Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom @TomF

Wij hebben ook vaak een nacht op een parkeerplaats in een rustige wijk gestaan met ons onopvallend vw-campertje.

Wij ervaren dat als veilig.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Campzer
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 03 jan 2020, 9:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Campzer »

Volg al een tijdje een aantal topics van dit forum en wilde me nu eens voorstellen en een vraag stellen!

Samen met mijn vriendin ben ik op zoek naar een leuke 'budget' camper om een half jaar mee weg te gaan in Europa en hem daarna hopenlijk ook nog veelvuldig te gebruiken. Hebben veel gecampeerd, meerdaagse wandeltochten enzo dus zijn kleine ruimtes en tenten gewent, maar een camper is de 1e keer :)

We moeten er in ieder geval met onze 9 maanden oude peuter en kleine hond in, dus te klein is niet handig.

We hebben nu een euromobil 600 uit 1997 op het oog, gebouwd op een ducato 230. Met de alkoof en groot bed lijkt het ons handig, baby in een tentje in de alkoof, wij op het bed dat we dan opzetten. Of nadat de kleine in slaap is gevallen het tentje op de lange bank en wij in de alkoof.

Deze heeft een 2.5tdi motor, waarvan ik via dit forum begrijp dat er niet heel veel mis mee kan zijn. Hij heeft zo'n 180000 gelopen, dat is misschien wel veel? Zijn er specifieke zaken waar we op moeten letten? We zijn sowieso van plan om een keuring te laten uitvoeren.

Hij kost zo'n 14000, volgens mij wel een eerlijke prijs.

Er zullen vast meer vragen volgen! Maar in ieder geval al bedankt voor alle andere topics waar jullie aan hebben meegewerkt!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door macfocus »

Hi,

Dit moet vast in een eigen topic, maar toch maar even een reactie.

Ik heb gemiddelde prijzen even niet bij de hand, maar 14.000 voor een camper uit 97 met 180.000 op de klok, lijkt mijn goed betaald (waarbij de verkoper dan heel blij is).
Dat moet voor minder kunnen lijkt me.

Die alkoof is met kinderen gewoon handig.

Blok moet je geluk mee hebben. Recente facturen van onderhoud zijn prettig, evenals de visuele staat van de auto.
Is is netjes gebruikt of opgepoetst voor verkoop? Koop je particulier of van een bedrijf?

Wees in ieder geval zo slim om een behoorlijk bedrag achter de hand te houden voor reparaties, en controleer heel goed op vocht.
Er is of gaat altijd wat stuk en een paar dingetjes loopt al rap in de papieren (wiellagertje vervangen, distributie de gedaan moet worden, setje remmen etc.)

Controleer sowieso of alles gewoon werkt, boiler, kachel, koelkast etc.

Bij twijfel, gewoon laten staan, er zijn er genoeg.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Lijn70
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 11:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Lijn70 »

Hi,

Mijn naam is Marjolijn, 49 jaar, en mijn man en ik zijn op zoek naar onze eigen camper. Mogelijk zelfbouw, maar ook een fabriekscamper zou kunnen. Zelfbouw vind ik leuk, maar vrees dat we er niet goed met 5 man (3 pubers) en een grote hond inpassen.

Ik lees me al maanden suf op dit forum. Erg leuk!

We hebben een aantal jaar geleden al eens een alkoof gehuurd en dat beviel goed. Alleen heb ik daar zelf toen niet mee gereden.
Onlangs heb ik dat toch aangedurfd. Een ritje in een Ford Rimor. Ging prima! Dus ms is een fabriekscamper toch ook wel wat voor ons.

Hopelijk kan ik binnenkort onze eigen camper showen op een ander topic.

Groet, Marjolijn
Groetjes,

Marjolijn
Campzer
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 03 jan 2020, 9:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Campzer »

macfocus schreef:
vr 03 jan 2020, 20:10
Hi,

Dit moet vast in een eigen topic, maar toch maar even een reactie.

Ik heb gemiddelde prijzen even niet bij de hand, maar 14.000 voor een camper uit 97 met 180.000 op de klok, lijkt mijn goed betaald (waarbij de verkoper dan heel blij is).
Dat moet voor minder kunnen lijkt me.

....
Bedankt voor je reactie, gaat snel hier! Ik heb even een nieuw topic aangemaakt voor m'n vragen :)

Ik ga in ieder geval sowieso nog even kijken want er zullen er inderdaad meer zijn die geschikt zijn voor ons!
Jos-en-Iris
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 dec 2019, 17:33

Nieuw hier! Dus even voorstellen.



Bericht door Jos-en-Iris »

Beste Camperforummers,

Wij zijn Jos en Iris en we zijn kersvers in de wondere wereld der campers. We wonen in de Hoekse Waard. We hebben een voorliefde voor zee, bergen en ruimte om ons heen. Oh, en voor wijn en lekker eten uit alle streken.

Na jarenlang beide op de motor heel Europa te hebben doorkruist, kamperend of hoppend van B&B naar B&B, wilden we iets anders. Dat is een camper geworden. We zijn net gestart met een Knaus op een Fiat Ducato 230 chassis. De Knaus is van 1995, dus niet meer piepjong. We hebben hem gekocht omdat hij er - na 9 jaar bij de 1e eigenaar en 15 jaar bij de 2e - nog echt tiptop uitzag. Simpelweg een verzorgd ding. Technisch moeten we het natuurlijk allemaal nog even gaan zien, maar het gevoel is goed.

We zijn wel gelijk aan de slag gegaan om het 'onze' camper te maken. Iris heeft in de afgelopen kerstperiode de banken opnieuw bekleed. De oude stof was nog keurig, maar wel gedateerd. We willen er een frisse, lichte camper van maken met een beetje retro-look van binnen. Er is gekozen voor een combinatie van stoer antraciet voor de zitkussens met zacht roze ribstof voor de rugkussens. En de 'leunkussentjes' die vast aan de wand zitten aan de uiteinden van de rondzit hebben stof in wereldkaartprint (zoals in de atlas) gekregen. Dat vinden we wel toepasselijk in de camper en zo kunnen we ook tijdens een wijntje grofweg onze route plannen :D . We hebben onze inspiratie gehaald uit onze eigen ideeen en van sites als Caravanity. De gordijnen zijn nu "in productie" en binnenkort zal alles er in kunnen. Verder heb ik ook de ruimte van het alkoofbed beter afgetimmerd (daar zat wat verouderd softboard in) en er goede lichtgewicht lattenbodems ingebouwd. We zijn van plan na wat oefenen ook voor langere periodes (paar maanden) weg te gaan en dan is goed slapen wel belangrijk.

We komen binnenkort nog wel even met een vraag op het forum over het loskrijgen van de stoffen bekleding tegen de voorwand van onze alkoof. Daar zit nog de oude stof op, maar we weten nog niet hoe we die elementen loskrijgen. Omhoog schuiven lijkt het niet te zijn en schroeven kunnen we nog niet vinden. Onder de knopen midden in de stof wellicht...? Eerst nog even zoeken, voor we iets onherstelbaar beschadigen. Mocht iemand direct al een tip hebben: graag natuurlijk :bow:

Als ik heb uitgevonden hoe het hier werkt met foto's plaatsen zullen we een verslag maken van onze bezigheden. Op de planning staan nog het monteren van 2 zonnepanelen, het zorgen voor een buitendouche, een nieuwe radio/carkit, een achteruitrij-camera, het vervangen/ombouwen van de grote zware tafel (maar wel met behoud van de mogelijkheid om de zithoek tot bed om te bouwen), behangen/wrappen van bepaalde interieurdelen..... en we komen vast nog wel iets tegen. We vinden het nl. ook erg leuk om te klussen en kunnen dat samen best aardig en vooral nauwkeurig. Zo moet het ons rijdende thuis worden voor de komende paar jaar. En dan zien we wel weer verder.

Wellicht tot ziens/spreeks/schrijfs.... hartelijke groeten van Jos en Iris en maak er een ontspannen, mooi en veilig camperjaar van!
Laatst gewijzigd door Jos-en-Iris op zo 05 jan 2020, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Welkom Jos en Iris op het forum.
Heel veel veilige km en veel plezier en info op het forum.




Gr.
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom, Campzer, Marjolijn en parner, Jos-en-Iris.
Veel genoegen op het forum, en met jullie campers. :clap:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8267
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door hurktoilet »

Alle nieuwkomers welkom weer.
TomF schreef:Ik ben me nu dus aan het oriënteren op een buscamper of 'bestelbus particulier'. Ik ben er nog niet uit wat voordeliger en gemakkelijker is:
- Een buscamper die voordeliger is qua MRB, maar waar je alleen maar op de aanwezen plaatsen mag overnachten. Een overnachting kost al snel 15 Euro.
- Een bestelbus particulier. Dan betaal ik wel meer MRB, maar dan kan ik 'recreatief overnachten' als ik de bestelbus op een parkeerplaats in een rustige wijk neer zet.
Recreatief overnachten mag ook in een bestelbus niet, hooguit val je iets minder op. Staat tegenover dat je ook het comfort mist. Je toilet, om maar iets te noemen. Maar wij hebben het met onze buscamper ook wel gedaan in een rustige wijk, toen we moesten waken bij een stervend familielid. Kwestie van plekje zoeken waar je niet in de weg staat, buiten de toeristengebieden zul je dan normaal gesproken geen problemen hebben.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Rieltje
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 12:34

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rieltje »

Ik ben nog niet in het bezit van een camper, maar voor nu vooral op zoek naar tips en advies voor de aankoop. Samen met man en hond wil ik genieten van de vrijheid die je hebt met een camper
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door AadenAnke »

Hoi Jos en Iris, ook wij Anke en ik Aad) zijn inwoners van de Hoekse Waard Puttershoek om precies te zijn. Leuk om te zien/lezen/horen dat er steeds meer Hoekse Waarders zijn met een camper.

Aan allen welkom

Gr. Aad
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3264
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom aan alle nieuwe leden!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
barbje79
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 dec 2019, 8:18

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door barbje79 »

Wij zijn nieuw hier. Zaten eerst bij 't vouwwagen forum en nu hier. Wij zijn een gezin met 2 kids van 13 en 11 en hebben sinds oktober een camper. We hebben een challenger trigano uit 2006 en genieten er volop van. We zijn echter enorme leken op 't gebied van campers en ontdekken steeds weer nieuwe dingen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
dory
Berichten: 3
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 21:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door dory »

Hallo allemaal
Wij zijn nieuw hier en via onze dochter hier terecht gekomen. Wij hebben een Bürstner Marano uit 2007 en beleven er sinds 3 jaar veel plezier aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Plaats reactie