Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Wk-adam
Berichten: 34
Lid geworden op: do 15 nov 2018, 7:35

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wk-adam »

Hahaha, oh 😂
Nouja, ik wil dus een met alkoof.
Zheng
Berichten: 8
Lid geworden op: za 17 nov 2018, 9:45

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Zheng »

Even voorstellen:Ik ben nieuw op dit forum en nog niet in bezit van een camper, maar van plsn er een asn te schaffen. Ik ben een man van 67jr en vind kamperen erg leuk. De laatste jaren gekampeerd met een Eriba caravan. De komende jaren een kamper proberen vooral omdat mijn vrouw daaraan de voorkeur geeft. Het rijdt wat makkelijker dan met een sleephut en ook de mobiluteit is makkelijker. We staan meestal maar enkele dagen op een plek. We zoeken naar een Dethleff tussen 20 en 30k. Zo te zien aan advertenties kom je dan uit bij campers tussen 2001 en 2008. De grote vraag is waarop je vooral moet letten bij deze aanschaf. Een paar zaken vallen op: de motoren zijn meestal Fiat ducato. Deze hebben niet zo'n beste reputatie!? Al ergens gelezen dat bodems regelmatig doorgerot blijken. Airco lijkt nodig, maar dat wordt door een dealer ontkend.
Schiet u maar. Hier zitten de ervaren kenners!
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Ruud Adam »

Welkom Zheng,
Op dit forum vind je voldoende info en ervaringsdeskundigen.
Ik zou je aanraden om in de betreffende categorieën (techniek, algemeen en de diverse anderen) een topic te openen waar je je vragen stelt.
Dit kennismakingstopic wordt niet door eenieder gelezen en je hebt kans dat je vraag ondersneeuwt.
Groet, Ruud
Wim1955
Berichten: 99
Lid geworden op: di 20 nov 2018, 20:40

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wim1955 »

Nou , daar ben ik dan .

Ik ben dus Wim kom uit Alkmaar en camper nu al een jaar of 12 .
Eerst met een LT35D van 1987 en sinds een jaar of twee met een Renault Master II met een Butler 300BL inbouw .

Voorheen trokken wij met z'n tweeën door Europa .
Echter kort geleden is m'n partner mij ontvallen , dus nu alleen met m'n hondje .

Ik lees hier al jaaaaaren mee , nu dan toch maar even aangemeld .

Met vriendelijke groet Wim
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door blizard »

Welkom Wim.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom Wim, en sterkte. Mooie reizen gewenst.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door vanHooltje »

Hee vriend, ook hier 👍
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door zwerf-busje »

Goedemiddag mede camperaars,

Lees al een tijdje mee, maar nu toch aangemeld.

We gaan al sinds 1994 met de camper op pad.

Tussen 1994 en 1999 met onderstaande ex-PTT Transporter T3
Afbeelding

En vanaf 2000 tot heden met deze Ducato:
Afbeelding

In de tussentijd nog wel een jaar of 5 met een sleurhut op pad geweest voor de vakanties, maar die is inmiddels weer weg.
Weekenden deden we de laatste 5 jaar meestal met het busje (kids gingen dan niet mee).
Groet Ruud
Hansie camper
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 21:18

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Hansie camper »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik wil met mijn vrouw en 2 kinderen van 2 jaar en van 4 maanden binnenkort een alkoof kopen van bouwjaar 2000-2005 om in 2019 wat kortere reisjes te maken in 2020 3 maanden op reis te gaan. Dan hoop ik dat we het zo leuk vinden dat we de komende jaren natuurlijk vaker zullen gaan. We denken dat we ook vrij willen gaan staan met de camper, maar niet te lang, want af en toe willen we wel het comfort van de camping. De bestemmingen waar we eerst aan denken is Portugal en Spanje en later misschien Scandinavie.

In mijn zoektocht naar een camper kan ik wel wat hulp gebruiken van ervaren camperaars.
KarinApeldoorn
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 24 okt 2018, 10:32

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door KarinApeldoorn »

Dag Hansie,

Wat leuk dat jullie met de kids een trip van 3 maanden willen gaan maken! Dat willen wij met onze zoon ook gaan doen voor hij leerplichtig wordt. Misschien binnen, misschien buiten Europa.

Veel plezier vast met weekenden en vakanties.
Groeten, Karin.
Onze Bürstner (uit 2004) gebruiken we voor vakanties en weekenden. We gaan ook 3 maanden aaneengesloten rondreizen in 2021. Instagram: peutertoer.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door faalhaas »

Wij hebben drie maanden rondgetrokken met onze kinderen (toen 5 en 3). Fantastische ervaring. We hebben maar 1 ding fout gedaan; we zijn maar 3 maanden gegaan.
r3mc0
Berichten: 32
Lid geworden op: do 29 nov 2018, 14:44

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door r3mc0 »

Hoi, na 10 jaar kamperen met een Knaus Südwind caravan hebben we deze na de laatste zomervakantie verkocht. Vandaag echter een Knaus Van I 650 MEG integraal camper gekocht die in april of mei wordt geleverd. Zal er om hangen dus of we in de meivakantie met de nieuwe camper op pad kunnen. In de zomervakantie zijn we van plan om samen met onze 2-ling van 15 jaar een maand door Zweden en Noorwegen te trekken. Ben erg benieuwd hoe het reizen met de camper zal bevallen. Tot aan levering heb ik iig genoeg te lezen op dit forum!
Gebruikersavatar
sunnybird
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 21 nov 2018, 18:17

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door sunnybird »

Hallo, ik ben Arend en samen met mijn vrouw Marian hebben we besloten om komend jaar na de verkoop van ons huis een poos te gaan rondtrekken in een halfintegraal camper. Ons plan is om door Europa te trekken en wat we daarna gaan doen, wonen staat nog in de sterren.
We zijn ons nu aan het inlezen over ervaringen in diverse landen en daarnaast hoe we contact (lees prepaid of abonnement) kunnen houden met de kinderen en kleinkinderen.
We hebben er in ieder geval zin in. We gaan in ieder geval ½ januari eens neuzen op de CMT in Stuttgart.
Didean
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 22 nov 2017, 8:10

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Didean »

Hoi,

Ik ben Dídean. Nou ja, m'n busje heet Dídean. Mijn leeftijd is 38 jaar, ik ben vrouw. Het voelt een beetje beangstigend om een foto te plaatsen van m'n busje. Omdat mensen die ik niet (vlot) herken, mij dan makkelijk herkennen onderweg en op de camperplaatsen. Niet om zielig te doen, maar het is gewoon wat het is: ik heb ASS (autismespectrumstoornis) en herkennende blikken die ik niet herken voelen érg moeilijk voor mij.

Euhm... Wat moet ik nog vertellen? ... Voor nu woon ik half in een (vakantie)huisje, en half in m'n busje. Vermoedelijk stop ik daar over ten laatste 5 jaar mee en verkoop ik m'n huisje. (Of misschien vind ik tegen dan wel medecamperbewoners, die ook af en toe een stationair huisje willen bewonen, en die het willen delen met me :cheers: zou leuk zijn!) maar sowieso ga ik terug fulltime in een (iets groter) motorhomepje wonen. Op medisch voorschrift zelfs, in mijn geval :)

Lieve groetjes aan u allen, dank voor het welkom!
Plaats reactie