Inhaalverbod
- Bob Diesel
- Berichten: 31863
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Inhaalverbod
Dat bedoel ik nu
het was al 80 toen de auto,s dat nog niet konden
nu tich jaar later zou er wel eens over nagedacht mogen worden of het niet aangepast moet worden
zo als zo veel is aangepast in een constant veranderende technishe wereld
of heb jij nog een telefoon met draaischijf,een wastobbe en schrobbord,enz enz
de technische vooruitgang maakt het allemaal mogelijk
maar voor de vrachtwagens geld ook hier (on Topic) een INHAALVERBOD
Voor de personenauto,s wil iedereen iets harder 130
Touringcars mogen eindelijk 100km
nu nog de transport sector op 90 en het leed is ver weg
de rotzooi komt door een te groot onderling verschil
Dan nog net als in america het keep your lane systeem
en voila
we hebben het op gelost
het was al 80 toen de auto,s dat nog niet konden
nu tich jaar later zou er wel eens over nagedacht mogen worden of het niet aangepast moet worden
zo als zo veel is aangepast in een constant veranderende technishe wereld
of heb jij nog een telefoon met draaischijf,een wastobbe en schrobbord,enz enz
de technische vooruitgang maakt het allemaal mogelijk
maar voor de vrachtwagens geld ook hier (on Topic) een INHAALVERBOD
Voor de personenauto,s wil iedereen iets harder 130
Touringcars mogen eindelijk 100km
nu nog de transport sector op 90 en het leed is ver weg
de rotzooi komt door een te groot onderling verschil
Dan nog net als in america het keep your lane systeem
en voila
we hebben het op gelost
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op di 30 aug 2011, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9939
- Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
- Locatie: Wolsztyn PL
Re: Inhaalverbod
Het inhaalverbod is er nog niet, ik schat in dat het variabel wordt.
Matrixborden zat boven de weg
Matrixborden zat boven de weg
Groet,
Sieb
Every mile with a smile
Sieb
Every mile with a smile
Re: Inhaalverbod
inhaal verbod is ook niet zo erg, wij hebben wel eens gekeken wat het verschil was tussen twee vrachtwagens die van het noorden naar de grens bij breda reden, de een net zo hard als tie kon Topsnelheid 140km/h en de ander 85 a 90 tijd verschil bij aankomst 10 minuten dus dat is de moeite niet.
wat het inhalen van vrachtwagens kan ik alleen maar zeggen die stomme snelheids begrenzer eraf, die auto's hebben een tachograaf erin en als ze langen als 5 minuten boven de 85 gereden hebben kun je ze gewoon een prent geven, dan hebben we minder files meer geld aan bekeuringen en ook minder ergenis bij de truckers.
ik reed tot voor kort twee keer per dag over de N34 hier mag je 100 alleen als er een zij straat is mag je maar 70, de meeste bussen en vrachtwagens rijden hier 80 en bij zij straten 70.
files onstaan op zo'n weg nogal snel luxe auto probeerd in te halen want hij mag 100, bij de eerste en de beste zij straat hangt zo iemand dan weer boven op de rem want er kan controle wezen en zo heb je na een paar kilometer een beste file want als de voorste afremt naar 70 moet de achterste afremmen naar 50 dus dat schiet al niet op.
spits stroken volgens mij gaan ze pas open als het verkeer al zo goed als vast zit, dat asvalt ligt er gebruik het dan ook inplaats van files te creeren.
wat het inhalen van vrachtwagens kan ik alleen maar zeggen die stomme snelheids begrenzer eraf, die auto's hebben een tachograaf erin en als ze langen als 5 minuten boven de 85 gereden hebben kun je ze gewoon een prent geven, dan hebben we minder files meer geld aan bekeuringen en ook minder ergenis bij de truckers.
ik reed tot voor kort twee keer per dag over de N34 hier mag je 100 alleen als er een zij straat is mag je maar 70, de meeste bussen en vrachtwagens rijden hier 80 en bij zij straten 70.
files onstaan op zo'n weg nogal snel luxe auto probeerd in te halen want hij mag 100, bij de eerste en de beste zij straat hangt zo iemand dan weer boven op de rem want er kan controle wezen en zo heb je na een paar kilometer een beste file want als de voorste afremt naar 70 moet de achterste afremmen naar 50 dus dat schiet al niet op.
spits stroken volgens mij gaan ze pas open als het verkeer al zo goed als vast zit, dat asvalt ligt er gebruik het dan ook inplaats van files te creeren.
Groet Cobes.
___________
ik heb een Rapido V68 met 140 pk
.
temperatuur rond mijn huis
___________
ik heb een Rapido V68 met 140 pk
.
temperatuur rond mijn huis
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Inhaalverbod
het valt gewoon op waar de files beginnen , bij 3 banen meestal op de middelste, en dan niet omdat er een vrachtwagen aan het inhalen is , want die zitten al lang rechts omdat het daar meestal wel blijft rollen .
2 banen ook het linkse spoor, dan kan de schuldige een langzame inhaler zijn , en die moet dan van de straat gehaald worden voor onnodig links rijden .maar dat gebeurt niet .
ze gaan liever achter een boom staan om te kijken of je niet 3 km te hard rijd.
2 banen ook het linkse spoor, dan kan de schuldige een langzame inhaler zijn , en die moet dan van de straat gehaald worden voor onnodig links rijden .maar dat gebeurt niet .
ze gaan liever achter een boom staan om te kijken of je niet 3 km te hard rijd.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Re: Inhaalverbod
denk dat je dan maar eens effe wakker moet worden louis, kijk effe als je op de snelweg zit.
als er een truck in gaat halen hebbie dierect een vette rij erachter, , vooral in Belgie zie dat goed.
nee inhaalverbod ondanks dat ik er niet voor ben zal denk best wel helpen in bepaalde gevallen.
Ik vind dat men moet bekeuren voor die belachelijk lange inhaalmaneuvres, die slaan werkelijk nergens op, daar creeeren we filles mee.
als er een truck in gaat halen hebbie dierect een vette rij erachter, , vooral in Belgie zie dat goed.
nee inhaalverbod ondanks dat ik er niet voor ben zal denk best wel helpen in bepaalde gevallen.
Ik vind dat men moet bekeuren voor die belachelijk lange inhaalmaneuvres, die slaan werkelijk nergens op, daar creeeren we filles mee.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Inhaalverbod
ik zal het zometeen eens goed in de gaten houden als ik weer aan m,n 3 daagse werkweek begin.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 10:15
- Locatie: Vegelinsoord (Fryslân)
- Contacteer:
Re: Inhaalverbod
Ik zat net op flitsnieuws.nl het nieuws te bekijken
Een opmerkelijk verhaal, waar over een tijdje misschien niemand meer van opkijkt...
Een opmerkelijk verhaal, waar over een tijdje misschien niemand meer van opkijkt...
Voertuig krijgt geen gelegenheid om in te voegen
Gepubliceerd op 30 augustus, 2011
HEERENVEEN: Dinsdagavond rond half zeven kreeg de Heerenveense politie een ongevalmelding op het verkeersplein van Heerenveen. De politie kwam met meerdere eenheden met spoed ter plaatse.
Op het verkeersplein staat een personenwagen half in de berm. Een mevrouw wilde met haar voertuig invoegen maar kreeg daarbij geen gelegenheid van de overige weggebruikers. Het verkeer raasde met behoorlijke snelheden vanaf Wolvega naar Leeuwarden maar gaf, ondanks duidelijke signalen van het voertuig, geen gelegenheid om in te voegen. Met gevolg dat ze met haar voertuig de berm in moest, een verkeersbord raakte en tot stilstand kwam halverwege het talud.
De vrouw raakte niet gewond. Politie en Rijkswaterstaat hebben het verkeer op het ongeval geattendeerd. Berger Hof heeft het voertuig afgevoerd.
Oant sjen...
Oant in oare kear,
Gerard
_____________________
Renault Pilote T1200D '86
2,1 Diesel, 43kw
"Carpe Diem"
_____________________
Oant in oare kear,
Gerard
_____________________
Renault Pilote T1200D '86
2,1 Diesel, 43kw
"Carpe Diem"
_____________________
-
- Berichten: 9939
- Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
- Locatie: Wolsztyn PL
Re: Inhaalverbod
Das is moeilijk te beoordelen van deze afstand
Weet wel dat je op de invoegstrook voldoende snelheid moet maken en dat veel mensen dat dus niet doen! die zijn drukker met het benauwd naar achteren kijken dan met gasgeven, zeg niet dat het in dit geval zo was, maar komt wel vaak voor.
En dan in de spits hebben ze allemaal zo'n haast om op het werk of thuis te komen, en dan krijg je geen gelegenheid
Zelfde drama is de rotonde van Joure, op de rotonde mag je 50 km/h maar er wordt wel 70/75 gereden, ook moeilijk invoegen, zeker met een combinatie van 40/50 ton.
Die moeten hem er dus gewoon "tussen prakken" .
Ben benieuwd wanneer daar een fly over komt.
Weet wel dat je op de invoegstrook voldoende snelheid moet maken en dat veel mensen dat dus niet doen! die zijn drukker met het benauwd naar achteren kijken dan met gasgeven, zeg niet dat het in dit geval zo was, maar komt wel vaak voor.
En dan in de spits hebben ze allemaal zo'n haast om op het werk of thuis te komen, en dan krijg je geen gelegenheid
Zelfde drama is de rotonde van Joure, op de rotonde mag je 50 km/h maar er wordt wel 70/75 gereden, ook moeilijk invoegen, zeker met een combinatie van 40/50 ton.
Die moeten hem er dus gewoon "tussen prakken" .
Ben benieuwd wanneer daar een fly over komt.
Groet,
Sieb
Every mile with a smile
Sieb
Every mile with a smile
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Inhaalverbod
Dat is toch Friesland? Over 50 jaar dus Voordat de subsidie aanvraag naar ABN is vertaald enz . .Zelfde drama is de rotonde van Joure, op de rotonde mag je 50 km/h maar er wordt wel 70/75 gereden, ook moeilijk invoegen, zeker met een combinatie van 40/50 ton.
Die moeten hem er dus gewoon "tussen prakken" .
Ben benieuwd wanneer daar een fly over komt.
-
- Berichten: 9939
- Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
- Locatie: Wolsztyn PL
Re: Inhaalverbod
haha, jij maakt daar vandaag geen nieuwe vrienden
Groet,
Sieb
Every mile with a smile
Sieb
Every mile with a smile
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 10:15
- Locatie: Vegelinsoord (Fryslân)
- Contacteer:
Re: Inhaalverbod
Ja maar Jonckheer heeft wel gelijk, Starline
Ik woon er een paar kilometer vanaf. De rotonde is een ramp, zeg maar een Russische roulette. De fly-over zal er voorlopig niet komen.
Maar het is wel zo dat veel invoegstroken kort bemeten zijn. Moet er soms met m'n 60 ouwe knollen flink aan sjorren om aan het einde van de invoegstrook op de baan te komen. Met goed anticiperen lukt dat in het algemeen wel aardig.
Ik woon er een paar kilometer vanaf. De rotonde is een ramp, zeg maar een Russische roulette. De fly-over zal er voorlopig niet komen.
Maar het is wel zo dat veel invoegstroken kort bemeten zijn. Moet er soms met m'n 60 ouwe knollen flink aan sjorren om aan het einde van de invoegstrook op de baan te komen. Met goed anticiperen lukt dat in het algemeen wel aardig.
Oant sjen...
Oant in oare kear,
Gerard
_____________________
Renault Pilote T1200D '86
2,1 Diesel, 43kw
"Carpe Diem"
_____________________
Oant in oare kear,
Gerard
_____________________
Renault Pilote T1200D '86
2,1 Diesel, 43kw
"Carpe Diem"
_____________________
Re: Inhaalverbod
Nou hebben wij een paar oude voertuigen waar 80 al een hele opgave voor is.
In de meeste landen geen probleem, daar kun je met max 75 al aardig uit de voeten.
In Nederland MOET je echter 85 rijden, van de overige weggebruikers mag je gewoon niet zachter.
Zou je natuurlijk kunnen zeggen dat je met zuks ook de snelweg niet op moet.
Maar op de wegen binnendoor is het nog veel erger als inhalen moeilijk is.
Hier worden ze gewoon aggresief.
Waar ze bv in de UK of Scandinavie er wel begrip voor op kunnen brengen.
In de meeste landen geen probleem, daar kun je met max 75 al aardig uit de voeten.
In Nederland MOET je echter 85 rijden, van de overige weggebruikers mag je gewoon niet zachter.
Zou je natuurlijk kunnen zeggen dat je met zuks ook de snelweg niet op moet.
Maar op de wegen binnendoor is het nog veel erger als inhalen moeilijk is.
Hier worden ze gewoon aggresief.
Waar ze bv in de UK of Scandinavie er wel begrip voor op kunnen brengen.
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Inhaalverbod
in de UK zien die invoegstroken er wel ff iets anders uit.....daar heeft een 747 nog plek om te starten .
veel mensen deneken hier ook dat als ze de weg opkomen een Ander maar aan de kant moet....en da,s nog steeds niet zo......zie je het voor je .....je rijd 120 rechts en je kunt niet naar links, plots een oud omaatje in een alto voor je neus met 75 kmh.......die de weg op wil...da,s geen humor!!!!!!!
veel mensen deneken hier ook dat als ze de weg opkomen een Ander maar aan de kant moet....en da,s nog steeds niet zo......zie je het voor je .....je rijd 120 rechts en je kunt niet naar links, plots een oud omaatje in een alto voor je neus met 75 kmh.......die de weg op wil...da,s geen humor!!!!!!!
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
- Bob Diesel
- Berichten: 31863
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Inhaalverbod
en iedereen denkt dat die aan de kant moet en plaats moet maken voor de invoeger
daar heeft Wingman een punt
,dat hoeft niet maar ,het mag ,maar het is in NL verboden om zonder aanwijsbare reden van rijstrook te veranderen ,rechts rijden dat is verplicht
de invoeger ziet altijd aanhet begin van de invoegstrook een, 3hoekig bord met de punt naar beneden wit met een rode rand
betekenis als je het niet weet ,tijd voor een klein her examen
daar heeft Wingman een punt
,dat hoeft niet maar ,het mag ,maar het is in NL verboden om zonder aanwijsbare reden van rijstrook te veranderen ,rechts rijden dat is verplicht
de invoeger ziet altijd aanhet begin van de invoegstrook een, 3hoekig bord met de punt naar beneden wit met een rode rand
betekenis als je het niet weet ,tijd voor een klein her examen
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op wo 31 aug 2011, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.