Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
RobZelf
Berichten: 1
Lid geworden op: za 11 jul 2020, 11:15

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door RobZelf »

Dank voor de toelating. Ik ben een van de velen die deze periode het idee hebben opgevat een camper te willen. We hebben veel camper-ervaringen op andere continenten alwaar we altijd voor enkele maanden gehuurd hebben. In europa denken we met name aan Scandinavië aks bestemming voor de reizen en niet zozeer de zuidelijke gebieden.
Door de uitgestrektheid en het klimaat aldaar denken we aan een winterharde camper met hele degelijke basis voorzieningen (verwarming, electra, zonnepanelen). We zijn fervente fietser ook, dus twee fietsen moeten mee kunnen - liefst BINNEN. Kortom, een hele lijst aan wensen en eisen die elkaar altijd tegenspreken. Ik ga eens uitgebreid op dit forum snuffelen - wie weet doe ik goede ideeën op.
vriendelijke groet, Rob
VickyGw
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 jul 2020, 11:39

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door VickyGw »

Hi, na heel wat jaren met goede voornemens, dit jaar eindelijk de knoop doorgehakt en een camper gekocht. Op de planning stond eigenlijk de droomreis van onze kids naar LA maar omwille van de obvious redenen ging die niet door...
Over twee weken wordt hij geleverd en kunnen we hem inrichten naar onze smaak ;-)... Al bij al duq toch hele mooie vooruitzichten deze zomer!
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10154
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter LMC »

Welkom. Welkom. :-B
Als je vragen heb maak dan graag eerst even gebruik van de zoekfunctie.
Kun je toch niet vinden wat je zoekt open dan een nieuw topic en stel gerust je vraag.
MaDee
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12 jul 2020, 19:38

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door MaDee »

Door de Coronacrisis en een zeer geslaagde vakantie vorig jaar in Noorwegen heb ik het idee ontwikkeld om een camper te kopen. Voor de Coronacrisis had ik het idee om nog wat verre reizen te maken. Nu denk ik dat ik beter in Europa kan blijven en dan is een camper in plaats van een tent die ik nu gebruik voor Europese vakanties meer geschikt als ik nog een keer naar noord Europa wil. Ik heb al veel gelezen op dit forum en ga het advies opvolgen van sommigen om eerst een camper te huren. Met name het bestaan van camperplaatsen was nieuw voor me. Als het allemaal goed bevalt ga ik mijn vervolgstap bepalen, een camper kopen, een camper zelf bouwen of misschien zie ik er in de post Coronatijd er wel helemaal vanaf.
Omdat ik iemand ben die zich fanatiek inleest in een onderwerp, heb ik me alvast aangemeld op dit forum, zodat ik eventuele vragen kan stellen.
monochra
Berichten: 6
Lid geworden op: za 11 jul 2020, 14:40

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door monochra »

Hoi! Ik ben mij op dit moment aan het orienteren op het kopen van een camperbus :D Nooit eerder zoiets gedaan maar ik wil al jaaaaren een busje en kan nu eindelijk de stap zetten! Wel met een minimaal budget, maar ik heb er helemaal zin in. En heb al super handige informatie gevonden op het forum :thumbup:
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Welkom beiden..

Denk erom.. Eenmaal hier beginnen met lezen... Het is nogal besmettelijk!
Lienja
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 13 jul 2020, 19:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Lienja »

Later als de kinderen de deur uit zijn, dan kopen wij een campertje en gaan op reis.

Tenminste dat was afgelopen 10 jaar de planning.
De kinderen zijn nu 16, 14, 12,12 en 5. En de camper is er al.

Dat gesleur met 5 kinderen in een auto. Caravan achter de auto. Nee nu toch maar al een camper.
Kinderen zitten niet hutje mutje meer op elkaar gepakt. Vast staan op een camping stond ons steeds meer tegen ( we reden hele afstanden heen en weer terug naar camping. in vakantieland om maar iets te kunnen zien)

Pas weekendje gegaan in Nederland.dat proeft naar meer!
Aankomende zomervakantie gaan we waar corona zon of regen ons heen voert.

Groet Li.... en Ja.... Samen lienja en de 5 kinderen
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal!
:wave:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
FraMie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 15 jul 2020, 19:34

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FraMie »

Hoi,
Wij zijn Francis en Miel.
Met pensioen allebei.
Wonen in het prachtige midden Limburg.
We hebben een benimar cocoon 463 gekocht welke volgende mnd word afgeleverd.
Fijn dat we lid mogen zijn van dit forum waar hopelijk niet teveel onzin uit gekraamd word.
Vincent Lubbers
Berichten: 1
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 8:27

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Vincent Lubbers »

Even voorstellen is ook wel zo netjes. Vincent getrouwd, vader van twee kinderen (12 en bijna 9). Net als velen blijkbaar gaan kijken naar een camper. Dit jaar lekker ontdekken en ondervinden in Nederland. We zijn al 20 jaar, eerst samen en later met de kinderen, met de de waard wezen kamperen en dus voor ons een echte omslag. Toch wel al lang een wens. Nu eerst in NL en als het echt bevalt volgend jaar als de Corona eindelijk over is (ga ik toch wel vanuit) Europa in.

Hoe dan ook we zochten geen nieuwe camper daar was het budget ook niet naar. Maar wel iets moois dus niet te vee door en uitgeleefd. Na een paar weken zoeken kijken bieden merken dat alles snel weg was, had ik mazzel. Een Peugeot adriatik 650 uit 1992 net online voor een mooie prijs en zag er goed uit. Uit ervaring wist ik wel dat foto’s en werkelijkheid niet altijd het zelfde was maar het verhaal erbij was ook goed. Gaan kijken en het was zoals het beschreven stond. Prachtig van binnen en buiten ondanks zijn 28 jaar. Net 6000 km geleden complete motor revisie rem revisie nieuwe startmotor beide accu’s en nog veel meer vervangen. Dik zonnepaneel op het dak. Te goed eigenlijk. En ondanks dat de beste verkoper zelfs hogere biedingen had ontvangen was de man zo correct en integer. Hij had een afspraak met mij en heeft hem ook verkocht aan ons. We zijn nu alles aan het voorbereiden en maandag vertrekken. Waarheen. Ach waar het mooi weer is. Hahaha. Er komen vast nog vragen. En dit is een fantastische verzameling van kennis en expertise.
Bijlagen
A25B49D5-C2DC-4A86-A2CA-FC8FEECC6126.jpeg
A25B49D5-C2DC-4A86-A2CA-FC8FEECC6126.jpeg (122.13 KiB) 678 keer bekeken
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door hathi »

Welkom Vincent,en veel plezier met de aanwinst ideaal ,met 2 teeners,geen plaats gebrek,door de Alkoof
Hans
Gebruikersavatar
Marc Ford Casual
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 12:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Marc Ford Casual »

Hoi,

heb me zojuist aangemeld op het forum, een logische stap na het aanschaffen van onze 1ste camper. Wij, Marc & Marion hebben verschillende camper reizen gemaakt maar tot op heden steeds camper gehuurd op de plek waar we rond wilden reizen. Nu gevallen voor oldtimer Ford-Casual 190 Carite uit 1978. Waar nog wel e.e.a. aan moet gebeuren voordat we ermee op pad kunnen, dus we hebben er weer een hobby project bij.
En daarvoor wil ik graag van jullie en het forum leren, dus tot in een van de vele topics, groetjes Marc & Marion
Benifunny
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 13:06

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Benifunny »

Goedenavond forumleden ,

Na veel lezen en informeren eindelijk de knoop doorgehakt en een bestelbon getekend voor een Benimar Mileo 263 .
Het is onze eerste nieuwe camper , veel gewikt en
gewogen ( dat valt soms tegen ) toch beslist om dit model te kopen . Ik wou het hefbed van fabriek af laten verwijderen maar was niet mogelijk .
We gaan voornamelijk met ons 2-en op pad !
Op de Benimar gekozen voor 160 pk fiat motor met automaat en Nortautokapp uitvoering , bijkomende opties luifel en zonnepaneel.
Denk erover om de Benimar uptegraden naar 3850 of 4000 mtm en C1-rijbewijs te halen !
Ik heb totaal geen idee of info of dit mogelijk is bij Benimar en fabriek af kan ?
De camper kan pas geleverd worden in oktober 2020 en daarom besloten om hem pas in te schrijven in 2021 .
Door dit forum al heel veel interessante zaken meegekregen .
Groeten Benifunny
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe camper.
Wij hadden hetzelfde probleem met hefbed,gaan altijd met twee en 2 honden.
Maar achteraf zijn we er blij mee.
Het matras ligt thuis op zolder en hebben nu prima opslagruimte voor kleding enz.
Veel plezier straks ,wij moesten ook maanden wachten op camper,vond het heel lang duren.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie