Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gonio
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 01 nov 2019, 11:14

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gonio »

Hoi! :wave:

Hier een camperaar uit het hoge noorden, heb helaas geen kant en klare foto van ons beestje, maar we rijden nu een wit Fiat Ducato zelfbouw busje uit 2003, met lekkere ouwerwetse blauwe logo's nog. Heerlijke vakanties in gehad, mooi compact en rijdt als een trein, maar de huidige indeling is toch niet ideaal voor ons, vast bed en geen goede plek voor onze zoon. Deze winter zijn we van plan alles om te gooien, mooi project leek ons.

Hiervoor reden we een Mercedes 207D uit 1981, maar die was helaas technisch niet meer te onderhouden voor ons, plus veel te groot (verhoogd dak tot 2.6m... Phew.)
Aslannala1234
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10 nov 2019, 14:36

Re: Nieuw hier? Freddy en lutgarde



Bericht door Aslannala1234 »

Hoi, wij zijn nog nieuw in de camperwereld. We hebben pas ons huis verkocht en willen gaan wonen en trekken in de camper. Volgende maand gaan we onze nieuwe camper bestellen, de integra 890qb, mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met de integra. Wij zijn 58en 57 jaar en kijken er naar uit om volgend jaar de wildernis route te doen in zweden.
CasaGarage
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 17 nov 2019, 15:58

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door CasaGarage »

Hier nog zo’n stel..Huis verkocht, bedrijf weg, camper gevonden.
Op naar Spanje, met een grote omweg (umeå), op zoek naar una casa por dos.
Hopelijk zonder N2 of Pfas spoken🙏
HansToo
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 16 aug 2019, 21:10

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door HansToo »

Kom tot de ontdekking dat ik mij, behalve in viewtopic.php?f=10&t=8469268&p=1846634#p1846634, nog niet voorgesteld heb. Bij deze dus alsnog.
Mijn naam is Hans, woonachtig in Friesland en samen met mijn vrouw al eerder op zoek geweest naar een camper. Zo'n 10-15 jaar geleden bijna een mooie T3 gekocht, maar vanwege onze dochter (te weinig slaapplaatsen) is hem dat toen niet geworden. Een paar jaar terug (dochter aan de studie) begon het weer te kriebelen. Dus veel zoeken op onder andere het welbekende marktplaats. Maar wat weten ze daar van prijzen! Zag een buscamper met een dakje, een Ikea bed/bank en een weggooi 'keukentje' met de vermelding 'zelf naar eigen smaak in te richten'. En natuurlijk een forse prijs voor de 'ombouw' en de camperkeuring :bang: :bang: :bang: .
Dat kunnen we zelf beter en goedkoper dachten we toen 8-)! Helemaal met alle tips, ideeën en hulp op dit forum :clap: . Dus toen veel lezen op dit forum, internet afstruinen op ideeën en uiteindelijk ....op zoek naar de (voor ons) ideale buscamper. Die we dus begin juni hebben gevonden.
Met hier viewtopic.php?f=7&t=8470324&p=1872361#p1872361 deel 1 van de ombouw (waardoor ik er ook achter kwam dat ik mij nog niet had voorgesteld) :bang: . Bij deze dus recht gezet!
Kreidler1976
Berichten: 1
Lid geworden op: do 14 nov 2019, 19:01
Locatie: Liempde

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kreidler1976 »

Afbeelding

Waar zijn we aan begonnen? Één euro per kilo camper! Wij zijn Roy en San, wonen in Liempde, en dit is onze eerste camper. We zullen zien waar hij ons gaat brengen, nu eerst de rottigheid eruit, en opfrissen. Technisch prima, nieuwe bak, harde onderkant, geen roest, maar lekkages hebben wel wat sporen achtergelaten. We zijn behoorlijk handig, en schrikken niet snel van wat werk. Mocht ik tijd hebben dan zal ik hier wat posten!
Bijlagen
3F4F3D80-F17A-4CB6-8868-96A1A374F2EE.jpeg
3F4F3D80-F17A-4CB6-8868-96A1A374F2EE.jpeg (249.64 KiB) 985 keer bekeken
Gebruikersavatar
Mountainman
Berichten: 25
Lid geworden op: za 16 nov 2019, 11:43

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Mountainman »

Hallo allemaal, mijn naam is Martin, 46jr, en ik leef huisloos ;-). Voornamelijk als huis- en huisdierenoppasser, soms als vrijwilliger, en soms als vagebond in mijn huidige campertje, een (benzine) Renault Trafic uit 91 die ik als camper gekocht heb. Hier heb ik een jaartje in gereden met het idee om te ontdekken wat ik wel en niet prettig vind, wel/niet mis etc etc, om uiteindelijk een busje te kopen en zelf om te bouwen. Het octaangehalte in de benzine van 5 naar 10% heeft dit proces wat meer tempo gegeven (1:9,5 super tanken is best prijzig), en ik heb vorige week een (diesel) Ford Transit uit 2012 gekocht, zie foto, die ik zelf ga bouwen tot camper. Met mijn Trafic grotendeels als blauwdruk voor het leefgedeelte.

Uitgangspunten voor mijn conversie zijn (naast voldoen aan de RDW en belastingdienst eisen uiteraard):
- stealth/onzichtbaarheid als camper, om overal te kunnen staan zonder op te vallen
- parkeerplaats/wildkampeer en niet camping georiënteerd (dus oa zonnepanelen ipv 220 aansluiting, geen luifel etc)
- energiezuinig (12v ipv 220, minder gewicht = minder verbruik)
- lichtgewicht bouw/oplossingen
- DIY ipv kant en klaar
- duurzaam/ecologisch (natuurproducten en sloop onderdelen ipv nieuw gefabriceerd)
- low budget waar mogelijk

En ik ben redelijk handig, maar op veel vlakken totaal onervaren, dus het wordt een avontuur!

Ik ben erg blij met het forum, om op te zoeken wat al bedacht en gevraagd is, en evt de vragen te stellen waar ik het antwoord niet op kan vinden!
4.jpg
4.jpg (179.35 KiB) 911 keer bekeken
Groetjes Martin

PS De camper conversie vindt plaats in een bedrijfshal in Naaldwijk, mocht iemand zin hebben om te komen kijken/assisteren/adviseren, zorg ik dat de koffie klaar staat!
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Eura1 »

Hoi , ik ben Rudi , woon samen met mijn vrouw in Belgisch Limburg . Wij genieten al ruim 28 jaar van het motorhome reizen (fabriekscamper ) . Ik volg jullie zelfbouw rubriek met veel belangstelling omdat ik mij onlangs een ducato L2 H2 heb aangeschaft en deze zo wens in te richten dat ik er ook een scooter ( vespa ) kan mee vervoeren alsook overnachten met het nodige comfort .
Moest er iemand een paar rollen armaflex op overschot hebben hoor ik graag ! :thumbup:
Mvg , Rudi
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom allemaal :clap:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
The_Joker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 05 dec 2019, 21:25

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door The_Joker »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier (lijkt me logisch aangezien ik hier een bericht plaats :mrgreen: ).

Mijn naam is Marcel, maar ik wordt ook wel eens Joker genoemd.
Op dit moment ben ik (nog) 45 jaar en ik kom uit Dordrecht.
Ik ben in het bezit van 3 VW polo's (1984, 1992 en 1993).

Die van 1984 noem ik de Joker (heeft een kunststof grasmat op de motorkap en de voorkant is een beetje geschilderd als het gezicht van de Joker) :-B :mrgreen: :twisted:
Die van 1992 is geheel origineel.

En dan nu die van 1993, waarvoor ik hier ben, deze noem ik de Harley Quinn.
Aangezien ik ook wel eens naar weekend meetings ga en ik nooit in een tent wil slapen sliep ik altijd in de stoel van de auto, dit is te doen, maar ik wilde toch wat anders.
Dus kwam ik (mede door anderen met een micro camper) op het idee om van deze auto een micro camper te maken.
Maar omdat ik dit niet op een standaard "normale" manier wilde doen heb ik een vloer gemaakt en deze voorzien van een (kunststof) grasmat :mrgreen:
De vloer is in delen, waardoor ik de bijrijdersstoel en de achterbank indien gewenst vrij makkelijk terug kan plaatsen.
Als zonwering heb ik een grasmat gebruikt (werkt wel, maar is voor verbetering vatbaar).
Het begin is er en ik heb er reeds met een weekend meeting met goed gevolg in geslapen.
We gaan nu nog kijken wat we er nog meer aan kunnen doen/verbeteren.
Vloer binnen.jpg
Vloer binnen.jpg (166.72 KiB) 652 keer bekeken
Vloer met matras.jpg
Vloer met matras.jpg (154.46 KiB) 652 keer bekeken
En wat moeten we zonder tafel:
Tafel in gebruik.jpg
Tafel in gebruik.jpg (172.02 KiB) 652 keer bekeken
Why So Serious?
jonathan83
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 02 okt 2019, 16:46

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jonathan83 »

Goedenavond,
Mijn naam is Jonathan de Reus. 36 jaar.
Ik heb een Ford transit Hymer camper mk2 uit 1982
Weet niet hoe je een foto moet plaatsen.... ?😌
Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal!

Hoe je een foto kunt plaatsen is hier beschreven: viewtopic.php?f=16&t=8401454
We zijn gek op foto's dus ik hoop dat het lukt. Als je het eenmaal weet is het simpel x-D
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
VoxanR9T
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 18 dec 2019, 14:12

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door VoxanR9T »

Aloha,

Ook ik ben nieuw en dacht ik zet even wat neer.
Mijn naam is Johan ik ben 37 en woon in Ede.
Ben sinds een paar weken eigenaar van een Mitsubishi L300. Vorig jaar maandje door NZ gereisd en sindsdien besmet met het campervan virus...plan is dus om de L300 die nu geschorst is te strippen en om te bouwen.
Zit op dit forum om ideeën op te doen...eerste wat moet gebeuren is een hefdakje .
Anyway m’n profiel naam is ontstaan door m’n andere hobby, motoren😉
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom Johan!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 460
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door SkiRon »

Bij deze wil ik mezelf ook even voorstellen, sinds november in het bezit van een Hymer B504 uit 2004, heb ik uit duitsland gehaald, erg blij mee, mooi compact met toch alles aan boord. Hoop hier e.e.a. te vinden op technisch gebied maar dat zal wel lukken.

gr Ron
rechterzijde.jpg
rechterzijde.jpg (179.8 KiB) 685 keer bekeken
Plaats reactie