Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door macfocus »

Dekkers500 schreef:
ma 25 mar 2019, 22:14
Goeiendag, mijn naam is Erik ben 56 jr en heb voor t eerst een camper gekocht (ook omdat ik n bedrijfsbus nergens voor een goede prijs kon inruilen).
Het is een old timer, een Knaus op een fiat 2900 onderstel. Gedateerd natuurlijk maar alles is nog heel en t dieselmotortje draait goed.

We willen kijken of het ons bevalt, voorlopig dagtochtjes mee maken hier in Zeeland.
Heb ontdekt dat geen gas geven bij de start geen rook gordijn geeft. Hier is denk ik weinig aan te doen?
Als we wat ervaringen hebben opgedaan zal ik me af en toe melden.
Hoi,

Dat oude spul rookt allemaal.
Wat ik altijd doe (ook een oude Knaus) is 3 keer voorgloeien.
Dat scheelt iets, maar zeker als het koud is zal ie roken.
Gewoon sch**t aan hebben. :mrgreen:
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
The Goof
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 24 mar 2019, 9:28

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door The Goof »

Hallo mensen,
Ik ben Goof en heb sinds een week een Volkswagen Crafter 2012 L2H2 die ik wil ombouwen tot een camper. Ik heb voor ik de bus kocht al behoorlijk wat research gedaan. Maar dat neemt niet weg dat ik nog vele vragen heb, voornamelijk over het zelfvoorzienend maken van de bus. Ik heb natuurlijk al veel rond gelezen hier maar het is me nog niet altijd duidelijk wat de beste oplossingen zijn voor bepaalde toepassingen. officieel ben ik timmerman en werk al jaren als stoffeerder dus alles wat niet met elektriciteit te maken heeft is voor mij geen probleem, dus mijn vragen zullen voornamelijk over electrische voorzieningen gaan. Ik maak nog wel een draadje aan in het zelfbouwtopic om de voortgang in het knutselproces met jullie te delen.
groet Goof.
Bijlagen
busje3.jpg
busje3.jpg (67.21 KiB) 760 keer bekeken
Gebruikersavatar
DreamWolf
Berichten: 30
Lid geworden op: di 12 mar 2019, 22:49
Locatie: Leusden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DreamWolf »

Hallo mede-avonturiers.

Wij zijn nieuw hier, dus even netjes voorstellen.
Wij = Een ondernemenslustige familie van 4, die graag de wijde wereld verkent.

Zo'n 20 jaar geleden ben ik de trotse eigenaar van een Hanomag Henschel camperbus geweest en heb ik met veel plezier grote delen van Europa bereisd.
Al jaren kriebelt de reislust, nu de kinderen wat ouder zijn en wij gebonden zijn aan de schoolvakanties, kwam al snel het idee om weer een camper aan te schaffen.

Na maanden zoeken en een aantal teleurstellende bezichtigen later, hebben we ons nieuwe mobiele huisje gevonden.
We hebben de wel over wogen keuze gemaakt om voor een opknap project te kiezen.

Een Fiat 290 tandemasser met een Frankia opbouw.
(Veel meer weet ik nog niet over de opbouw)

Afbeelding

De gebreken zijn bekend en de prijs was hierop aangepast.
Het is dus vooral de basis die ons aansprak.
Gelukkig heb ik de nodige autotechnische kennis en ben ook niet de meest onhandige klusser.
Mijn vrouw is verantwoordelijk voor het interieur en de kinderen helpen mee waar ze al kunnen (3 en 5), maar zijn vooral vol (niet altijd realistische) ideeën over hoe de camper er uit moet gaan zien en waar we heen gaan als hij/zij klaar is. (China :lol3: )

De komende maanden zal er dus flink geklust gaan/moeten worden.
Hiervoor hoop ik een deel van de kennis en ervaring op dit forum te kunnen vinden.
Ik lees al een tijdje mee, dus heb al veel bijgeleerd.

Tot snel is de verschillende topics.
Fiat Ducato 290 tandemasser
Frankia A730
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal en succes met de zelfbouw/renovatie projecten!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Tioga1981
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 01 apr 2019, 20:39
Locatie: Landen België

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Tioga1981 »

Hallo ik ben jonathan 33 jaar vader van 2 klein mannen . Wonende in landen België .
Van het weekend onze eerste camper gekocht een Chevrolet g30 5.7. Met een Tioga opbouw van1981
Reede waarom we gekozen hebben voor deze is namelijk ben gek van Amerikanen (staat al een aardige collectie 😂😂) en ook de ruimte en het trek gewicht van de camper ( moet af en toe een autotrailer achter )
Nu er is een hoop werk aan waterschade enz dus hier verzeild geraakt om info te verkrijgen over gebruikte materialen .
Zijn er vragen stel ze gerust mvg jona
Chevy g30. Tioga 1981
Life begins at 8 cilinders
Dekkers500
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 24 mar 2019, 22:14

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dekkers500 »

Ik zou hier graag onze aangeschafte camper laten zien maar ik krijg t niet voor mekaar, hoe?

Tevens zoek ik een rood plastic knipperlicht? glas wat net buiten de camper steekt, heb er een foto van maar als ik s wist hoe dat gaat?
kan iemand mij dat vertellen aub?

Vrgr

Erik
Dekkers500
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 24 mar 2019, 22:14

handleiding



Bericht door Dekkers500 »

Naast onderdelen zoek ik een handleiding van een Knaus camper van 1991 met fiat 290 onderstel, weet of heeft iemand nog wat liggen misschien?
evt reacties naar ecdekker@planet.nl
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FJM »

Dekkers500 schreef:
wo 03 apr 2019, 22:47
Ik zou hier graag onze aangeschafte camper laten zien maar ik krijg t niet voor mekaar, hoe?

Tevens zoek ik een rood plastic knipperlicht? glas wat net buiten de camper steekt, heb er een foto van maar als ik s wist hoe dat gaat?
kan iemand mij dat vertellen aub?

Vrgr

Erik
Hi Erik,

Bij het plaatsen van een antwoord in een topic, klik dan het TAB-blad "Bijlagen" aan. Zie de bijgevoegde screenshot.
Bijlagen
Schermafbeelding 2019-04-04 om 09.13.05.png
Schermafbeelding 2019-04-04 om 09.13.05.png (103.61 KiB) 439 keer bekeken
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Dennis D
Berichten: 3
Lid geworden op: do 04 apr 2019, 15:48

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dennis D »

Hallo allemaal mijn naam is Dennis en ik ben hier nieuw. Het is altijd een droom geweest om een camper te hebben en ik ben eindelijk bijna zover om mijn droom te verwezenlijken. Ik ben vooral hier om nog wat ideeën op te doen en ik heb nog een aantal vragen waarvan ik de antwoorden hier ongetwijfeld kan vinden. Het begint nu wel heel erg te kriebelen dus ik ga nu de forum even door🙋
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aardy »

@FJM,

In je avatar staat en beweegt een button die bij mij geen prettige indruk maakt.
Kun je, of iemand anders, dat vreemde ding verklaren?

Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
DreamWolf
Berichten: 30
Lid geworden op: di 12 mar 2019, 22:49
Locatie: Leusden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DreamWolf »

Dat is gewoon een briljant gif-je.
Niks aan de hand.
Fiat Ducato 290 tandemasser
Frankia A730
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aardy »

DreamWolf, hartelijk dank voor je antwoord :thumbup:

Soms komt een mens vreemde dingen tegen en dit was er eentje van. Gerustgesteld!
Gebruikersavatar
Alger
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 okt 2018, 20:33
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Alger »

Ook nog even voorstellen, wij Erich en Sylvia hebben in september 2018 een gebruikte camper gekocht. Een Dethleffs T014 met twee gescheiden bedden. Intussen heb ik bijna alles gelezen op dit forum en er erg veel van opgestoken. Hier voor dank.


Verzonden vanaf mijn  iPad Pro met Tapatalk
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

JordyK schreef:
vr 29 mar 2019, 18:06
Hoi Jelle,

Bedankt! Nog niet aan een bearlock gedacht om eerlijk te zijn. Ik zal me er eens in gaan verdiepen.

Groet Jordy
Graag gedaan @JordyK,
Wij hebben trouwens ook goede merk wielsloten laten monteren, in het buitenland wil nog wel eens gebeuren dat je de wagen terug vind op houtblokken, in plaats van je wielen, dat is best een hele koude does, voorkomen is beter dan genezen.

En als je een mooi plaatsje vind kan je altijd proberen om op de parkeerplaats van een goed Hotel te gaan staan, als het kan in het zicht, even het hotel binnen gaan even rond kijken en dan gaan recreëren.
Wel goed kijken of je daar je wagen mag parkeren, weg slepen is ook niet wat je wilt.
Je hebt dan meer kans dat criminelen je wagen met rust laten. :thumbup:

@Jordy geniet met volle teugen van het fijne forum.
Mhg,
Jelle. :clap: :cheers:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Plaats reactie