Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Boxbox
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 19:21

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Boxbox »

Hallo allemaal,

Sinds zaterdag zijn wij trotse bezitter van een Peugeot Boxer L3h2. De bedoeling is om deze om te bouwen tot camper.

Wij zijn een jong gezin met twee kinderen (3,5 en 1,5). Daarnaast gaan ook onze honden nog mee. Gezellige boel dus.

Het wordt onze eerste camper. We hebben al wel eerder met camper door Nieuw Zeeland gereisd en dat beviel ons zo goed dat we nu voor een eigen gaan.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door henk en lila »

Welkom op dit TOP-forum allemaal. En veel reis- en bouwplezier.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Mick-Ine
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 17:53

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Mick-Ine »

Dag allemaal,

Sinds 2 weken zijn wij eigenaar van een Ducato L4H2 uit 2011 met 60k op de teller. Dat gaat onze camper worden.
Na 20 jaar kamperen met een De Waard tent en 4 kids en daarna 9 jaar met z'n 2-en met een caravan is dit een mooi moment nu de pensioendatum langzaam :) in zicht komt. Zowel met tent als caravan stonden we nooit ergens langer dan 3 dagen dus is een camper een logisch vervolg maar kopen veel te duur en dan nog met een bed van max 1.95m dat te kort is voor Mick. De bus kan thuis in onze garage dus planning is om in maart 2019 ermee weg te kunnen.
Super fijn dat dit forum bestaat en onderhouden wordt, dank daarvoor Aloys!
We hebben al veel informatie gevonden, aanvullend op al onze voorbereiding.

Groet en camper ze!
Als je niet springt kun je niet vallen, maar ook niet vliegen :-)
Rick smit
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 jun 2018, 18:08

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rick smit »

Hallo allen , sinds gisteren eigenaar van een renault master l2h2 , de bus gekocht voor een mooi prijsje (bak stuk) . De komende tijd zal er gezocht worden naar een revisie bak en een bijrijders stoel .

Mvg rick
Gebruikersavatar
alkyone
Berichten: 346
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 23:38
Locatie: Alkmaar / Kralendijk

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door alkyone »

Mick en Rick
Welkom en veel succes met jullie project
serena42
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 17 jun 2018, 21:35

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door serena42 »

Hallo
Ik ben Sandra en nieuw hier, ben 54 jaar. Mijn man ik overwegen een camper te kopen.
We hebben nog nooit gekampeerd.
Een camper lijkt ons heerlijk om rond te reizen.
We hebben ook honden.
We willen dan Frankrijk,Spanje en Italië verkennen.
Waar moeten we extra op Letten als we naar een camper gaan kijken? Ik weet dat geadviseerd wordt om een vocht meeting te doen.
Maar zijn er nog speciale dingen waar we op moeten Letten?

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

Gebruikersavatar
rene-kassie
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 18 jun 2018, 9:38
Locatie: Kudelstaart

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door rene-kassie »

:bow: Goedemorgen ik ben Rene 54 jaar en nieuw hier.

Ook al jaren aan het camperen en wil nu een bus ombouwen tot camper.( wat voor weet ik nog niet)
Ik ga mij eerst goed inlezen op dit forum, kijken waar ik tegen aan kan lopen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19158
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Allemaal leuke voorstelrondjes, welkom in het forum allemaal! :D

@Serena42: wellicht de vraag nog een keertje in een nieuw topic stellen, in Algemeen.
In dit voorstel-topic zal minder snel worden ingegaan op specifieke vragen. Daarvoor is het
eigenlijk ook niet bedoeld.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
jpschepers
Berichten: 10
Lid geworden op: do 14 jun 2018, 21:13

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jpschepers »

Hoi , allemaal ben nieuw hier en morgen wordt onze eerste camper fiat riviera 1997 1900td geleverd en kijk er naar uit
ik ben heel verbaast over deze forum site wat er allemaal te vinden is
alvast bedankt voor t aanvaarden

ik hoop voor iedereen leuke tijden en hoop dat ik geluk mag hebben met dat oude beestje
groeten JP en M :-B 8-)
Gebruikersavatar
kezza
Berichten: 5
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 15:40
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door kezza »

Hallo,
net als velen hebben we eerst een tent, daarna de Alpenkruizer en uiteindelijk de afgelopen 30 jaar een caravan gehad. Afgelopen jaren hebben we steeds zitten dubben om over te stappen op een camper. Best wel kritisch geweest en het idee ook een aantal keren echt afgeschoten omdat we dachten dat een caravan uiteindelijk zo gek nog niet is(op locatie dan). Daarnaast op de camping veel geinformeerd en vorige week uiteindelijk een Challenger Genesis 38(2010) in België gekocht. Inmiddels bij de RDW langs geweest en nu zitten we op de uitslag van onze vrienden van de BV-NL te wachten over de hoogte van de bpm. :o
In de tussentijd een volautomatische schotel gekocht(lijkt me heerlijk na al dat gepiel met die driepoot) die ik volgende week op het dak wil zetten.
Ik moet zeggen de ritten met de camper uit België en naar de RDW waren heerlijk en ik weet nu waarom ik het rijden met de caravan niet ga missen. We zijn er wel van overtuigd dat onze manier van vakantievieren anders zal worden om goed gebruik van de camper te maken. Maar goed dat is de uitdaging.

Ik wens iedereen veel camperplezier en wie weet spreken we elkaar wel eens.

groet,

Kees
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Welkom hier.
Één tip: bij verkassen als eerste de boodschappen doen, tanken, water innemen/lozen etc. Je weet niet of je dat op je volgende stop kunt doen. Zo maakt het niet uit waar je heen gaat...
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Mathijs_ »

Goeden avond, (morgen of dag)

Ik ben Mathijs en ben 30 jaar oud, samen met mijn vriendin (27) en zoontje (1)
zijn wij van plan een camper aan te schaffen om te gaan reizen voor 1 jaar.
Camperervaring hebben wij in Renault camper bus welke wij geleend hadden van familie.
De langste periode is 4 weken geweest en vonden het telkens jammer dat we weer naar huis moesten, het kon niet lang genoeg duren.
We hebben ons huis begin dit jaar verkocht en zijn in een dorpje net buiten Amsterdam gaan wonen.
Dit is een huur huis omdat we niet zeker wisten hoe het ons buiten de stad zou bevallen.
Nu 5 maanden verder weten we het wel, dit is het niet voor ons.
Aangezien onze zoon nog 3 jaar niet naar school gaat, vinden wij dit het moment om er een jaar tussen uit te gaan.
Qua werk is het mogelijk dus die drempel is niet aanwezig.
Nu druk opzoek naar de juiste camper, genoeg ruimte voor ons 3e met toch de nodige luxe zodat het niet te snel te krap gaat worden.

Ik ga mij nog goed inlezen en als ik jullie hulp nodig heb dan start ik een topic.
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door TonenJolanda »

Mathijs_ schreef:
wo 27 jun 2018, 21:42
Goeden avond, (morgen of dag)

Ik ben Mathijs en ben 30 jaar oud, samen met mijn vriendin (27) en zoontje (1)
zijn wij van plan een camper aan te schaffen om te gaan reizen voor 1 jaar.
Camperervaring hebben wij in Renault camper bus welke wij geleend hadden van familie.
De langste periode is 4 weken geweest en vonden het telkens jammer dat we weer naar huis moesten, het kon niet lang genoeg duren.
We hebben ons huis begin dit jaar verkocht en zijn in een dorpje net buiten Amsterdam gaan wonen.
Dit is een huur huis omdat we niet zeker wisten hoe het ons buiten de stad zou bevallen.
Nu 5 maanden verder weten we het wel, dit is het niet voor ons.
Aangezien onze zoon nog 3 jaar niet naar school gaat, vinden wij dit het moment om er een jaar tussen uit te gaan.
Qua werk is het mogelijk dus die drempel is niet aanwezig.
Nu druk opzoek naar de juiste camper, genoeg ruimte voor ons 3e met toch de nodige luxe zodat het niet te snel te krap gaat worden.

Ik ga mij nog goed inlezen en als ik jullie hulp nodig heb dan start ik een topic.
Stoer man, succes met de zoektocht!
Groet, Ton
Vincenttouw
Berichten: 1
Lid geworden op: do 28 jun 2018, 10:46

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Vincenttouw »

Hallo mijn naam is Vincent en ik heb een saviem uit 72 geloof ik gekocht met een 3.3 diesel.
enkele jaren stil in de stalling.

Eerste klus is de diesel injectie pomp die overleden is en daarna natuurlijk de remmen.

Mocht iemand nog een diesel techneut in de buurt van rotterdam weten die kan helpen hou ik me aanbevolen.

doel is om volgend seizoen met zoon en zeilboot erachter op vakantie te gaan.

met vr grt Vincent
Plaats reactie