Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Zou ook veel drukker zijn als er in Nederland zulke plekjes waren .





Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom Caroline en Willem,
Ja ik heb ook leren sleutelen door de T3-camper, maar hebben er wel een zwak voor gekregen, heeft ons leven wel een mooie draai gegeven.
Veel genoegen op het fijne forum met een hart, met elke dag weer verscheidene bezoekers.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

Goeiendag allemaal,

Wil ik mij even voorstellen als Jaap van Duijn wonend in Katwijk aan Zee en recht op zee kijkend. Ben ik van mijn 16e tot 61 als machinist aan t' varen geweest, nu als duvels toejager op kantoor kijken of de mensen op de schepen wel hun geplande en wettelijk onderhoud uitvoeren.
Zelf van 22-06-1950 en echtgenote van 18-06-1954, een dochter met kip caravan en een zoon die de onze gebruikte.
We waren tot afgelopen zaterdag frevente en frequente caravanners,zomer en winter, maar dan nu de overstap naar een camper.
Een Weinsberg carasuite 650MF ik dacht dat we alle opties gekozen hadden, dus volledig en kompleet.
Een jaren lange wens en gedachte om er een te kopen, maar steeds uitvluchten gevonden, nu geen meer over, ik zal volgend jaar maar zeker in 2021 stoppen (bij goede gezondheid en zo) met werken en we hebben inmiddels sinds 9 jaar midden in het dorp een garage van 12x12 meter en 4,5 hoog, de ingang is 3,5 meter hoog en 4,5 meter breed en we kunnen er prachtig in, ruimte zat. Voorzien van verwarming op zonne energie en gewone electra met water ook nog.
We zijn kompleet.
Camper rijden deden we al sinds 1988 in Amerika begonnen in Florida, later ook Canada, Australie en ook in Nederland gehuurd om rond reis Noorwegen te maken dus niet helemaal vreemd.
Enige wat we wel hebben, minder leef ruimte zoals we de caravan hadden als een Swift Challenger 656 op zijn Engels met echt veel leeft ruimte, over hele achter kant een douce, wastafel en WC, dat is nu allemaal wat minder maar we weten en wisten wat we gingen krijgen.

Ben sinds 2012 op caravanforum aangemeld geweest, altijd flinke positive en soms negative commentaren gelezen ook nog aan meegedaan.
Nu mij hier aangemeld op camperfoum.
Ik hoop mij nuttig te maken en nuttige zaken mee te krijgen - het ga U goed Jaap van Duijn. (heb nooit onder de knie gekregen foto te plaatsen, moet dat nu toch eens gaan doen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Van harte welkom fam.van Duijn.Vele forumleden komen uit caravanwereld.



Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Wolvendame
Berichten: 1
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 17:53

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wolvendame »

Hallo
Wij zijn harm en ineke en, zal het meteen maar verklappen, niet in het bezit van een camper maar een caravan genaamd "de Wolvendame". Waarom dan op een camperforum.
Gezien onze lengte doen we in ieder geval voor een camper niet onder integendeel zelfs. :)

Wij zijn al wat ouder, nog steeds werkend, en geen kleine kinderen meer behalve van tijd tot tijd onze mini muts van een kleindochter die maar al te graag met opa en oma meegaat. Wij komen uit het hoge noorden en wel uit de aardbeving provincie Groningen

Wij hebben het plan opgevat om de maand augustus naar Noorwegen te gaan en zoeken hierover allerlei info, tips en truuks. Dat is mi camper, caravan onafhankelijk. Dus wij hopen van de ervaren camperaars het nodige te leren zodat onze eerste Scandinavische reis een mooie reis wordt. Hebben jullie bezwaar tegen een caravanner dan hoor ik het graag en zal mijn account deactiveren.
Groetjes vanuit de Wolvendame
Harm & ineke
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Héé harm en ineke, hartelijk welkom,
Een leuke variatie op de campers, voor ons zijn jullie blijvers.
Wij wonen ook in Groningen, en zij heel benieuwd naar jullie voornemen en ervaringen.
Open dat een Topic en schrijf straks jullie trip met foto's, prachtig. :bow: :bow: :bow:

:clap: :clap: :thumbup: :cheers:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jasperenpriscilla »

Hallo allemaal,

Wij hebben vorige week ook een camper gekocht. In het najaar gaan we een goede trip maken (6weken) en het leek ons fantastisch dat met een camper te doen. Gewoon zo'n grote witte :wink:

Nu hebben we meerdere plannen gehad afgelopen maanden, van huren tot toch maar de caravan van mijn pa lenen Of toch maar het vliegtuig pakken naar azie. Uiteindelijk kwamen we erachter dat als we een camper zouden kopen, dat dat toch wel het leukste ging zijn. Gelukkig hadden we ook net het huis verkocht, en hebben we wat overwaarde die we pas over een jaar weer in het nieuwbouw huis hoeven te steken. Dus we hebben wel wat te besteden. Het plan was toen ineens. Een wat modernere grote witte kopen, goed inkopen, en over een jaar weer verkopen hopelijk met weinig verlies.

Al rondkijkend kwamen we tot de conclusie dat zo'n wat moderner ding ook echt niets is voor ons. Wat is daar nu de lol van, als hat allemaal soepel en gladjes gaat. :lol3: Daarnaast, als we eenmaal een camper hebben, dan willen we er over een jaar echt geen afstand meer van doen!!!

Toen kwam het echte plan boven borrelen... als we nu eens gaan zoeken naar een modelletje voor de wat kleinere knip. We hadden de grens gezet op 6000,- Dit krijgen we wel bij elkaar gesprokkeld in een jaar. Dan kunnen we hem gewoon houden. Met wat zoeken blijkt dat er echt fantastische campers te koop waren voor dit budget. We hebben er 4 gezien, toen wisten we precies wat we wel en niet wilden (een was altijd in gerookt, de ander was net te krap, weer een ander had een vochtprobleem, de volgende was te mooi en net boven budget) Eigenlijk was het ideaal beeld een 5 persoons (dus extra zitje achterin) 2.5 TD op fiat ducato (ik heb iets met fiats, dus ook al is het krek hetzelfde een peugeot of citroen had minpunten voor ons) Het extra zitje achterin zodat we deze konden omtoveren in een stapelbed voor onze 2 jonge kinderen.

Het is uiteindelijk een 1.9TD geworden waarvan het blok pas 30d km oud is, een LMC Lord liberty en we noemen hem Bertus!!!

Afbeelding

Afbeelding

Technisch zit het allemaal wel snor met Bertus, cosmetisch heeft ie her en der wel een ouderdomsplekje. En elektrisch heb ik ook nog wel wat klusjes op de TODO lijst, alles werkt wel, maar her en der zit de bedrading niet zoals ik dat graag zie. Dit weekend staat het eerste kampeerweekend op de planning, dan gaan we eens kijken hoe en wat we allemaal willen gaan doen met Bertus!!!

Ik heb ons meteen lid gemaakt van het forum hier, en van de nkc. En ik denk dat wij heel enthousiaste beginnende camperaars zullen zijn!!!

Groet, Jasper, Priscilla en Cas en Melle
Wenedje
Berichten: 45
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 9:59

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wenedje »

Hallo Jasper en Priscilla,

Leuk dat jullie ook voor een ouder model hebben gekozen, wij zijn ook net lid van het forum en hebben sinds vorig jaar ook een oud beestje (Peugeot J5 met Hymer opbouw uit 1989). Er is hier veel, heel veel te lezen; veel plezier er mee!

Gr. Edward en Wendy
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FJM »

Ook namens mij welkom hier!

Succes en heel veel veilige kilometers gewenst met jullie Bertus.
Verwacht van een 19.TD niet dat hij de stenen uit de straat trekt bij een stoplichtsprintje... :lol:
Tip van een oude 19.TD eigenaar: houdt daar wel rekening mee bij eventuele berg-op-wegen....

Gr. Frank
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Van harte welkom en veel plezier met jullie camper.




Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jasperenpriscilla »

Ja ben er inmiddels al achter dat je er geen haast mee moet hebben!

Is voor ons geen probleem, vond hem met 90 bijzonder lekker rijden op de snelweg, met nog ruim genoeg porrie over om een vrachtwagen in te halen!
Hoe het in de bergen gaat, dat gaan we zien. De oude eigenaars reden er zonder problemen de pyreneen mee over, dat haalde mij over de streep.

Ik rijd overigens ook motor (honda transalp) die is ook gemaakt om vooral geen haast te hebben, maar lol heb ik ook daar maximaal mee!

Dingen die zeker moeten gebeuren:
- bagage luik achterop sluit niet lekker (bodem ooit vernieuwd, verkeerde scharnieren teruggeplaatst)
- Checken hoe het met de stroomvoorziening zit, er is een moderne compressorkoelkast in gebouwd die niet op gas kan. Ik wil wel minimaal 2 dagen kunnen avonturen zonder stroom. Er zitten wel al 2 boordaccu's in (en een startaccu)
- extra 3 punts gordel inbouwen met de rijrichting mee (anders kunnen we de kinderstoelen niet vastzetten)
- achteruitrijcamera aanschaffen en installeren samen met wat dode hoek spiegels (ik zie echt niks in de dode hoek)
- Wellicht de vervaagde striping weer wat oppeppen.
- en zo nog allemaal frutklusjes die ik tegenkom!

Oja en mijn vrouw verzorgd nieuwe hoezen in het interieur enzo en zorgt dat het er allemaal weer gezellig uitziet!
JanJD
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 15:37
Locatie: Utrecht-West

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door JanJD »

Even voorstellen.
Ondertussen lees ik al een tijdje mee in dit camperforum en heb ook al wat vragen gesteld of reacties gegeven maar wil alsnog toch wel iets over mijzelf en mijn kampeer en camperervaring vertellen.
Mijn camper interesse is gekomen in mijn tienerjaren, toen mocht ik af en toe meereizen met vrienden (met hun ouders) in een volkswagen T2 camperbusje. Ik heb hier erg goede herinneringen aan en het kopen of bouwen van een compacte bus camper stond hierdoor jaren op mijn wensenlijst.
In de vakantieperiodes ga ik graag kamperen en heb dit meer dan 25 jaar samen met mijn vrouw en nu ook met onze 3 zoons zo'n 4 tot 6 weken per jaar met een tent (vervoerd in een dakkoffer) gedaan. Naast de tent hebben wij ook lange tijd een vouwcaravan (Rapido confort) gehad, met een caravan ervaring opgedaan en ook af en toe met een (geleende) camper weggeweest. Voor mijn wederhelft is een goed toilet in een camper een must-have. Dit samen met gewenste ruimte voor onze 3 kinderen vallen compacte buscampers helaas af. Voldoende grote campers ervoeren wij als te beperkend als het gaat om op de bonnefooi rondtrekken en het verkennen van onbekende minder toegankelijke bergachtige gebieden waarbij wij meermaals met de losse auto op onverharde, smalle en voor sommige campers verboden wegen terechtkwamen. Dit, naast de forse kosten van een camper, weerhield ons ervan de overstap naar een camper te maken.
Twee jaar geleden hebben wij een nieuwe 3Dog vouwwagen gekocht en hierin heb ik alle gemakken aangebracht waardoor dit huisje, net zoals een camper, altijd klaar voor vertrek en op locatie zeer snel klaar voor gebruik staat. Tot dit voorjaar gebruikte wij deze in vouwwagen 3 seizoenen zo'n 6 weken per jaar.
Onverwacht hebben wij sinds afgelopen maart een Camper, een Adria Matrix Axess 590 SG uit 2013. (Mijn schoonouders hebben een nieuwe camper gekocht en deze kwam hiermee -zeer gunstig- beschikbaar voor hun 2 kinderen waarbij wij primair de camper in het voor en na-seizoen gaan gebruiken.) Puur onverwachte luxe en ik ben benieuwd hoe de combinatie van vouwwagen (in de zomer naar het zonnige zuiden) en camper (dichterbij en kortere trips) in het voor en na-seizoen gaat bevallen. Ondertussen begint het bij mij ook wel te kriebelen om in het hoogseizoen met een camper naar minder weerzekere gebieden (zoals Schotland of Noorwegen) te trekken. Wij reizen altijd op de bonnefooi, en trekken rond (ook met de tent en vouwwagen) de tijd zal leren waar wij terecht gaan komen.

Zelf ben ik gek op techniek in de breedste zin van het woord. Ik werk al meer dan 30 jaar in product ontwikkeling en ben opgeleid en heb professioneel ervaring met elektronica-, (embedded & cloud) software- en mechatronica-productontwikkeling voor de industrie. Prive besteed ik ook graag tijd aan techniek, zowel theoretisch als praktisch zoals recent de bouw van een off-the-grid energie installatie in mijn vouwwagen (met name electronica) maar ook verbouwingen aan het (vorige) huis waarbij ik alle disciplines (hout, steen, beton, elektro, water, gas, ruwbouw, afwerken (aftimmeren, stuken en tegels) graag zelf doe. Bewerken van hout (ook meubels), staal (incl. lassen) etc. doe ik ook allemaal graag al ben ik wel (relatief)beperkt in mogelijkheden qua werkruimte en machines. Een recente aanwinst is een 3D printer wat weer leuke nieuwe ontwerp en realisatie mogelijkheden bied.
Tijd is mijn grootste beperking en hierom maak ik nu ook keuze's om meer zaken uit te besteden (waarbij ik er dan achter kom dat de vakkundigheid en van de 'vakman' ook weleens tegenvalt...).

In dit forum lees ik dus graag de discussie's over technische problemen, er zit hier overduidelijk zeer veel kennis en ervaring! Ik waardeer vooral de deskundige bijdragen met technische onderbouwing in de vorm van links of uitleg.
Ik hoop in dit forum dus kennis te halen en, waar mogelijk, ook wat van mijn kennis (met zo mogelijk een onderbouwing) te delen. Vanwege mijn drang om ook het waarom uit te leggen zijn korte reacties niet altijd mijn sterkste kant...
AdriaMatrix590SG2013.JPG
AdriaMatrix590SG2013.JPG (192.62 KiB) 889 keer bekeken
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Dinja
Berichten: 1
Lid geworden op: za 18 mei 2019, 7:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dinja »

Hallo allemaal. Nieuw lid, naam Dinja. Woon momenteel in Zuid-Afrika. Ben van plan om volgend jaar een camper te kopen in Nederland en voor een jaar door Europa te gaan reizen. Met hond. :-B
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal! Leuk om weer nieuwe leden aan te treffen hier :thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie