Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
macfocus

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!

Bericht door macfocus » di 13 aug 2019, 15:02

Hij is gaaf!
Knaus Traveller 630 van 1992 op Fiat Ducato 2.5 diesel met 75 hele PK's (af fabriek).
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)

Aloys
Site Admin

Bericht door Aloys » di 13 aug 2019, 15:08

En uiteraard welkom allemaal! :D

B1gcheese

Bericht door B1gcheese » di 13 aug 2019, 20:26

Hele fraaie Magirus! Welkom!
Gr, John. Zie www.camperts.nl, ook op Youtube, Facebook en Instagram
'Het Moederschip': Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Heavy chassis - 2013

Corriek

Nieuw: Even voorstellen.

Bericht door Corriek » do 15 aug 2019, 16:30

Hallo,

Samen met mijn vrouw verken ik in een Fiat Ducato met Bustner opbouw van 2002, Nederland, Belgie en Duitsland. Dit jaar voor het eerst en met onze automaat valt het rijden 100% mee. We wonen in de kop van Overijssel. Momenteel bezig met de laatste dagen van onze 2 weken vakantie.
Nog vragen, stel ze gewoon en ik geef antwoord.

Groet, Corrie.

dajak

Bericht door dajak » do 15 aug 2019, 21:19

Hallo allen,

Mijn naam is Roelof, woon in Drenthe en wij als gezin bezitten een Ford Transit Riviera camper bouwjaar 1995. Deze is nu 3 jaar in ons bezit en beleven er veel plezier aan. De camper was een ex verhuur opknapper en de prijs was er ook naar. Inmiddels is er al erg veel aan gebeurt om het helemaal onze eigen camper te maken. Ik leef in de gelukkige omstandigheden dat ik de camper op mijn erf kan stallen en eraan kan klussen wanneer ik wil. Ik ben vrij handig met metaal (lassen, slijpen enz), hout, en electra. Ik hoop hier veel bij te leren en wellicht kan ik nog eens een waardevolle bijdrage leveren op dit forum.

PaulBng

Bericht door PaulBng » do 15 aug 2019, 22:01

Welkom hier. De belangrijkste ingrediënten voor camperen zijn er!

Je weet dat we dol zijn op foto's?
Paul
-----
Wie dagdroomt heeft nachtrust ...

RPducato

Bericht door RPducato » za 17 aug 2019, 17:08

Sinds een jaartje een Fiat Ducato camper uit 1993 met Dethleffs opbouw. Gisteren weer zonder problemen APK. Wat een genieten toch, camper leven!
Al een tijdje lid van het forum, nu even in het kort voorgesteld. Roland en Coreina

B1gcheese

Bericht door B1gcheese » za 17 aug 2019, 21:05

Welkom en geniet er lekker van :-B
'Het Moederschip': Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Heavy chassis - 2013

basleijssenaar

Bericht door basleijssenaar » zo 18 aug 2019, 22:38

Hoi allemaal, ik ben Bas.

Samen met mijn vriendin heb ik kort geleden een forse camper gekocht, een hele toffe Mercedes 711D uit 1988.

Hiermee is een droom van zo'n 16 jaar in vervulling gegaan :D We zijn van plan er regelmatig voor korte en langere periodes mee op pad te gaan. Het idee is om er ook een fijne werkplek in te maken omdat we allebei werk doen wat maar deels locatiegebonden is. Voorlopig staat er wat kluswerk op de agenda. We willen het dakleer vervangen, zonnepanelen installeren, een douche installeren, de binnenkant wat huiselijker en rustieker maken, de tussenwand doorbreken en de garage bij de hoofdruimte trekken en er een lounge / werkhoek van maken. Plannen zat dus.

Leuk om onderdeel van het forum te zijn geworden. Ik zie er naar uit ervaringen uit te wisselen en veel van jullie te leren.

Foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

B1gcheese

Bericht door B1gcheese » ma 19 aug 2019, 11:30

Mooi ding! Welkom hier en ik ben benieuwd naar de vorderingen.

Kampeermark

Bericht door Kampeermark » ma 19 aug 2019, 14:27

Hallo allemaal,

Ik realiseer mij dat ik nooit van mij heb laten horen in dit draadje.
Ik ben inmiddels bijna 28 jaar oud. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een zomer niet gekampeerd heb. Altijd met de tent, en toen ik nog met pa en ma weg ging met een vouwwagen.
Vorig jaar de stoute schoenen aangedaan. Zowel ik als mijn vriendin rijden motor, dus wilden we graag met de motor op pad. Vorig jaar Dus pakken, helmen en de motor mee op een aanhanger. Helaas geen plek meer voor een tent en alle benodigdheden.
Dus hebben we 3 keer een week in een vakantie huis in en rond umbrie gezeten. Dit viel erg tegen. Tot we op een gegeven moment een bus zagen waar iemand zelf in heeft geknutseld. Dat zag er erg mooi uit. Dus in gaan lezen, en tot de conclusie gekomen: dit willen wij. Doordat ik vaar als stuurman, heb ik zo'n 5 maanden per jaar helemaal vrij. Ideaal om een bus te bouwen.
Na veel te lezen, op dit forum als andere bronnen, een opzet gemaakt hoe hij eruit moet zien, eisenpakket etc.
Uiteindelijk een fiat ducato l3h2 uitgezocht, een zonder de ford motoren en begonnen.

Ook een draadje begonnen met het bouwverslag. Ik moet binnenkort weer varen dus er zal niet veel gebeuren, maar daarna kan ik mij er weer non-stop op focussen!

Mark

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Profam

Bericht door Profam » ma 19 aug 2019, 21:35

Hallo Allemaal,

Afgelopen week hebben we een Peugeot Export 2012 2.0Hdi bestelbus aangeschaft die we willen ombouwen tot 2-persoons camper.

Voor mij reden om me aan te melden bij het camperforum om te leren van andere zelfbouwers.

De bestelbus is een ex Roteb busje. Met een al ingebouwde 3Kw inverter voor 230v, een extra industriele accu en standkachel. Dus die hebben we alvast binnen. Nu nog even uitvogelen hoe we hem gaan verbouwen.
Foto's heb ik nog niet, maar die zullen ongetwijfeld snel komen.

We zitten te denken aan een 2 persoons camper. Eventueel met extra goedgekeurde zitplaatsen. Maar ik heb al wel gezien dat extra goedgekeurde zitplaatsen een duur grapje wordt. Althans als je de bank in normale rijrichting staat. Het alternatief zou een bank in lengte richting zijn (zou nog net goedgekeurd worden vanwege de datum) maar dan zouden we dit voor incidenteel vervoer willen inzetten.

Als iemand een 2e hands RDW goedgekeurde bank heeft hou ik me van harte aanbevolen.

Groet aan allemaal,

Nico

Plaats reactie