Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
teka_2
Berichten: 1
Lid geworden op: di 03 sep 2019, 11:43

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door teka_2 »

Alweer 17 jaar aan het "camperen" en nog geen 60ers :wink: . Sinds 2010 met een Hymer Tramp 674 SL naar volle tevredenheid.

Groet, Ton
Hymer Tramp 674 SL uit 2008. Zonnepanelen, Kathrein SAT met CAP 910 en UFS940sw
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Dan waren jullie er - net als wij - op tijd bij! Wij zijn 7 jaar aan het camperen en nog geen 50-ers :-B
Welkom hier op het forum!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FJM »

WoutvanAken schreef:
zo 01 sep 2019, 19:16
Ik snap het Evelynne. En het is misschien wel leuk altijd met een kerel op stap te zijn :-B
gr, Wout.
Klopt.
Zegt mijn vrouw ook altijd.

Gr. Frank
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
DJSmiley
Berichten: 4038
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DJSmiley »

En ik ben ook nieuw hier. (Nog) geen 40 :)

Ook nog geen camper.. dus met alles nog nieuw.

Plan is om volgend jaar wel richting een camper gegaan. Stond al paar keer op de planning, en dit jaar in Scandinavie gemerkt dat t toch wel een enorme pre is tov geklooi met een tentje.

Bedoeling is om een Boxer/Ducato/Jumper L2H2 om te bouwen tot camper. L2 omdat ik 'm niet te lang wil hebben (< 6m ivm tol, veerboottarieven en vooral wendbaarheid/parkeren) en H2 omdat ik geen hefdak oid wil en 'm toch op kwarttarief wil rijden.

De Boxer/Ducato/Jumper omdat dat zo'n beetje de enige is waar ik in de breedte in kan liggen (Ben zelf 192)

De komende tijd vooral rondkijken, ideeen opdoen, onderdelen verzamelen (meer tijd = betere prijzen voor gebruikt spul)


Afgelopen weekend op de Caravan Salon geweest. Conclusie: Als je geld genoeg hebt kan heeeel veel.
Maar dhz geeft mij meer voldoening (het is je EIGEN ontwerp) en goedkoper.

Ik zie bv een douche in zo'n compact ding niet zitten en heb veel liever wat meer ruimte binnenin. Als ik in zo'n ding op die beurs sta wordt ik bijna claustrofobisch... Met (warm) water gewoon wassen, een zonnedouche of gewoon een toiletgebouw op een camping kom je er ook prima en is ruimer. Scheelt ook de nodige kilo's en euro's. Alleen een portapotti voor de primaire behoefte.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Henny boeije
Berichten: 1
Lid geworden op: di 03 sep 2019, 19:02

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Henny boeije »

Hallo, Ik ben Henny .
Wij hebben op het moment een ford nugget. Een fantastische camper, maar met 3 jongens van 9, 6 en 3 ( en hond) is hij niet echt geschikt om te camperen.
In de zomer hebben wij dan een tent ernaast waar alle auto stoeltjes, speelgoed en dergelijke in staan, en de jongste slaapt erin.
Nou zou het ook wel eens lekker zijn om met z' n alle in de camper te passen zonder eerst alle bagage ( in de regen) buiten te moeten zetten tijdens een tussen stop.
Ons oog is gevallen op een Hymer 534 uit 1989..... een goede plek om te stallen , daar waar ik lekker kan rommelen hebben wij al gevonden.
Maar ieder die ik spreek denkt dat wij gek zijn geworden zo' n oude camper te willen kopen.
Heeft er iemand tips of ervaring met bv. een hymer 534 die ook wat ouder is?
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom hier!
Er zijn op dit forum wel wat eigenaars te vinden van wat oudere Hymers. Misschien moet je daarvoor even een apart onderwerp starten want niet iedereen kijkt dagelijks in dit voorstel topic. Veel plezier op dit forum en met de Hymer :thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Zijspan »

Hallo,

Wij rijden sinds een jaar of 3 met onze hymer een b674, en zoals mijn naam al laat zien reden wij altijd met de motor met zijspan, voor zeker een jaar of 30 lang.
Alle vakanties en andere vrije tijd met de zijspan en de kinderen, veel weekenden met zijspanclubs op weg een mooie tijd gehad.
Nu tijd voor meer comfort, nu gaan Opa en Oma met de camper op weg.
Ik lees al een poosje op dit forum, een aantal vragen werd al beantwoord zelfs.
Alle reparaties doe ik zelf zo lang ik dat alleen kan, anders samen met de lokale garage hier.
Binnenkort op weg voor onze eerste lange vakantie een week of 4 op weg.
Wij kunnen niet langer weg, wij horen nog bij het volk dat salaris krijgt.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Welkom hier Zijspan,veel plezier en goed reis,lekker buiten seizoen.


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
roelofyvon
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 06 sep 2019, 11:40

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door roelofyvon »

Sinds gisteren hier aangemeld op het forum. Nu nog camperloos maar wel druk aan het oriënteren. We zitten nu nog op een camping, tijdelijk op een jaarplaats na een aantal jaren rondreizen rondom de Oostzee te hebben gemaakt met een vouwwagen. Het rondreizen is ons supergoed bevallen maar niet met een vouwwagen, dus besloten om even een pas op de plaats te maken met wat tussenjaartjes in een caravan en ondertussen wat bijsparen voor een camper. Uiteraard ook dit jaar brengen we weer een bezoek aan de kampeer en caravan beurs want alle info en indrukken zijn welkom. We zijn er nog niet uit, een buscamper of een 'gewone' camper. Wel het liefst eentje van meer dan 2m stahoogte want wij zijn niet de kleinste en niet de lichtste. In elk geval hopen we hier veel info en ideeën op te doen en t.z.t. een foto van onze aanwinst te kunnen plaatsen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Ik ben ook niet de kleinste of lichtste. Weet nog dat we in den beginne wel eens keken naar een buscampertje om te huren, en ik was enthousiast. Maar mijn vrouw heeft me gelukkig er van weten te overtuigen dat wat groters voor ons praktischer is. En uiteindelijk is onze huidige eigen camper ook een maatje groter en dat bevalt uitstekend. Ga vooral veel campers bekijken en ga eens wat huren, dan weet je al snel genoeg wat wel en niet bevalt. Veel plezier met de voorpret en welkom hier :thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
cubano
Berichten: 2
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 16:33

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door cubano »

hallo allemaal,

onlangs onze touringcar/camper verkocht. maar nu van plan een vrachtauto om te bouwen tot camper cq werkplaats voor onze crossauto.

nu hebben we er een gevonden welke voor ons ideaal zou zijn ,een MAN tgx .
echter is de laadbak 2,60 breed (koelwagen )
wie op dit forum kan ons hierin adviseren?
alvast bedankt voor jullie hulp
gr
Meine
Berichten: 4748
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Meine »

Dat ga je niet zomaar op kenteken krijgen, anders dan als koelwagen. Je enige redding kan zijn een goed overleg met het RDW. Ik wens je sterkte daarmee.
cubano
Berichten: 2
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 16:33

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door cubano »

ja,ben er ook bang voor dat de breedte een probleem gaat worden.
maar wellicht zijn er uitzonderingen mogelijk ?
alle advies/info is welkom!
thx
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Het is handiger daar een apart topic voor te openen.
Afbeelding
Plaats reactie