Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Ducato-360
Berichten: 27
Lid geworden op: za 11 jan 2020, 19:49

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Ducato-360 »

Ik surf al een jaar of twee rond op dit forum en heb me nu eindelijk eens ingeschreven.

Heb al veel informatie van het forum overgenomen voor de bouw van een buscamper waar ik twee jaar geleden mee ben begonnen. Inmiddels is de indeling al diverse keren aangepast en heb ik begin dit jaar alles eruit gehaald om het nog eens dunnetjes over te doen.

Het is een Fiat Ducato uit 2009 6mtr lang waar ik met vrouw, 3 kinderen en de hond in rond rij.
Fiat Ducato 2009 L3H2 zelfbouw
tomtom71
Berichten: 3
Lid geworden op: za 18 jan 2020, 19:05

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door tomtom71 »

Hallo allemaal,

Inderdaad ook nieuw hier. Mijn naam is Tom, getrouwd, 2 kinderen en werkzaam bij brandweer Arnhem in de 24 uurdienst. Wij zijn al jaren kampeer fan (vouwwagen, caravan, tent) dan nu besloten om een camper te gaan bouwen. Al een mooi tijdje op zoek naar een leuke bus. En per toeval doet mijn buurman nu zijn bus weg. Het gaat om een keurige Nissan Interstar uit 2008 met 80 dkm op de teller. Waarschijnlijk krijg ik de bus over een week of twee, maar nu dus al druk bezig met zoeken van informatie en het bij elkaar scharrelen van spullen. Via diverse linkjes kwam ik op dit forum terecht en ik hoop hier nog een hoop info vandaan te kunnen halen.

Groet Tom
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Woodcamp
Berichten: 37
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:15

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Woodcamp »

Hallo allemaal
Al een tijdje hier incognito aan het strúnen
Maar goed, wij zijn een 50+ echtpaar uit Friesland, die na jaren met caravan op pad vorig jaar een Kbaus camper hebben gehuurd.
Deze was echter een domper qua reinheid en gebruikerssporen.
Nu dan de stap genomen om zelf één te kopen, en zo geschiedde
Vanaf april gaan we op pad met een Adria matrix sbc.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Bertone
Berichten: 13
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 6:47
Locatie: Vinkeveen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bertone »

Beste Camperaars,

Niet helemaal nieuw maar wel alweer wat jaartjes geleden na mijn laatste camperavontuur. En toch weer besloten een camper te kopen maar nu met het doel om voor een langere tijd ( overwinteren ) te gaan globetrotten.
De eerste zaken waar ik mij mee bezig hield zijn:

- Budget
- Type camper / alkoof / integraal enz
- Leef of bergruimte.
- Laadvermogen!
- Airco ( motor / cabine )
- Vast bed / Hefbed enz. enz.
- Fiets/ scooterdrager
- Afmeting camper
- Vermogen/ Pk

En dat was zo simpel nog niet...de ėėn had dit de andere dat. Na veel tijd en hoge brandstof kosten ( want die bewuste camper staat nooit bij je om de hoek..) uiteindelijk geslaagd voor een camper die nagenoeg aan mijn wensen voldeed. 2 dagen geleden geslaagd en het is geworden een Hymer B544 uit ‘98 met 2.8 122pk. Dit vanwege leefruimte, motor, scooterdrager, en dakairco. Tevens luchtvering achter een pre ivm scooter. Maar gezien ik lang weg ga en zeker niet altijd zin/mogelijkheid heb op een camper plek te staan. Moet deze toch wel voor ca 7 a 10 dagen selfsupporting zijn. Dat geld niet voor gas/boiler/ koken/koelkast enz maar wel voor stroom / 12v en 230v. Maar ook WiFi!
Nu heb ik al enig zoektocht verricht en zal zeker hier meerdere x besproken zijn..maar goed gezien mij opnieuw voor te stellen komt dit aspect aan de orde.
Zelf dacht ik aan goede omvormer van ca 2500W en ca 200aH accu die gevoed word door een zonnepaneel van ca 200W..hoe klinkt dat? Als WiFi zijn wat opties zoals hotspot via telefoon of Mifi voorzien van een Datakaart van zeg ca10gb voor het gebruik van internet/ Whatsapp en Tv/ Netflix ( wil geen schotel..) ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.. :wink: Denk een aardig inleiding!

Ps. Vraagje weet iemand een weegbrug tussen Amsterdam en Utrecht.?

Groet :bow:



En toch reizen er weer vragen :lolno:
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter LMC »

Welkom terug op het forum Bertone.
Open voor je vragen even een nieuw topic.
Of meerdere topics als het verschillende vragen betreft.
Anders loopt alles door elkaar en snap je er later bijna niets meer van. :)
Dit is het voorstel topic en zodoende.
Gebruikersavatar
Catrie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 09 jan 2020, 21:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Catrie »

Nieuw hier.... niet echt maar wel terug van weggeweest.
Tot een kleine 3 jaar geleden waren wij de trotse bezitters van een buscamper waar we 10 jaar heel veel en met veel plezier in hebben mogen rondtrekken. Nu bijna 3 jaar verder toch weer een camper gekocht. (Vandaag om precies te zijn) een Chausson best of 510 uit 2014.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom terug en veel plezier met de camper :thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Catrie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 09 jan 2020, 21:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Catrie »

B1gcheese schreef:Welkom terug en veel plezier met de camper :thumbup:
Dank!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Wij zijn gek op foto's....
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Oh ja hoe meer foto's hoe beter :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Henry50
Berichten: 6
Lid geworden op: di 14 jan 2020, 19:25

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Henry50 »

We zijn Henry en Aycay beide 50 en wonend in Ankara Turkije, we zijn nu bezig om een camper te kopen, dus veel aan het lezen hier
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gele banaan »

SkiRon schreef:
di 24 dec 2019, 22:54
Bij deze wil ik mezelf ook even voorstellen, sinds november in het bezit van een Hymer B504 uit 2004, heb ik uit duitsland gehaald, erg blij mee, mooi compact met toch alles aan boord. Hoop hier e.e.a. te vinden op technisch gebied maar dat zal wel lukken.

gr Ron

rechterzijde.jpg
He Ron ook hier, mooie camper heb je gekocht :wave:
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
daanr
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 jan 2020, 14:28

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door daanr »

Hallo!

Ook ik ben nieuw hier. Heb al veel informatie en inspiratie van het forum kunnen halen. En na 'problemen' met het inloggen zag ik eindelijk dat het door de cookies kwam - dus kan ik ook eens meepraten op het forum :) :bang:

Mijn vriendin en ik zijn bezig met het ombouwen van een VW LT35 uit 1998. We zijn nog niet zo ver, maar we hebben er tot nu toe ook alleen nog maar wat weekenden aan kunnen besteden. Volgende week hebben we er een hele week voor vrij genomen, dus dan moeten we een end kunnen opschieten. Hieronder alvast wat foto's!

Groeten, Daan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie