Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rolling Rodie »

Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Data58
Berichten: 2
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 23:27

Nieuw in het Camperforum



Bericht door Data58 »

Beste Camperliefhebbers,

Als nieuwbakken Campereigenaar na vele jaren plezier met een caravan, gaan we dit jaar voor het eerst met een camper op vakantie. We hebben een oudje Fiat Talento met een Dethleff opbouw.

Groet Geeske & Patrick


Afbeelding
patrick_carla
Berichten: 13
Lid geworden op: di 02 aug 2011, 12:05

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door patrick_carla »

Nieuw op dit forum, maar niet in de motorhomewereld.

Had hier al ooit eens op het forum een kijkje genomen, maar heb me nooit geregistreerd en daar is bij deze dus verandering ingekomen.
Waarom nooit geregistreerd ? Ik was al ingelogd op verschillende andere ( Belgische ) fora, en daarom heb ik me nooit op een Nederlandse ingelogd.

Effe mezelf voorstellen.

Men naam is Patrick en al sinds 2005 aan het rondtrekken met de MH, eerst gehuurd en vanaf 2006 onze eigen Moby van het merk Mclouis. En sinds dit jaar gaat de motor ook met de aanhanger mee.

Afbeelding

Zelf heb ik ook een site waar al onze weekendverslagen en grote reizen vermeld staan. Je kan er ook alle GPS-tracks vinden van fiets-, wandel- en motortochten die we doen als onderweg zijn.
Het is ondertussen men tweede site (2010), met de vorige ben ik gestopt wegens problemen met de hosting.

Ik ben ook niet de man om grafisch van alles tentoon te stellen op men site, maar eerder to the point.
Dus dat wil zeggen verslagen, foto's en informatie.

Onze reisverslagen.

Verslagen van voor 2010 worden op regelmatige basis ( als ik tijd heb) onder het stof uitgehaald en bij op de site gezet.

Dat zal het zo wat zijn.

Groetjes Patrick
Onze reisverslagen
Onze GPS-tracks

Je komt nooit op je bestemming als je alleen op zonnige dagen reist.
Ollie-B
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 8:38
Locatie: Den Haag

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Ollie-B »

Hallo! Zal me ff voorstellen. Ik ben Olaf. Ik kan jullie nog geen foto laten zien van mijn camper om de simpele reden dat ik er geen heb. Vorig jaar had ik een Chevrolet Chevy Van Camper, maar die is naar nog geen jaar de deur uit gegaan. Ik ben nu druk op zoek naar een echte camper. Heb al veel, heel veel rond gekeken op het internet en jee.......wat een hoop verschil. Ondertussen wel een keus gemaakt in wat het ongeveer moet gaan worden. Ik zit te denken aan een tweede hands, bj rond de 1990 en een alkoof (al ben ik daar nog niet helemaal zeker van). Zit te denken aan een opbouw op basis van een Fiat/Peugeot/Citroen (zijn immers allemaal hetzelfde). Mijn budget ligt tussen de 6 en 9 duizend euro. Waarschijnlijk zijn er vast vele leden op dit forum die in het bezit zijn of zijn geweest van een camper op basis van een Fiat/Peugeot/Citroen. Ik zou van deze leden graag iets willen weten over de betrouwbaarheid, onderhoud en kosten en waar je zeker op moet letten bij aanschaf van.... Door nu al me aan te melden op dit forum hoop ik al goede tips mee te krijgen voordat ik tot aankoop over ga. Overgaan tot aankoop zal binnen nu en een maand of 2 a 3 gaan gebeuren. Nou gezellig en als iemand al tips heeft........kom maar op!
Fiat Ducato 2.5TD Hymer Camp 59 bj1992
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Marius »

Ollie welkom hier.
Voor je vragen kun je beter een nieuwe topic openen op het forum, en gebruik ook eventueel de zoek functie van het forum.
Dit is het voorstel topic..
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kees_S »

Hallo, ook maar even voorstellen dan.
Ik ben Kees uit Landgraaf (Zuid-Limburg).
Ik ben nu 61 jaar en een grote digibeet.
Over een jaartje mag ik met de VUT en mijn echtgenote op 1-1-2013.
Dan gaan we volgens planning grotere reizen maken, misschien met de ANWB campingreizen meedoen?
Wij hebben sinds 1979 meerdere caravans gehad.
Nu denken we na over het 'omruilen' van onze caravan voor een camper.
We zoeken wel nog een 'bank die meedenkt' en moeten misschien eerst maar eens gaan 'huren'.
Hier op dit forum kunnen we misschien al vast iets leren, daar ben je immers nooit te oud voor :)
En misschien kan ik met mijn kampeer/caravan-ervaring ook nog iets bijdragen :?:
Laatst gewijzigd door Kees_S op za 06 aug 2011, 8:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Lucardon
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 9:59

nieuw hier om info te vergaren



Bericht door Lucardon »

Hi :cheers: ,
Ik ben hier nieuw, ik koop (waarschijnlijk) eind dit jaar een camper en probeer reeds nu info te vergaren. :D
Gebruikersavatar
gekeenalje
Berichten: 457
Lid geworden op: di 15 feb 2011, 7:29
Locatie: Harkstede

Re: nieuw hier om info te vergaren



Bericht door gekeenalje »

hallo,
welkom hier en dat info vergaren zal je wel lukken.
er staat hier veel info op de site en wat er niet opstaat kun je vragen en meestal weet iemand wel een antwoord er op.

groeten Geke :cheers:
het is nooit zo donker of het word wel weer licht

http://www.golifeline.nl/

http://www.funda.nl/koop/aduard/huis-47 ... straat-10/
te koop, verdere info per PB
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Cee Pee »

Kees_S schreef:Is pensionado zijn wel leuk?
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen, en ik was er met 15 minuten aan gewent :D :D :D
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door cobes »

Is pensionado zijn wel leuk?
NEE is geen ruk aan, je hebt helemaal geen tijd meer om je ding te doen, en je bent wel 4 keer drukker als op je werk :bang: :mrgreen: :cheers:
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door JAN60 »

Ik ben reeds met 55 met FLO ,nu 64.
En heb het drukker dan ooit,had beter kunnen blijven werken,
toen had ik het rustiger.

gr Jan
Gr Jan
Gebruikersavatar
hvdh
Berichten: 8
Lid geworden op: do 17 feb 2011, 11:38
Locatie: Oudega (Smallingerland)
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door hvdh »

Hallo allemaal
Net nieuw hier, een Frankia gekocht - oudje 21 jaar, dus volwassen, maar al wel met slijtage (aan de binnenzijde).
Twee nachtjes mee gecamperd en dat bevalt prima.
Ben benieuwd naar het model/type. hij is van 1993 en 6.30 lang en 2.24 breed, met een Fiat Ducato 2,5 l Diesel.
Voorlopig eens kijken of ik wat kan repareren en aanpassen en vooral alles werkend kan krijgen.
Afbeelding
J5 Peugot/Burstner 1990 (per 9/2023 gekocht), met wat roest en lekkage/zwakke plekken
Zeeuwje Hans
Berichten: 10
Lid geworden op: za 06 aug 2011, 16:05

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Zeeuwje Hans »

Zojuist toestemming gekregen om in te loggen dus; even voorstellen. Wij zijn Hans en Jeanne. In september 2009 hebben we een camper gehuurd voor een reisje naar Tsjechië en Wenen. Aangezien dat ons zeer goed beviel zijn we gaan zoeken naar een ons passende camper. We vonden een LMC Relax 654 TI met 9.000 km op de teller. In februari 2010 maakten we hiermee onze eerste reis en nu augustus 2011 staat er 41.700 km op en wordt ons rijdende huis ( met een beetje weemoed) maandag a.s. op naam van de trotse nieuwe eigenaar gezet. En wij dan? Wel over een tweetal weken hopen we ons nieuwe Carthago C. Line I 49 op te halen en daar de komende jaren ook weer veel mee rond te reizen. Belangstelling voor onze reis verslagen? Kijk dan even op http://www.hansjeanne.waarbenjij.nu

PS Dat met foto's en Avatars ga ik later nog eens uit vogelen.
Peter.H
Berichten: 510
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 9:08

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter.H »

hvdh schreef:Hallo allemaal
Net nieuw hier, een Frankia gekocht - oudje 21 jaar, dus volwassen, maar al wel met slijtage (aan de binnenzijde).
Twee nachtjes mee gecamperd en dat bevalt prima.
Ben benieuwd naar het model/type. hij is van 1993 en 6.30 lang en 2.24 breed, met een Fiat Ducato 2,5 l Diesel.
Voorlopig eens kijken of ik wat kan repareren en aanpassen en vooral alles werkend kan krijgen.
Afbeelding
Hallo, welkom hier.

ik dacht een Frankia 620 of 630 een achter rondzit, als je binnen komt aan de linker kant de keuken tegenover de keuken de wc en douce, rechts van de inkom een tereinzit en draaibaren voorstoelen achter de chauffersstoel de koelkast. klop dat.

grt peter.h.
Plaats reactie