Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Mismieter
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 14:29
Locatie: Geleen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Mismieter »

Zo noemen ze me thuis wel eens... voor de lol natuurlijk.
:mrgreen:
Je moet niks, je wil dat...
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door veetee »

Als vervolg op mijn eerdere 2 berichtjes ( viewtopic.php?f=1&t=8427641&start=3486#p1749696 en viewtopic.php?f=1&t=8427641&start=3500#p1750709 ) als onderdeel van het voorstellen, dan nu de finale: na enkele keren huren een eigen Camper! Het is een Carado T345 geworden. Volgende week opleveren, spannend!
.
0BD5526A-9116-4C1D-B69D-DE9A2372FCEC.jpeg
0BD5526A-9116-4C1D-B69D-DE9A2372FCEC.jpeg (107.03 KiB) 797 keer bekeken
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Zo te zien zijn jullie goed geslaagd Vincent, prachtcamper!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
19Mega
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 21:19
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door 19Mega »

Hallo allemaal.

Wat te gek zeg, dat er (natuurlijk) ook een forum is voor Camperaars. Zo veel te onderzoeken, zoveel te weten te komen. Met deze Hymer hopen wij in ieder geval Europa te gaan ontdekken !

https://www.flickr.com/photos/161019093 ... ed-public/

Groetjes
Mega
FW62
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 03 sep 2018, 20:26
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FW62 »

Hallo allemaal,

Ben nieuw hier op het forum, dus even voorstellen:

Mijn naam is Feddo, woon samen met vriendin Nicole in het oosten van het land.

Jarenlang fiets-kampeer-vakanties gedaan: fietstassen, klein tentje, luchtbedjes en slaapzakken, koken op 1 gasbrandertje. Altijd veel plezier aan gehad, maar we worden toch wat ouder en de rug begint zeer te doen na een nacht in de tent.

Dit voorjaar een buscamper gehuurd om uit te proberen, en dat is goed bevallen.
Prima in geslapen, zonder rugklachten. Om de twee a drie dagen naar een nieuwe locatie, en daar dan per fiets de omgeving verkennen.

Vandaar de wens om een eigen buscamper te hebben. Veel YouTube filmpjes gezien van mensen die zelf een oude bestelbus ombouwen naar een camper.

Na enkele maanden zoeken een geschikte bestelbus gevonden, een Fiat Ducato L2H2 uit 2013, met iets meer dan 100.000 km op de teller. Wordt momenteel technisch helemaal in orde gemaakt, eind volgende week haal ik 'm op.

En dan kan de bouw beginnen...

Groet,
Feddo
Foto-album van mijn camper: https://myalbum.com/album/0dvszGBi9tEQ
Erwin_L
Berichten: 33
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 0:18

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Erwin_L »

Hallo allemaal

Ik ben nieuw op dit forum dus ik zal mij even voorstellen. Ik ben Erwin 49 jaar, getrouwd en heb 2 kinderen van 9 en 12. Ik woon in het midden en oosten van Nederland op een paar kilometer van de Duitse grens.
Ik heb jaren als gast op dit forum informatie gezocht en gevonden. Ik bezit zelf geen camper, de afgelopen jaren hebben we campers gehuurd. Het camper virus heeft echter genadeloos toegeslagen met als gevolg dat we nu serieus op zoek zijn naar een camper om te kopen. De zoektocht richt zich nu op een kleine integraal met 4 zit en slaapplaatsen.
Kampeerervaring sinds 1998 met de caravan, eerst een kleine en we zijn geëindigd met een knaus van 7,5 meter die we in 2014 via marktplaats hebben verkocht. Sindsdien huren we voor elke vakantie een camper. We hebben in de afgelopen jaren ervaring op gedaan met meerdere alkoven en integraal campers. Hoogtepunt een 4 weken lange trektocht door Zweden en Noorwegen.
Waarom een camper? Tja dat is een verhaal apart misschien dat ik dat nog eens met jullie deel.
Ik hoop dat ik nog eens van jullie expertise gebruik mag maken. Hoewel ik vind dat we een aardig budget hebben voor een camper (40 mille) zal het toch een oudje worden. Helaas zijn campers erg duur.

Een vriendelijk groet,
Erwin
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal! Eerst huren is verstandig, dan leer je wat je wel en niet zoekt in een camper. Zo zijn wij ook begonnen.
Veel succes in de zoektocht naar de ideale camper. Die bestaat overigens niet, je zult altijd concessies moeten doen :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
RogierHofman
Berichten: 1
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 15:28

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door RogierHofman »

Dag, Ik ben Rogier. Mijn vrouw en ik zijn van plan dit najaar een tweedehands Fiat Ducato te kopen en om te bouwen tot camper. Ik heb nog geen idee hoeveel ik zelf wil doen en hoeveel ik wil uitbesteden. Vermoedelijk wil ik alles dat met elektra, gas en water te maken heeft laten doen en doe dan zelf verder de rest. Ik hoop via dit forum kennis te verwerven voor het maken en uitvoeren van mijn plannen. Ik heb nu al erg veel nuttige informatie gelezen op dit forum. Waarvoor alvast bedankt.
Groeten Rogier
sven8v
Berichten: 19
Lid geworden op: za 20 mei 2017, 9:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door sven8v »

Hey Luitjes,

Ja na lang lezen ga ik en mijn vrouw ook maar eens een camper bouwen. Rijden op dit moment al 14 jaar rond in een VW T4 campertje maar willen wat groters. We beginnen ook op leeftijd (40jaar) te raken ; )

Het is een Opel movano uit 2014 geworden.

Ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van de vorderingen in het zelfbouw stuk.

Groeten Sven en JikkeAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk

JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door JTG »

Hallo allemaal,
Ik lees nu al een paar maanden mee op het forum, met name de zelfbouw rubriek, en nu een en ander wat concreter begint te worden is het tijd om ons even voor te stellen en onze plannen te delen :P

'Wij' (mijn vrouw Leonie, onze 2 zonen en ikzelf (Jeroen)) gaan een camperbus bouwen op basis van een Fiat Ducato. Ja, zelf bouwen, dus nog geen foto erbij en wel om de vrij simpele reden dat ons bus-y zoals wij die voor ogen hebben (blijkbaar) niet op de markt is. Er zitten al heel wat man-uur in de zoektocht en nadat we vorige week tot 2 maal toe naar Dusseldorf zijn gereden en daar ook 'onze' camper niet konden vinden hebben we de knoop doorgehakt: We gaan het zelf doen!

Ervaring met campers bouwen = 0, maar handige 'doe het zelf'-ers zijn we dan weer wel. Zoals gezegd begint het steeds concreter te worden. Inmiddels hebben we een geschikte bouwlocatie gevonden en we hebben een mooie Ducato bus gezien met lengte 4 en hoogte 2 hetgeen genoeg zou moeten zijn voor een gezin met 2 kinderen, althans in onze beleving :wink: . Afgelopen zomervakantie hebben we dat uitgeprobeerd met een lengte 3 hoogte 2 camperbus en dat vonden wij prima gaan maar eigenlijk nét te klein.

Mede dankzij dit forum, hulde aan alle mensen die het onderhouden :bow: , durven wij het aan om zelf een camperbus te gaan bouwen. Eerdaags zal er dan ook een eigen 'topic' komen waarin wij de voortgang laten zien en wanneer wij vragen hebben (en die zullen er ongetwijfeld komen) zullen we die natuurlijk stellen in de hoop daar antwoorden op te krijgen. En mochten jullie geklungel zien :-B , dan horen we graag jullie opbouwende kritiek.

Tot zover en wellicht tot horens/ziens,
Jeroen en Leonie

NB. Er is ook een instagram account aangemaakt, als je wilt kun je onze voortgang daar ook volgen: https://www.instagram.com/being_bus_y/
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom Jeroen en Leonie,

Prachtig open een topic en houd ons op de hoogte van je bouw.
Maar om tot de beste resutaaten te komen overleg je stappen, en met de adviezen moet je tot een top verbouwing komen, waar je nog jaren heel veel plezier aan kunt beleven.
En de waarde van jullie camper doet stijgen. :clap: :cheers: :bow:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Maranopreis »

Welkom allen, hoe meer (actieve 😊) zielen hoe weer vreugd (reuring 😄)
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
joyrent
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 10 sep 2018, 12:48
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door joyrent »

Hallo allemaal,
ik ben ook nieuw hier, dus ik stel me graag even voor. Mijn naam is Joyrent, een huur- en verhuurplatform voor campers.
Onder andere ben ik heel benieuwd waar camper eigenaren tegen aan lopen en of wij iets voor ze kunnen betekenen. Ik ben relatief nieuw en actief in de branche. prettig kennis te maken! :thumbup: :wave:
Huur of Verhuur gemakkelijk je camper bij https://www.joyrent.nl/campers/! Ben je een verhuurder? Maak dan eerst een account aan en upload je camper. Wil je een camper huren? Dan hoef je geen account aan te maken. Bekijk ons volledige aanbod of neem contact met ons op.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom Joyrent. Meteen maar even duidelijk zijn: het is niet de bedoeling dat bedrijven op ons forum adverteren of reclame voor zichzelf maken. We zijn daar nogal streng op. Zolang je gewoon meedoet is er uiteraard niks aan de hand. Gaat het teveel richting de eigen toko promoten zullen we ingrijpen.
Afbeelding
Plaats reactie