Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Welkom bij de club Frank en Roos,zoals velen en ,ook mijzelf (zeezeilen),een watersporter die gaat camperen .
Veel plezier met jullie camper .


Groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
M Kok
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 07 okt 2019, 18:21

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door M Kok »

Hallo aan allen,

Mijn naam is Marcel Kok, 55 jaar en ik woon samen met mijn eega Esther sinds 2 jaar in Emmerich. Sinds kort hebben we een Fiat Ducato 2.5 Td Hobby 600, een oud beestje met wel 95 pk! Tot nu toe heb ik alleen meegelezen op het forum. Onze zoon zei na aankoop: Nou pa, gefeliciteerd! Je hebt een hobby! met een grijns. Nou hij heeft gelijk. Er is veel te herstellen. Gelukkig heb ik veel tijd hiervoor. Sinds 2007 ben ik arbeidsongeschikt door een ongeval. Klussen lukt nog wel, al gaat het in een slakkengang in vergelijking met vroeger.

Hartelijke groeten,

Marcel Kok
Ricardo_74
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 09 okt 2019, 6:37

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Ricardo_74 »

Hallo camperbouwers en camper liefhebbers,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Richard, 44 jaar en voornemens om een Ducato om te bouwen tot buscamper. Onze kinderen gaan straks niet meer mee op vakantie en het lijkt mijn vrouw en mij geweldig om met een camper op vakantie te gaan en mooie plaatsen/plekken te bezoeken. Ik hoop via dit forum een hoop kennis op te doen betreffende het ombouwen van bestelbus naar camper en zo uiteindelijk een mooi huisje op wielen te maken 😃.

Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door hathi »

Allemaal welkom,hoe meer zielen hoe meer vreugde ( meningen) :-B
Hans
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Zeker, een beetje vers bloed kan geen kwaad hier :-B
Welkom!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
markwittens
Berichten: 5
Lid geworden op: za 05 okt 2019, 14:13

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door markwittens »

Hallo! Ik ben Mark en ben van plan een camper te gaan kopen, voor mij helemaal onbekend terrein dus ik heb genoeg te leren :) Ik zal een aparte post maken met wat ik precies zoek en wat ik op het oog heb!
Heatseeker

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Heatseeker »

Hallo iedereen,
Onze oude camper is de deur uit en volgend jaar komt er vervanging.
Wij wonen in West-Vlaanderen Belgie,en hopen via dit forum wegwijs te geraken in de vele mogelijkheden die dergelijke voertuigen bieden.
Hoop via jullie leuke plekjes te ondekken.
Peetjeadhdtje
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 11:26

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peetjeadhdtje »

Hallo, ik ben Peter en toer rond met een groen t4 Californiahefdakjebusje1995 met daarachter een groene Kip hefdakcaravan 1980 met daarin weer een groene 4x4 quad. En omdat dat blijkbaar nog niet genoeg spul is wat op de oprit staat heb er een maand geleden een vwt5dokabakwagentje4motion bijgekocht. 8-)
dick99
Berichten: 5
Lid geworden op: di 15 okt 2019, 20:21

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door dick99 »

Hallo allemaal! :bow: :bow:
Ik kan mijn niet precies meer herinneren hoeveel jaartjes mijn vrouw en ik camperen: maar ik weet wel dat ik in 1985 een Citroen HY als eerste heb ingebouwd. De Citroen stond bij een sloperij, maar was in heel goede staat en had nooit de openbare weg gezien. Hij was postbus op het terrein van de Koninklijke Shell lab in Amsterdam-Noord. Het was een origineel verhoogde HY en wij hebben enorm genoten van de wagen, na een half jaar knutselen incl de keuring door de rdw. Toen ons tweede kindje kwam, werd de HY wat te klein en hebben we een alkoof camper gekocht, een Bedford Aventura.
Ook aan die wagen moest e.e.a. geknutseld worden, de koppelingsplaat was geheel vastgeplakt aan het vliegwiel. Maar geen probleem, ZF-bak eraf gesleuteld en een nieuwe verse plaat erin..en gaan met die banaan, zelfs Spanje werd verkend..
Beide voertuigen rijden nog steeds, tot mijn grote genoegen. :P :P oude liefde roest niet of bijna niet, ha,ha..

Op dit moment zijn wij ongeveer 1 jaar de trotse (vergeef me) eigenaar van een Knaus 550MD van 2015, Fiat Ducato onderstel geleverd door Swart Campers uit het mooie Friesland. Er zijn o.a. EP automatische hydraulische stempels onder gemonteerd..(ik zeg altijd hij heeft Donald Duck voeten), welke heel erg goed bevallen.. Maar wat is het heerlijk toch? met je mobiele huisje op pad..erg handig..dat is pas genieten.
Veel plezier allemaal! :hug:
Gebruikersavatar
JPWGusta
Berichten: 375
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 22:20
Locatie: Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door JPWGusta »

Hallo, wij zijn Jean Paul en Carine, gepensioneerd :D en afkomstig uit het Antwerpse (Belgie). Einde maart zijn wij met onze 2 honden (met de camper van de dochter en 2 weken later gevolgd door de verhuiswagen), verhuisd naar Centraal-Spanje waar we 2 jaar geleden een huisje in de bergen hadden gekocht.
Dit was onze eerste ervaring met een camper en is ons zo goed bevallen dat we beslisten hier onze eigen camper aan te schaffen - een Fiat Elnagh 2.8 JTD 2004 39.000 echte km in prima staat :thumbup: - om rond te toeren in Spanje en Portugal, en het regenseizoen (februari-maart) door te brengen in het uiterste zuiden. In onze jongere jaren, hebben we wel gekampeerd met de tent, dus die ervaring hadden we al.
Alvorens deze aan te schaffen, heb ik al veel informatie gevonden op dit forum en op Campersite.be, dus vond ik het wel tijd om me te registreren en voor te stellen. Dank aan allen voor de gevonden info.

Groetjes
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP

West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Welkom bij de club en forum.
Woon ook in Spanje ,Costa Blanca.
Hier is geen regenseizoen ,veel te weinig regen.
Veel plezier met de camper, misschien ontmoeten we elkaar een keer.


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door bertt »

Welkom hier

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
CamperNoel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 23:46

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door CamperNoel »

Hallo,
Wij rijden sinds vorig jaar met een Renault Master, deze is door een zelfbouwer tot in de puntjes ingericht als camper.
We zijn benieuwd naar alle tips en tricks hier op het forum. :wink:
Grtz
Davy & Eline
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal! :thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie