Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Hele fraaie Magirus! Welkom!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Corriek
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 14 aug 2019, 20:16

Nieuw: Even voorstellen.



Bericht door Corriek »

Hallo,

Samen met mijn vrouw verken ik in een Fiat Ducato met Bustner opbouw van 2002, Nederland, Belgie en Duitsland. Dit jaar voor het eerst en met onze automaat valt het rijden 100% mee. We wonen in de kop van Overijssel. Momenteel bezig met de laatste dagen van onze 2 weken vakantie.
Nog vragen, stel ze gewoon en ik geef antwoord.

Groet, Corrie.
dajak
Berichten: 1
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 20:54

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door dajak »

Hallo allen,

Mijn naam is Roelof, woon in Drenthe en wij als gezin bezitten een Ford Transit Riviera camper bouwjaar 1995. Deze is nu 3 jaar in ons bezit en beleven er veel plezier aan. De camper was een ex verhuur opknapper en de prijs was er ook naar. Inmiddels is er al erg veel aan gebeurt om het helemaal onze eigen camper te maken. Ik leef in de gelukkige omstandigheden dat ik de camper op mijn erf kan stallen en eraan kan klussen wanneer ik wil. Ik ben vrij handig met metaal (lassen, slijpen enz), hout, en electra. Ik hoop hier veel bij te leren en wellicht kan ik nog eens een waardevolle bijdrage leveren op dit forum.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Welkom hier. De belangrijkste ingrediënten voor camperen zijn er!

Je weet dat we dol zijn op foto's?
RPducato
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 02 aug 2019, 12:21

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door RPducato »

Sinds een jaartje een Fiat Ducato camper uit 1993 met Dethleffs opbouw. Gisteren weer zonder problemen APK. Wat een genieten toch, camper leven!
Al een tijdje lid van het forum, nu even in het kort voorgesteld. Roland en Coreina
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom en geniet er lekker van :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
basleijssenaar
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 03 jun 2019, 0:45

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door basleijssenaar »

Hoi allemaal, ik ben Bas.

Samen met mijn vriendin heb ik kort geleden een forse camper gekocht, een hele toffe Mercedes 711D uit 1988.

Hiermee is een droom van zo'n 16 jaar in vervulling gegaan :D We zijn van plan er regelmatig voor korte en langere periodes mee op pad te gaan. Het idee is om er ook een fijne werkplek in te maken omdat we allebei werk doen wat maar deels locatiegebonden is. Voorlopig staat er wat kluswerk op de agenda. We willen het dakleer vervangen, zonnepanelen installeren, een douche installeren, de binnenkant wat huiselijker en rustieker maken, de tussenwand doorbreken en de garage bij de hoofdruimte trekken en er een lounge / werkhoek van maken. Plannen zat dus.

Leuk om onderdeel van het forum te zijn geworden. Ik zie er naar uit ervaringen uit te wisselen en veel van jullie te leren.

Foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Mooi ding! Welkom hier en ik ben benieuwd naar de vorderingen.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kampeermark »

Hallo allemaal,

Ik realiseer mij dat ik nooit van mij heb laten horen in dit draadje.
Ik ben inmiddels bijna 28 jaar oud. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een zomer niet gekampeerd heb. Altijd met de tent, en toen ik nog met pa en ma weg ging met een vouwwagen.
Vorig jaar de stoute schoenen aangedaan. Zowel ik als mijn vriendin rijden motor, dus wilden we graag met de motor op pad. Vorig jaar Dus pakken, helmen en de motor mee op een aanhanger. Helaas geen plek meer voor een tent en alle benodigdheden.
Dus hebben we 3 keer een week in een vakantie huis in en rond umbrie gezeten. Dit viel erg tegen. Tot we op een gegeven moment een bus zagen waar iemand zelf in heeft geknutseld. Dat zag er erg mooi uit. Dus in gaan lezen, en tot de conclusie gekomen: dit willen wij. Doordat ik vaar als stuurman, heb ik zo'n 5 maanden per jaar helemaal vrij. Ideaal om een bus te bouwen.
Na veel te lezen, op dit forum als andere bronnen, een opzet gemaakt hoe hij eruit moet zien, eisenpakket etc.
Uiteindelijk een fiat ducato l3h2 uitgezocht, een zonder de ford motoren en begonnen.

Ook een draadje begonnen met het bouwverslag. Ik moet binnenkort weer varen dus er zal niet veel gebeuren, maar daarna kan ik mij er weer non-stop op focussen!

Mark

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Profam
Berichten: 2
Lid geworden op: za 17 aug 2019, 16:48

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Profam »

Hallo Allemaal,

Afgelopen week hebben we een Peugeot Export 2012 2.0Hdi bestelbus aangeschaft die we willen ombouwen tot 2-persoons camper.

Voor mij reden om me aan te melden bij het camperforum om te leren van andere zelfbouwers.

De bestelbus is een ex Roteb busje. Met een al ingebouwde 3Kw inverter voor 230v, een extra industriele accu en standkachel. Dus die hebben we alvast binnen. Nu nog even uitvogelen hoe we hem gaan verbouwen.
Foto's heb ik nog niet, maar die zullen ongetwijfeld snel komen.

We zitten te denken aan een 2 persoons camper. Eventueel met extra goedgekeurde zitplaatsen. Maar ik heb al wel gezien dat extra goedgekeurde zitplaatsen een duur grapje wordt. Althans als je de bank in normale rijrichting staat. Het alternatief zou een bank in lengte richting zijn (zou nog net goedgekeurd worden vanwege de datum) maar dan zouden we dit voor incidenteel vervoer willen inzetten.

Als iemand een 2e hands RDW goedgekeurde bank heeft hou ik me van harte aanbevolen.

Groet aan allemaal,

Nico
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4367
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jheeck »

Ik zal me ook even voorstellen, dat wordt wel tijd na mijn eerste twee posts :-)

Nog geen camperbezitters maar na één vakantie met een gehuurde buscamper weten we het bijna zeker, die gaat er komen. Op dit moment staat een Adria Twin Plus 640SLB bovenaan de verlanglijst. Volgend jaar gaan we nog twee keer met een gehuurde Twin Supreme 640SLB op pad en als we het dan nog steeds leuk vinden hopen we een eigen buscamper te kunnen bestellen. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk een nieuwe omdat we per se een automaat willen en de 9traps-automaat in de Ducato 2020 mij wel aanspreekt én omdat we zeer gecharmeerd zijn van de nieuwe Adria Twins.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Gatochweg
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 25 aug 2019, 10:56

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gatochweg »

Hallo allemaal,

Wij zijn een echtpaar met twee jonge kinderen (6 en 8 jaar). Ik lees al een tijdje mee, maar soms voel ik de behoefte mee te doen. Samen met het feit dat we afgelopen week onze eerste camper hebben gekocht (een Hymer 664 met alkoof uit 2006) zag ik voldoende reden me aan te melden op dit mooie forum. Naast kamperen is varen een hobby. Ogenschijnlijk iets heel anders, maar toch zijn er veel overeenkomsten: met een camper en een jacht probeer je allebei min of meer autonoom te zijn. Dat streven en de bijbehorende techniek vind ik een leuk aspect.

Vriendelijke groet!
Laatst gewijzigd door Gatochweg op ma 26 aug 2019, 12:15, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kroppie »

veel succes met het bereiken van je doel, mooi streven!! :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
rtwee
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 25 aug 2019, 22:15

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door rtwee »

Hallo,
Mijn naam is Rogier en heb me 'eindelijk' aangemeld op het forum. De laatste maanden veel 'gelurkt' en gelezen op het forum en daarmee veel info opgedaan. Algelopen maanden zoeken naar een camper, onze eerste, en het is een Dethleffs Globetrotter met Ducato onderstel uit 2006 geworden. Precies ingedeeld naar onze smaak.
We hadden hiervoor jaren een tent, maar we trekken het niet meer om een aantal weken op een luchtmatje te liggen. ;-)

We gaan het meemaken, komend weekend voor het eerst ermee op pad. :thumbup:

Ik heb nog wel vragen, maar die zal ik gaan stellen in het juiste gedeelte van het forum. Info genoeg heb ik al gezien.
Plaats reactie