Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gcreighton
Berichten: 4
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 15:35

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gcreighton »

Hoi, bedankt voor het accepteren!

Ik ben Gillian, 39, woon in Haarsteeg en heb een Fiat Ducato MaxiJet uit 2010.
Itt de meesten hier, is deze Ducato niet omgebouwd tot camper maar een mobiele hondentrimsalon.
Omdat de meeste technische dingen op hetzelfde neerkomen, heb ik hier aangemeld om eea te weten te komen, tips en tricks te leren enz.
Zo heb ik een 200ltr watertank, marinegeiser zodat ik warm water heb om in het ingebouwde bad de honden te wassen. Verder zit er een extra accu in voor kleine elektronica zoals de verlichting, bad en tafel die elektrisch verstelbaar zijn.
Bij de klant heb ik wel stroom nodig voor oa de grote waterblazer om honden te drogen, de airco, kachel ed.
De bus heb ik kant en klaar overgenomen van een hondentrimster in België, die ermee stopte. De bus is dan ook ingevoerd.
Hoe het precies werkt, weet ik nog niet helemaal. Dat hoop ik te leren!
Ik moet even kijken hoe ik hier fotos erop krijg, om eea te laten zien voor de geïnteresseerden.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Alle nieuwelingen hartelijk welkom :cheers:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
Basoline
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 12 dec 2018, 18:49

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Basoline »

Hey!

Nieuwe hier en ook helemaal nieuw binnen het camper gebeuren. Sinds een paar weken eigenaar van een klassieke Hymer (naja, 1991...heb ernaast nog een Dodge Coronet uit 1965 :bow: . Das écht klassiek). We zijn er helemaal blij mee en we willen er zo veel mogelijk mee weg.

Het is een B544 op basis van een Fiat onderstel. Er staat een Peugeot logo op 't stuur, maar dat is toch allemaal hetzelfde laken en pak. 2.5 liter turbo diesel, precies de fijne indeling voor ons tweeën, technisch helemaal in orde.
Ben helemaal nieuw dus moet echt nog gaan uitvinden hoe e.e.a. werkt (boiler, koelkast, kachel etc.). Maar goed, daar zijn jullie voor om erbij te assisteren.

Tips? Altijd welkom! :thumbup:
1989 Hymer B644 Peugeot J5 2.5 TDi
Voorheen -> 1991 Hymer B544 Peugeot J5 2.5 TD
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Maranopreis »

Peugeot motor, dus. Welkom!
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kroppie »

kleine onjuistheid, de 2,5Td in dat type peugeot van 1991 is een citroen motor oorspronkelijk afkomstig uit de citroen cx, maar prima ding.
(citroen motorcode, u25/673, peugeot code, crd 93ls)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
bertusjan
Berichten: 88
Lid geworden op: do 20 dec 2018, 21:53

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door bertusjan »

goedendag ik zal me even voorstellen naam is middelburg wij hebben nog geen camper hebben er al wel meerdere jaren een gehuurd bij dumo in emmerich dat ware hele mooie maar ook dure campers , wij komen uit het oosten :-) dus dat was kortbij en onlangs is toch maar het besluit gekomen om een kleine buscamper te zoeken een ford ducato ? / mercedes vito ? of vw met hefdak waar wij ook dagelijks mee kunnen rijden . wij rijden nu ook met personen auto op lpg g3 en als je dat afzet tegen wegen belasting is het ook nog eens lucratief omdat wij , lees mijn vrouw voor haar werk in de thuis zorg niet meer de hot op hoeft dus spannend maar ben me eerst aan het oriënteren belangrijke dingen voor ons zijn a 3 zitplaatsen ( ivm vervoer kleindochter ) eventuele import uit duitsland en eventueel een bus met motor schade ( ik kan mezelf mechanisch redelijk redden en kennis heeft een brug ) dus lang verhaal we zullen zien waar het eindigt maar toch altijd fijn een fora achter de hand te hebben
nou vr gr fam middelburg
Gebruikersavatar
Gerritjebus
Berichten: 7
Lid geworden op: do 19 jul 2018, 14:44
Locatie: Eerbeek

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gerritjebus »

Beste forumleden, mijn naam is Gerrit, ik ben 65 jaar en in juli gestopt met werken en een Peugeot Boxer gekocht van 2009. Met een 2.2 motor met 120 pk, airco, cruise control en een fabrieks achteruitrijcamera. Km stand nog geen 90.000! Zag er niet geweldig uit, maar was motorisch en technisch goed in orde. (laten keuren). Basaal ingericht, naar de RDW en camperkenteken. Dus via het Zwarte woud naar Italie getoerd voor een prachtige vakantie. Na thuiskomst alles er uit en begonnen met de serieuze inrichting. Dakramen, zijruiten, draaistoelen, huishoudaccu, keukentje, bovenkastjes, bed, watertank en gordelbok zitten er inmiddels in. De vuilwatertank en het zonnepaneel moet ik nog monteren en dan alles afwerken. Een prachtige klus en ik heb me behoorlijk laten inspireren door de verhalen, tips en trucs op het forum. Een geweldige bron van informatie en (meestal) grappig om te lezen. Ik zal er nog heel wat uurtjes op zoek brengen. mvg Gerrit
Afbeelding
Gebruikersavatar
harvangel
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 16:32

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door harvangel »

Dag. Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Mijn naam is Harvangel, 65 jaar, inmiddels 3 jaar gestopt met werken, en sinds kort camper ik met mijn vrouw in een Adria 600SL uit 2017, 35000 km op de teller, bijna nieuw dus. We hebben in 2014 een Mercedes Marco Polo gekocht uit 2011 en daarmee onze eerste ervaringen opgedaan. In 4 jaar tijd bijna 70.000 km gereden. We dachten later, als het klimmen naar ons hefbed niet meer zou gaan, een grotere camper te kopen, maar waarom wachten? Dus niet later maar nu gedaan. Kunnen we er langer plezier van hebben.

Onze 1e reis met de Adria zit er op, Spanje in november. Dit jaar minder goed weer geweest dus zijn we iets eerder terug gekomen. Het rijden met de Fiat met schakelautomaat is even wennen. De Mercedes was wat dat betreft wat luxer. Het camperdeel was weer een hele luxe ervaring, zoveel ruimte en comfort! Een vast bed (in de Mercedes sliepen we onder het hefdak) grote koelkast, toilet en vast bed. Geweldig!

Ik heb me op dit forum aangesloten omdat ik over onze nieuwe camper vragen heb. Wij hebben wat tegenslagen gehad met zowel het camperdeel als het motordeel. Gebruikers van Adria en Fiat zullen die wellicht herkennen en ons van advies kunnen dienen.
Er waren wat kleine ergenissen over onderdeeltjes die kapot waren. Die zijn inmiddels besteld door de dealer dus dat komt goed. Wat we erg vervelend vonden was het feit dat we bij het ophalen van de auto eerst moesten gaan tanken om thuis te kunnen komen. Bovendien moest ik ook nog de olie bijvullen. Dat verwacht je toch niet na betaling van ruim 61.000 euro met daarin 550 euro afleveringskosten?
Nu staat de auto op de oprit en met het barre weer, harde wind en veel regen, is er water gelekt via het dakluit boven ons bed. De dealer zegt dat dit vaker voorkomt bij dit type dakluik. Hij was op de dag dat ik daarover belde al meerdere keren gebeld door camperaars met dezelfde klacht. Het dakluik is zo gemaakt dat er sprake is van ventilatie en dat is ook nodig zegt de dealer want vocht moet weg kunnen. Ons bed is nat geworden en na opdrogen zit er een grote kring in. Tja, daar zijn we niet blij mee en vragen ons af hoe nu verder. De Adria zit nog in de garantieperiode. Het idee dat je bij slecht weer niet in je auto kan slapen vind ik toch wel heel erg vreemd. Deze informatie werd bij de aankoop niet aan ons doorgegeven, dan hadden we deze auto zeker niet gekocht. een ander luik laten plaatsen en een voorziening voor de ventilatie? Ik overweeg mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen maar weet nog niet welke oplossing ik moet en of kan vragen. Tips?

Afbeelding
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door bertt »

Ik zou so wie so de 550 terug eisen. Oliepeil was onder of tegen min? Afstand naar huis is geen 500km? Dan had er toch een halve tank diesel in moeten zitten.
Heki dakluiken, die vaak gebruikt worden zijn zowel in ventilerende uitvoering als niet ventileren.
In de ventilerende uitvoering ontbreekt het afsluit rubber in de AF dicht gleuf.
Bij ons 2 zulke luiken. Nog nooit water naar binnen gehad. Is geen Adria.
Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door gjvonk »

Als er werkelijk ventilerende dakluiken geplaatst zouden zijn, maken ze tijdens het rijden veel meer geluid. Als dakluiken niet waterdicht zijn bij harde wind en regen, zou je ook niet kunnen rijden op een snelweg met slecht weer: ik beschouw dit als een fabeltje van de verkoper. Prijs en fabel doen me denken aan mijn ervaringen met een bepaald bedrijf. Als je nieuwsgierig bent welk bedrijf ik in gedachten heb, mag me een PB sturen. Ik zou reparatie en matras reiniging eisen...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door veetee »

@harvangel, welkom hier, maar... zelfde post eerder in dit draadje gepost? Meer reacties aldaar...
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door 't Busje »

Ik had uit dat andere draadje van Harvangel begrepen dat het om een nieuwe Adria ging, maar hier blijkt dat niet zo zijn. Ik vind het niet helemaal zuiver de graat om in verschillende topics de zaak anders voor te stellen. Bij de aankoop van een tweede hands camper heb je zelf ook een onderzoeksplicht.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Roos54
Berichten: 1
Lid geworden op: za 29 sep 2018, 21:24

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Roos54 »

Hallo,
Toch maar voorstellen, best spannend en dit avontuur ook.
Nog nergens geweest met onze nieuwe aanwinst, een bus Opel Movano uit 2012.
In opbouw en we hopen in april maar liever eerder op pad te gaan. Hij hoeft niet in 1 keer af, klussen blijft leuk maaar op pad gaan is leuker.
We zijn eind 50, kinderen bijna de deur uit en we gaan nu oogsten waar we jaren voor gezaaid hebben.
De bus is net gekeurd door de RDW en we wachten op de aanslag van de belasting :x
Ik lees regelmatig mee met de tips en natuurlijk de mooie bestemmingen.
Mooi forum!!!
Groeten Roos54
Gebruikersavatar
MercedesSprinter313
Berichten: 5
Lid geworden op: di 25 dec 2018, 14:48

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door MercedesSprinter313 »

Ik zal ons even voorstellen: wij zijn beiden in de 60 en zijn om de 2 weken op pad. Voorheen met een Iveco en sinds een half jaar met een Sprinter.
Zolang wij nog moeten werken zijn onze tochten beperkt tot de normale vakanties en de lange weekenden.
Hierbij een foto van ons vervoer:Afbeelding
Plaats reactie