Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Dag Martin,

Welkom op dit actieve forum. Er is hier een schat aan informatie te vinden tussen het gebruikelijke off topic geneuzel - ondanks de noeste inspanningen van de moderators hier 😀

Dromen zijn er om waar te maken. Ook voor de kleinere beurs moet dat te doen zijn. Je bent er in ieder geval op tijd bij. Wij zijn iets ouder (45 - 47) en hebben een jaar of zes geleden eerst gehuurd om gevoel te krijgen voor het ‘camperen’. En toen waren we verkocht..,

Veel plezier hier en ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Lieuwke
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 sep 2018, 22:24

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Lieuwke »

Hallo B1gcheese,

dank je voor het warme welkom. Het zal nog wel even duren voor ik hier echt concreet iets ga laten zien. Ik zal eerst informatie gaan verzamelen. En waarschijnlijk ook wat vragen hier stellen.

Zoals ik het nu voor ogen heb.
Informatie verzamelen en beetje droogzwemmen qua planning.
Kosten raming maken.

Het idee dat ik nu heb is een bus voor twee volwassenen omdat ik er van uit ga dat zoonlief over een aantal jaren niet meer mee op vakantie wil, maar dat moeten we wellicht nog even open houden. Ik ben gewend met de motorclub licht te reizen en slaap prima in een tent en kan mij behelpen met een fles water om de wassen en een gat in de grond bij wijze van spreken. Maar mijn vrouw wil liefst wat privacy als het op douchen en toilet bezoek aankomt. Dus daar zal ik rekening mee moeten houden. Gezien we graag fietsen is een plekje voor de e-bikes ook wenselijk, ook handig om boodschappen te doen als we ergens staan denk ik zo.
Ik ga eerst en vooral de ombouw verslagen hier volgen, want dat is waarschijnlijk de beste inspiratie.
Boekie63
Berichten: 8
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 11:10

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Boekie63 »

Hallo,

Even voorstellen. Ik ben Peter, 55 jaar oud en woonachtig in een gehucht bij Assen. Na een aantal malen met mijn vrouw Anita een camper te hebben gehuurd hebben we besloten er uiteindelijk zelf maar eentje te kopen, een kleintje weliswaar. Het betreft een 5.74 m lange Knaus C-Liner uit 2007. Voor mij allemaal nieuw. Mijn vrouw is groot geworden in de Citroen HY van mijn schoonvader die hij al vanaf 1972 als camper gebruikt. Omdat dit type amper te vinden is hebben we na een zoektocht deze uit Zweden geïmporteerd en hij is afgelopen week net door de RDW gekeurd. Wachten op het kentekenbewijs en de platen en dan toch nog maar even uitproberen. Nou heb ik best wat verstand van autotechniek, maar ineens gaat het over vacuumtoiletten, Dometic dakramen, keukenapparatuur en andere toestanden dus voor mij zal er nog genoeg te leren zijn. Als ik dus eens een niet al te slimme vraag stel zal dat zeker aan mijn onervarenheid liggen. Ik heb wel alvast een fotootje kunnen posten hier. :-B :P
vrgr

Peter

Afbeelding

Afbeelding
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door trabbart »

hallo groetjes uit belgië
net een camper gekocht , staat nu een kleine maand op de oprit
1e eis , het moest een oldtimer zijn,
2e niet boven de 6000 euro
3e plek voor 3
4e rijdend.
mijn eerste gedacht viel op een peugeot j5 maar ik lees meer goed over de ducatootjes .
het is een ducato 2.5 td geworden uit 89 .km stand met carpass 136000 de particuliere verkoper beweerde dat "alles werkt" . bij aanschaf en inspectie lette ik op roest en op techniek van het voertuig, van campers kende ik niets. helaas hij was een leugenaar eerste klas. zelfs de km stand is een 20.000 teruggedraaid omdat de leugenaar er een factuur van achterbanden had bijgedaan waarop een km stand is ingevuld die hoger is maar natuurlijk niet lager dan op de carpas heb ik dit thuis gemerkt.

maar de rit naar huis een goeie 100km ging probleemloos, enkel schakelen was moeilijk. vooral de posities vinden , op en neer gaan is hard.
thuisgekomen onmiddelijk aan het werk.
een gat in de tafel dichtgeplamuurd en een folie erop,
voorbanden vervangen wegens barsten, frigo uitgebouwd en brander hersteld en uitgemest schimmel en dergelijke , kachel ging niet :( , was slechts batterijconnectieprobleem, boiler : sproeier verstopt, knipperlichten vooraan lampen vastgeroest, link naar versnellingsbak ingevet maar niet echt veel beter. gescheurde ashoezen vervangen met deelbare ashoezen. gelukkig nog goeie vettige homokineten. remmen zijn onlangs vervangen en doen het prima, parkeerrem aanspannen, keukenvloer onder frigo rot :thumbdown: en nu vervangen. de wc :sick: :sick: : had in geen 29 jaar een spons gezien. :( . geen zever er stond een mm urinesteen of kalk in de pot. de douche werd als bench gebruikt vermoed ik . deze ruimte gewoon reinigen was een hele zondag werk met mondmasker en alle harde middelen. bij de aankoop stond deze ruimte vol stoelen en werd over het hoofd gezien :bang: . een douchemat kleefde letterlijk aan de bodem en enkel staalwol bracht uitkomst. badkamer zal nog een probleem geven .
1 koepel van ductape ontdaan en bleek een nieuwe nodig te zijn. ruitenwissers compleet vastgeroest, nieuwe mechaniek geplaatst alsook de wissers .
dan de vloeistoffen van het voertuig :sick: :sick: :sick: :sick:
servo of stuurbekrachtiging , versnellingsbak en motorolie eraf . alles samen net geen 6 liter !!!!!!!
de servo olie was bruin als modder, de versnellings bak had slechts een halve liter of ietsjes meer erin!!!
eens alles gespoeld en gevuld de motor opgestart en gaan rijden . schakelen gaat weer vlot!! , vreemd genoeg lekt de bak niet , gelukkig maar.
het beestje werkt perfect , goeie wegligging , goeie remmen , schakelen gaat makkelijk, verassend veel power uit dat blok , we kunnen op pad om naar de technische keuring te gaan , ik vermoed dat we er nu zullen door geraken.
het eerst volgende werk is de distributieriem. ik heb de kap er al af en die ziet er op het zicht goed uit maar er is geen historie van bekend . dit is dus een projectje waar ik alles zelf aan doe , ik zal waarschijnlijk de waterpomp mee vervangen .
aan de vorige eigenaar , mocht je dit lezen, je had wel tijd om er de radio (die niets waard leek in mijn ogen) eruit te halen, maar je stront in de wc tank kregen we wel mee,, nogmaals bedankt voor je leugens. maar wij zorgen ervoor dat dit campertje niet meer misbruikt word.
uiteraard is er hier en daar nog geprutst en zijn er nog wel wat klussen te doen maar het ergste is aangepakt.
chassis is goed roestvrij , 1 deur heeft een gat en de paravent gaat er uit zodra ik er eens opvlieg.
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (72.37 KiB) 837 keer bekeken
joyrent
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 10 sep 2018, 12:48
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door joyrent »

Dafluc schreef:
ma 10 sep 2018, 16:55
Welkom Joyrent. Meteen maar even duidelijk zijn: het is niet de bedoeling dat bedrijven op ons forum adverteren of reclame voor zichzelf maken. We zijn daar nogal streng op. Zolang je gewoon meedoet is er uiteraard niks aan de hand. Gaat het teveel richting de eigen toko promoten zullen we ingrijpen.
Top, geen enkel probleem! Ik heb me aangemeld om de problemen van de doelgroep te kunnen achterhalen, zeker niet om reclame te maken! Dankjewel voor de duidelijke taal :)
Huur of Verhuur gemakkelijk je camper bij https://www.joyrent.nl/campers/! Ben je een verhuurder? Maak dan eerst een account aan en upload je camper. Wil je een camper huren? Dan hoef je geen account aan te maken. Bekijk ons volledige aanbod of neem contact met ons op.
jo b250
Berichten: 274
Lid geworden op: do 24 jul 2008, 17:28
Locatie: Europa

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jo b250 »

Oke niet nieuw maar terug van weggeweest.
Heb dus een hoop te lezen :lol3: :lol3:

Zijn gek op Amerikaanse auto's :mrgreen:
Gino Tiffany
Berichten: 7
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 22:35

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gino Tiffany »

Hallo/welkom boekie63!
Mooie camper heb je daar!
Lijkt wel eentje op elektriciteit? :-B
Ziet er allesinds zeer luxueus uit!?

Hallo/welkom trabbart,
De buitenzijde van de camper ziet er (door je harde werk neem ik aan) zeer netjed uit voor zn leeftijd.
Je hebt blijkbaar niet zoveel geluk gehad met je aankoop.
Maar heb je de camper niet goed bekeken en proefrit kunnen maken?
Hoop dat je hem praktisch gratis gekregen hebt dan als die effectief zo 'onverzorgd' was met een waslijst aan mankementen :DD
Wel goed dat je er nieuw leven in blaast! :thumbup:


Alsook jo b250 welkom :-B


Mvg. Gino&Tiffany
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal!
En een Knaus C-liner van 5,74 meter :shock: die zie je niet vaak inderdaad.
Geniet er van mensen :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Riesenbp
Berichten: 8
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 14:24

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Riesenbp »

Hallo even voorstellen. Paul Riesenbeck ben 66 en sinds kort in bezit van een Knaus Weinsberg uit 2007. Wij zijn naturisten maar moeten ons nu maar aanpassen. Mijn hobby is natuurlijk de camper, ons hondje en het maken van kaarten voor Openstreetmap waar ik nu ook camperplaatsen in aanmaak. Zelf hoop ik op dit forum ook nuttige info te verkrijgen en te geven.
OfficialSL1CE
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 28 sep 2018, 13:37

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door OfficialSL1CE »

Goedendag allemaal,

Mijn naam is Slice, 16 jaar oud. Sinds een tijd ben ik extreem geïnteresseerd in campers en omgebouwde 'ex'-lijnbussen. Aangezien ik over enkele jaren kan studeren en de kamers zo duur zijn, ben ik al druk bezig geweest om een soort concept op te zetten om fulltime in een camper te wonen. Zeker aangezien ik graag klein wil leven en hier ook geen probleem mee heb. Ik hoop dat ik hier wat gave, niet al te dure (klein budget :( , ideeën kan vinden.

Groeten,

Slice
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Slice, 16 jaar oud,
Wat leuk ik heb het nog nooit mee gemaakt dat zo´n jong iemand zich aanmeldde als lid. :clap: :clap: :clap:

Een hele hartelijke welkom, voel je hier maar lekker thuis, en geniet van de leden hier en van de kennis die je hier kan opdoen.
Als ik wat voor je kan betekenen je kan altijd aankloppen,
de deur is al van het slot :thumbup:
Tot gauw. :wave:

Update.
Kan je niet beter een Tiny house gaan bewonen, bij een boer op het erf, dat scheelt onderhoud en daar bij komende kosten.
Je zou een schafkeet op wielen kunnen isoleren inrichten, en een kachel er in, want we kunnen best nog wel winters krijgen dat het aardig gaat vriezen.
En als het erg koud word mag je misschien van de boer in een grote schuur staan, voor een jong iemand doen met graag iets meer.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Rico2
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 01 okt 2018, 12:11
Locatie: Limburg (B)

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rico2 »

Hoi allemaal,

Ik ben Rico en sinds vorige week de gelukkige eigenaar van een "project" camper.
De camper bied nogal wat uitdagingen, waaronder hem op kenteken zetten.
De vorige eigenaar heeft hem gekocht en zelf nooit op kenteken gezet. De papieren die hij er bij had waren niet de laatste eigenaar en nu begint de zoektocht naar de laatse inschrijving/ ( belgie ). Dit heeft nogal wat voeten in de aarde en de privacy wetgeving werkt helaas in dit geval niet mee. Maar gelukkig lijden meer wegen naar rome, alleen de meeste duren heel lang :-?

Dus in de tussentijd , de mooie opdracht om hem in de oude staat terug te brengen. Voordeel is dat hij technisch goed is.
Hij heeft weinig roest en maar 100.000 op de teller ( 2.5 ongeblazen diesel ).
Ik had er graag een foto bijgezet, maar weet helaas nog niet hoe :)


Tips en trucs om het proces van op kenteken te zetten te versnellen hoor ik graag :wink:

groetjes Rico
OfficialSL1CE
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 28 sep 2018, 13:37

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door OfficialSL1CE »

Jelle schreef:
ma 01 okt 2018, 14:06
Slice, 16 jaar oud,
Wat leuk ik heb het nog nooit mee gemaakt dat zo´n jong iemand zich aanmeldde als lid. :clap: :clap: :clap:

Een hele hartelijke welkom, voel je hier maar lekker thuis, en geniet van de leden hier en van de kennis die je hier kan opdoen.
Als ik wat voor je kan betekenen je kan altijd aankloppen,
de deur is al van het slot :thumbup:
Tot gauw. :wave:

Update.
Kan je niet beter een Tiny house gaan bewonen, bij een boer op het erf, dat scheelt onderhoud en daar bij komende kosten.
Je zou een schafkeet op wielen kunnen isoleren inrichten, en een kachel er in, want we kunnen best nog wel winters krijgen dat het aardig gaat vriezen.
En als het erg koud word mag je misschien van de boer in een grote schuur staan, voor een jong iemand doen met graag iets meer.
Bedankt voor het warme welkom! :)

Een tiny house heb ik inderdaad al over nagedacht, de rede dat ik dit niet extreem graag wil is dat ik een campertje knusser vind. En het is natuurlijk gaaf dat je ermee op reis kan! :)

Ik ga me zeker verheerlijken aan alle mooie dingen hier en als ik een vraag heb denk ik dat er genoeg mensen zijn die hem kunnen beantwoorden.

Groeten,

Slice :D
tiscorry
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 30 sep 2018, 19:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door tiscorry »

:wave: Hallo,
Ik ben corry getrouwd met Jan en we hebben nog nooit in een camper gereden zelfs niet gezeten. We gaan dan ook op zoek naar een camper weliswaar eerst een oudje om te kijken of we het wat vinden maar dar zal wel, ik zie me al een stukje rijden aan een waterkant de camper zetten stoeltje uit en met een glaasje zitten en genieten, maar ga eerst eens even het forum doorzoeken naar tips en trucs.
Dus tot later dan maar
Groetjes
Plaats reactie