Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
PatrickValerie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 0:01

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PatrickValerie »

Hallo iedereen.

Wij zijn Patrick en Valérie en hebben de weg naar hier ook weer gevonden. Ik zeg weer want ikzelf ben hier jaren geleden ook nog actief geweest maar door scheiding en een resem beslommeringen de weg naar hier inclusief camper verloren.

Zoals ze zeggen kruipt het bloed waar het niet gaan kan en een nieuwe camper staat dit jaar op de planning. Voor mijn vrouw is het de eerste ervaring maar ben ervan overtuigd dat het goed komt :)

Oh ja, we wonen in Herk-de Stad, Limburg Belgie.

We hopen hier veel te leren en nieuwe mensen en plaatsten te leren kennen.
Lies1708
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:53
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Lies1708 »

Hallo allemaal,

Tijdens de afgelopen zomervakantie, die we in Noorwegen in een tent hebben volbracht, hebben we besloten om na al die jaren in de tent nu toch een camper te kopen. Dat slapen op een matje is, als de jaren komen, ook niet alles.
Afgelopen herfst een camper gehuurd om te kijken welke indeling we prettig vinden en nu zijn we volop ons aan het storten op de markt.
We zijn in onderhandeling en hebben er een goed gevoel over.
Dan komt de volgende fase: waar gaan we naar toe met onze camper!

Hartelijke groet,
Lies
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door WdePundert »

Welkom en succes met de zoektocht.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Lies1708 schreef:
ma 07 jan 2019, 13:23
Dan komt de volgende fase: waar gaan we naar toe met onze camper!
In die fase zit ik al jaren. Heerlijk :thumbup:
Welkom hier, veel plezier met de voorpret en laat ons weten wat het geworden is.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
AnsTonSunlight
Berichten: 2
Lid geworden op: za 12 jan 2019, 18:32

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door AnsTonSunlight »

Bij deze Even Voorstellen.

Wij zijn Ans en Ton en komen uit de regio Tilburg.
We zijn besmet met het campervirus sinds onze reizen door Amerika en Canada.

Na terug komst hebben we in 2017 een camper aangeschaft waarmee we sindsdien de vakanties Europe mee doorkruisen.

De camper die we hebben is een 2017 Sunlight T69L met Queensbed.
We hopen hier op dit forum nog veel informatie op te doen voor onze aankomende reizen.
Exploring the world on wheels!
in een
Sunlight T69L.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom Ans en Ton :wave:
Mooie camper, gaan jullie nog veel plezier van hebben.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Kubus
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10 jan 2019, 12:14

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kubus »

Goedemiddag allemaal,

Ik ben Allard (29 jaar) en lees al een jaartje verschillende onderdelen van dit forum door. In eerste instantie was ik erg onder de indruk van de zelfbouw, daar worden erg mooi campers getoond. Maar ook andere delen op dit forum zijn erg nuttig.

Op dit moment ben ik samen met mijn vriendin aan het kijken om een camper aan te schaffen om er vervolgens een lange periode mee op reis te gaan. We zijn ons al een jaar aan het oriënteren en overwegen nu sterk een compacte Hymer integraal, voornamelijk om het ruimtelijke gevoel (en ze bieden ook echt veel ruimte) en omdat je er ook met minder prettig weer goed in moet kunnen verblijven. Hierover zal ik denk ik nog een apart topic openen, als ik specifieke vragen heb wanneer ik info niet kan vinden in een ander topic.

Groetjes Allard
Gebruikersavatar
Bernard B
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 18 jan 2019, 12:55

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bernard B »

Goedendag,

Mijn naam is Bernard en wij hebben sinds kort een eigen camper.
Het is een Adriatik Coral A660 SP met een grote garage op een Fiat Ducato onderstel en het bouwjaar is 2007.

Afbeelding

De voornaamste reden van ons om een camper aan te schaffen is het feit dat onze jongste dochter aan topsport doet op zowel nationaal als internationaal niveau en dat niet geheel onverdienstelijk.
De sport die zij bedrijft is veldrijden.
Wij gebruiken de camper dus ook heel veel in deze koude periode.
Om goed uitgerust en relaxed aan de start te verschijnen is een camper het ideale vervoermiddel.
Vaak gaan we de avond voor de wedstrijd al naar het parcours zodat zij zich op de dag zelf goed kan voorbereiden.
Ook kan er tijdens de reis huiswerk worden gemaakt.
De grote garage is voor ons dus ideaal om de fietsen op een veilige manier mee te kunnen nemen.
Ik hoop hier op het forum heel veel kennis op te doen en te delen over diverse onderwerpen.
Er zal nog wel wat aangepast gaan worden aan vooral de garage om deze helemaal aan te passen voor de sport.
Nu we de camper hebben gaan we natuurlijk in de zomerperiode er ook veel mee weg.
Lekker trekken in de vakantie zoals we voorheen deden met de boot.
Er zullen vast nog wel meer uitjes mee worden gemaakt zoals met de oudste dochter naar festivals etc. en natuurlijk weekendjes weg.

Met vriendelijke groet,

Bernard
jievie
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 19:13

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jievie »

Hoi,

M'n vrouw en ik hebben altijd gezegd dat als we ooit op pensioen gingen we een camper zouden kopen. Aangezien we beide nog maar 32 zijn, zou dat nog wel even duren.

Net voor de vorige zomer deden m'n nonkel en tante hun camper weg wegens aankoop van een staancaravan. Wat bleek, m'n schoonvader zag dit wel zitten.

Een week later stond er dan een Rimor superbrig 687tc van 2006 op de oprit. Altijd goed onderhouden en binnen gestald en we kenden dus ook de volledige voorgeschiedenis van de camper aangezien hij van naaste familie was, die hem destijds nieuw gekocht hebben. Bovendien had hij op het moment van aankoop slechts 58000 km op de teller, voor een camper van 12 jaar, zo goed als nieuw dus Afbeelding

Aangezien de aankoop nogal onverwacht was, hadden we voor de zomervakantie al een huis in Frankrijk gereserveerd. Momenteel hebben we er dus alleen nog maar wat weekendtrips opzitten om de camper wat te leren kennen. Aangezien we nog 2 jonge (4 en 7) kids hebben, zoeken we nog campings uit, zodat er toch wat extra comfort en voorzieningen voorhanden zijn.

De camper is ondertussen ingericht naar onze zin : nieuwe achteruitrijcamera, nieuwe startbatterij, wat extra liggers in de kast, versleten lattenbodem vervangen door een Froli mobil systeem en wat kleine reparaties.

Volgende investeringen zullen waarschijnlijk nieuwe matrassen zijn en een lichte, snel opzetbare voortent om bij slecht weer toch wat meer plaats te hebben voor de honden en vuile wandelschoenen. Er was een grote stevige voortent bij, maar deze is veel te zwaar en moeilijk op te zetten voor korte trips.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn BLN-L21 met Tapatalk

Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door macfocus »

Da’s een mooie. Campers op dubbellucht heb ik een zwak voor. Veel plezier ermee.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
jievie
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 19:13

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jievie »

Bedankt, dat zal wel lukken.

Zijn er alsnog heel blij mee, maar ook meer en meer bewust dat je met een grote camper niet veel nuttig laadvermogen hebt

Verstuurd vanaf mijn BLN-L21 met Tapatalk

Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Ja dat laatste is wel een dingetje met zo'n grote jongen.
Welkom hier!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door macfocus »

Met een niet zo grote maar oude ook hoor, het is een universeel probleem.
Begin met alles wat je niet nodig hebt eruit te halen.
Plastic servies, geen glas, alu pannen, geen staal, geen tv (voor ons een makkelijke keuze), etc.
Een matras kan wellicht ook wel lichter.

Er kan veel, maar ke moet het even proberen.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Spike1
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 12 nov 2018, 21:06

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Spike1 »

Hallo allemaal....hoeveel zijn dat er eigenlijk?

Sinds oktober '18 zijn wij in bezit van een prachtige Pössl camperbus uit 2005 :lol: Dan ga je zoeken of er een goed forum te vinden is. Nou, deze steekt er met kop en schouders bovenuit. Complimenten!!! Ik ben nog nieuw met deze materie en heb dit forum intussen behoorlijk doorgespit en er veel van geleerd. Ons busje staat nu op bokken te rusten zodat ik 'm helemaal kan onderzoeken op ongerechtigheden. De onderzijde heb ik ontroest en behandelt met Owatrol en daarna afgelakt met roestwerende ijzerverf. Het interieur was al pico bello. Op naar de lente... we kunnen niet wachten.
Plaats reactie