Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
robert123
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 17:53

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door robert123 »

Hoi. Ik heet Robert en ben samen met mijn vrouw en kinderen vorig jaar voor het eerst naar Noorwegen gereden. Wat een mooi land zeg ! We hadden een schitterend huisje in Loen. (vlakbij Olden)
Maar in de toekomst willen we dus een camper om samen rond te rijden. Een keertje via Zweden om door te rijden naar het noordelijkste punt. De kinderen hebben inmiddels een leeftijd dat ze liever alleen op vakantie willen dus onze camper komt er ongeveer als volgt uit te zien:
Een bus van max 6 meter lang en minstens 2 mtr hoog. Ik denk een master of zo. l3h3. Twee bedden/banken achterin. Een verbindings plank.
Verder gaan we het niet te moeilijk maken-> isoleren, dakluiken er in , aanrechtje met simpel kooktoestel en wasbakje. Koelkast heb ik nog een mooie staan, die kan op 12 volt, 230 volt en gas. Verder willen we niet bezuinigen op de stroom want we willen ook een paar dagen zonder camping af kunnen.
Voor de afwerking gaan we iets van grijze en zilveren accenten gebruiken (industrial look?) Aluminium hoeklatten, dat soort spul.
Voorlopig eerst maar even sparen ;p
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Hoi robert123,

Ik weet zeker dat je nog ons straks mooie verhalen en foto's laat zien van de vakanties die je nog gaat maken, mooi om naar uit te zien. :clap: :clap: :clap: :thumbup:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
robert123
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 17:53

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door robert123 »

Thnx, Jelle, dat is beloofd.
Gmc Midas
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:31
Locatie: Roosendaal

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gmc Midas »

macfocus schreef:
za 16 feb 2019, 13:44
Navigatie hoeft niet moeilijk te zijn.
Ik vind zelf vooor de vakantie Waze erg fijn. Met name omdat je dan op lokatie kunt zoeken en niet persé het adres hoeft te weten. Wel heb je internet nodig, maar dat over het algemeen in Europa niet echt een probleem.

Waar draai je dat op:
- je telefoon (klein scherm)
- een tablet
- een android autoradio (degelijk duurder merk of goedkoop chinees spul, ik heb zelf het laatste)

Investeer in een goede houder als je voor een telefoon of tablet kiest, daar heb je plezier van.
Er staan hier ergens een paar draadjes over android radio.

Voor meer info hierover wellicht even een apart topic openen.
Thanks ik denk dat het een groot scherm wordt.
Welk merk ben ik nog niet over uit. Een goede houder is inderdaad wel zo handig.
Dirkbos
Berichten: 1
Lid geworden op: do 14 feb 2019, 21:46

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dirkbos »

Hoi, ik ben hier nieuw op dit forum. Onlangs hebben we een Adria Coral gekocht en daar willen we nog heeeel veel plezier van hebben.
We hebben al aardig wat camper ervaring omdat we al jaren een bedrijfsbusje ombouwden om drie week mee op vakantie te gaan, maar enigen luxe is ons ook niet vreemd, vandaar een echte camper met alles derop en deraan en wat vaker de wereld in te trekken.
Maar....wij hebben de camper gekocht met schade en nu zoeken we nog een achterbumper voor onze Adria.
Het is een Adria Coral 650 SP van het bouwjaar 2003. Iemand enig idee?
Groetjes Dirk.
Geertst
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 25 feb 2019, 14:26

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Geertst »

Ik ben inderdaad nieuw en zal me even voorstellen.
Mijn naam is Gerard Stoffels, 64 jaar en woonachtig in het 'Brabantse Land'
In november heb ik een LMC camper gekocht, een Explorer Comfort Line. Een camper uit 2014. Mijn vrouw en ik zijn echte kampeerders en gingen tot voor kort met onze caravan er op uit. Met de camper zijn wij van plan om wat vaker weg te gaan, zoals ook in de weekenden. We zijn er nog niet mee weg geweest omdat ik pas sinds kort over een kenteken beschik en we de camper nog rijklaar moeten maken. Ik heb bovendien een probleem met de spoeling van het toilet die al begint te lopen als ik de waterkraan open zet. Heb hiervoor het advies van het camperforum gevraagd.
Mijn vrouw en ik verheugen ons op de vakantie en op onze eerste reis met de camper.
heuvelvf
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 04 nov 2018, 13:15
Locatie: Bilthoven

Nieuw



Bericht door heuvelvf »

Hallo,

Even voorstellen; Ik ben Frits VandenHeuvel en ik ben vorig jaar al lid geworden van dit forum, met het vooruitzicht om een camper aan te schaffen.

Dit is nu gelukt. Wij hebben een Possl Fiat Ducato Multijet 160 2-win style 3.0 automaat aangeschaft. Eentje die al even op leeftijd is. Bouwjaar 2009.

Wij zijn er heel blij mee en hopen veel kampeervakanties en trips te mogen maken. De bedoeling is om "off-season" te gaan kamperen op boerencampings en dergelijke. We zoeken daarbij meestal de kust op. Tot nu toe hebben we gekampeerd op een en dezelfde plaats in Kroatie, omdat we een veel te zware caravan hadden. We hebben hem daar gestald. Die gaan we nu met de camper ophalen en thuis verkopen. Daarna zijn we weer vrij om te gaan. Interesses in Zuid-Frankrijk Atlantische kust, Noord-Oost Spanje, Zuid-Frankrijk Middellandse Zee, Noord Italie, Kroatie. Daarnaast willen we veel in eigen land verblijven om daar de schone en mooie plekjes te ontdekken. Maar ook Duitsland lijkt me mooi.

Ik ben lid van het forum geworden om mee te doen aan het delen van ervaringen en het lezen/leren van ervaringen van anderen. Tips and Tricks.

Oh ja, fotoos heb ik nog niet. Althans niet de fotoos die ik wil delen. (winkel plaatjes)
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FJM »

Van harte gefeliciteerd met je aanschaf! Veel veilige én plezierige kilometers gewenst :thumbup:
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
ludo
Berichten: 16078
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 23:09
Locatie: Omgeving Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door ludo »

Welkom hier.
Hoop dat jullie net zo veel plezier hebben van en met jullie camper als wij :-B
Hymer B680 Starline op Mercedes CDI519 V6 3 liter 190 pk automaat.
De enige echte camperforumhond "Lucky" mag nu meerijden in onze Starline!

Met de naam "Vive Le Vink".
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaccoh »

Hallo Allemaal,

Even voorstellen:
Ik ben Jacco Hendriksen en sinds vorig weekend de trotse eigenaar van een Hymercamp 46 uit 1991.

Nadat we vorig jaar onderweg zijn geweest met een VS t5 werkbus zijn we verslingerd geraakt aan deze manier van reizen.
We willen de camper voornamelijk gebruiken voor reizen naar onze vaste plaats in Afritz Kärnten. Daar staat onze Eriba nova caravan uit 1982 :)
(ik houd wel van nieuwerwets spul)

Voorlopig gaan we de camper eerst maar eens flink poetsen en de nodige (technische) aandacht geven.

Groet
Jacco
Groet
Jacco
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal en veel camperplezier gewenst! :thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Tuurotls
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 03 mar 2019, 15:00

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Tuurotls »

Hallo,

ff voorstellen, mijn naam is Arthur en ben in het bezit van een knaus sun traveler van 2003, we proberen regelmatig erop te gaan maar momenteel gaat dat ff niet want zit met pootje omhoog maar dat komt ook wel weer goed.

En dit is de camper waar mee wij op pad zijn

camper.jpg
camper.jpg (13.14 KiB) 892 keer bekeken
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Wat een weelde is een camper toch weer.
Welkom en geniet met volle tuigen van de nieuwe wending ook wat betreft het forum. :clap:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Face »

Welkom op dit forum :thumbup:
Plaats reactie