht door Starline 660 »

Thanks ;;-) wat is een goede meter om te kopen? betaal altijd liever meer voor goed gereedschap.

Het Chineese ding heb ik als monster op een beurs gekregen, evenals een afstandmeter en een leiding zoeker , allemaal troep.
Batterij er uit en in de contener beland.
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: Vochtmeter MF100



Bericht door Trebor953 »

Ik heb deze Voltcraft MF-100 en vind het een fijn apparaat met instelbare min/max waardes en een hold functie waardoor je gemakkelijk op moeilijk bereikbare plaatsen kan meten en hij is dus absoluut NIET-destructief. :)
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Vochtmeter MF100



Bericht door Starline 660 »

Oké, ga hem bestellen. Mijn dank 8-)
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
hoas
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 23 jan 2004, 21:18
Locatie: Veghel

Re: Vochtmeter MF100



Bericht door hoas »

Hallo Rob,
De meter geeft geen vochtpercentages maar vergelijkt waarden van de div. plaatsen, die je meet.
Welke waarden geeft hij aan op je wanden?
vr.gr.

Henk
roadmaster-l
Berichten: 509
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 10:38

Re: Vochtmeter MF100



Bericht door roadmaster-l »

Dit is inderdaad geen echte vochtmeter. Hij vergelijkt met omgeving maar geeft geen absolute vochtwaardes aan. Veel heb je er dus niet aan wanneer je absolute waarden wilt meten. Prima voor andere doeleinden maar niet voor camper/caravan.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51261
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vochtmeter MF100



Bericht door Kroppie »

waarom niet ?
als je regelmatig meet en je hebt dan plotseling ergens een hogere waarde dan weet je dat er op die plek iets ""loos /lek"" is ,en dat je dan geen exact vochtpercentage meet lijkt MIJ niet belangrijk .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:

Re: Vochtmeter MF100



Bericht door Agnes »

Ik zou toch een ietsje meer uitgeven en de GMI 15 kopen, deze heeft wel de vochtigheidsgraad aan. Werkt heel goed.
Laatst gewijzigd door Agnes op vr 06 jan 2012, 7:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Vochtmeter MF100



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb afgelopen week dat ding van de Aldi gekocht.
Dat werkt uitstekend.
En zolang je, zoals Jos hierboven al aangeeft, een 0-waarde hebt, zie je dadelijk waar er een eventuele fout zit.
En die puntjes? Mocht dat al een probleem zijn, dan slijp je ze er toch af? Maar je moet al met een vergrootglas kijken of er gaatjes zitten. Trouwens, ik had laatst een camper waar de tekeningen van de kleinkinderen met punaises in de wand zaten.

En wil je weten of hij werkt? Nu, ik was er mee aan het spelen en had net de was uit de droger.
Zet hem maar eens op een t shirt en daarna op een t shirt welke net uit de kast komt. Het verschil is met de hand niet te voelen.
Op mijn blanke huid geeft hij 40 % vocht aan. Vorig jaar, zo'n duur apparaat 46 %. Ik heb toch echt geleerd dat wij voor 70% uit vocht bestaan.

Neen, ik kan mij voorstellen dat iemand, die beroepsmatig vochtpercentages moet meten en daar snel een deskundig oordeel over moet vellen, een goede geijkte meter zal moeten gebruiken. Immers hij kan niet over langere tijd verschillende metingen doen.
Maar dat Aldi ding van € 14,-? Die hou je bij de camper, met een notitie van welke waarde's je hebt gemeten. Is er wat aan de hand, dan valt dat gelijk op. Verkoop je de camper, doe je de meter erbij.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51261
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vochtmeter MF100



Bericht door Kroppie »

zo gebruik ik mijn meter (gmi 15) ook ,en die 70% water waar wij uit bestaan klopt ,het is alleen vebazingwekkend wat sommige vrouwen met die resterende 30% kunnen bereiken . :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie