Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Precies. Als je een reactie schrijft op het bericht erboven hoef je niet te quoten en moet je de knop Nieuw Antwoord gebruiken.
Als je jouw berichtje leest en mijn antwoord er direct achteraan is het helemaal duidelijk.
Je kunt niet alleen teveel quoten, maar ook teveel drinken. Dan heb je ook geen idee meer natuurlijk (grapje).
Maar terug naar het voorstellen alsjeblieft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Nieuw hier



Bericht door taxus »

Tja, wij zijn dus nieuw hier, daarom ons verhaal. We hebben zojuist onze eerste echte officiële buscamper gekocht. Weliswaar geen nieuwe maar een hele mooie, de Pössl 2Win, op basis van Fiat Ducato in metalic zilver grijs. Net over de grens in Duitsland aangeschaft en ingevoerd in NL.
35 jaar geleden kochten we een zelfbouw VW campertje, een paars te gek geval dat we na enkele maanden hebben geloosd, zo rot was het ding. We hebben er van geleerd. Met ons gezin met kleine kinderen gingen we daarna op vakantie met vouwwagens. Totdat we een Mercedes 208 als bedrijfsbus kregen. Eentje met een dubbele cabine. Toen begon ons camperavontuur. We hebben die bus zo verbouwd dat we er met z'n 4tjes in konden slapen. Wij in de laadruimte de twee kids in de dubbele cabine. Alleen voor de vakanties werd hij omgebouwd tot een soort mobiele camper, daarnaast was het gewoon onze auto. 12 jaar lang hebben we er plezier aan beleefd, van Spanje tot Noordkaap, van Zeeland tot Slowakije hebben we met hem gereden. Destijds hebben we de afspraak gemaakt ooit nog eens een officiële camper aan te schaffen. De kinderen werden groter en pa en moe kochten een kleine caravan toen de Mercedes versleten was. Uiteraard met de bedoeling snel een nieuwe camper te kopen. Toch heeft het nog tien jaar geduurd eer we de stap wilden wagen naar een volwaardige camper. Nu we over een jaar of wat tot de pensionados gaan behoren begon het steeds vaker te kriebelen; het verlangen naar trekkend de wereld rondreizen werd groot.
Nu hebben we dus onze Pössl. Een merk waar we heel bewust voor gekozen hebben, ook het type buscamper staat ons aan en we zijn er aan gewend om busjes te rijden). We willen kompact maar komfortabel reizen en toch overal kunnen parkeren. Thuis hebben we luxe, op reis willen we basic, rust en vrijheid. Aan foto's en avatar gaan we werken.
De Pössl gaat nu de stalling in waar we het een en ander gaan aanpassen naar onze wensen. In het volgende voorjaar gaat ons (hernieuwde) camperleven beginnen.
Inkk
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 09 sep 2016, 20:23
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Inkk »

Dafluc schreef:Precies. Als je een reactie schrijft op het bericht erboven hoef je niet te quoten en moet je de knop Nieuw Antwoord gebruiken.
Als je jouw berichtje leest en mijn antwoord er direct achteraan is het helemaal duidelijk.
Je kunt niet alleen teveel quoten, maar ook teveel drinken. Dan heb je ook geen idee meer natuurlijk (grapje).
Maar terug naar het voorstellen alsjeblieft.
Retegezellig forum dit Dafluc!
:sick: :silent:
http://www.ingopreis.nl

*** een rondje Europa met camper en hond ***
GerritA
Berichten: 7
Lid geworden op: di 25 okt 2016, 22:20

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door GerritA »

Hallo Allemaal,

Wij zijn Gerrit en Ellen en we zijn sinds kort de blije bezitters van een Arto 59S camper. In het verleden hebben we al eerder campers gehad van Elnagh en Kahrmann. Wij zullen de camper voornamelijk gebruiken voor de wintersporten en we hopen hier meer informatie en ervaringen te vinden van andere camperaars.

Groeten en wie weet tot onder aan de lift.
RDDR
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 24 okt 2016, 11:51

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door RDDR »

Eerst maar even voorstellen voordat ik een topic open met de vragen die ik heb, hopende op goede adviezen van ervaringsdeskundigen.

Mijn naam is Roy, woon en werk in de omgeving van Eindhoven.
Mijn vakanties, doe ik samen met mijn vrouw, voornamelijk met een caravan sinds een aantal jaar. En dat bevalt op zich prima, echter gebruiken wij de caravan op een manier die beter bij een camper past. We trekken rond, blijven maar een paar dagen op een plek. Met een caravan verlies je echter veel tijd, gezien je nergens kan parkeren met zo''n ding. Dus leek ons een camper een goed idee....... vandaar dat ik nu hier ben. Ik open deze week even een los topic met de vele vragen die ik heb.
Bombay
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 31 okt 2016, 10:43

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bombay »

Willen ons ook even voorstellen we zijn Doris en Sjaan 65 en 63 jaar
Hebben nu 2 jaar camper een camper Hymer 644
En hebben ons via mensen hier die wij in Frankrijk hebben leren kennen aangemeld

Hoop dat het hier leerzaam is kunnen wel hulp gebruiken

ben Doris
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal! En veel plezier op dit nuttige forum.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Nieuw hier? Stel je even voor! Macfocus stelt zich voor



Bericht door macfocus »

Hallo,

Maar even voorstellen.
Macfocus, kamperen met de paplepel ingegoten, reisliefhebber die dat volgens zichzelf te weinig doet maar niets te klagen heeft.
Gezin van 4 waaronder 2 dames van nu 12 en 15.
Kwa vakanties hebben we alles al gehad/gedaan, bungalowtent,, de Waard tent, caravan, luxe tunneltent, huisjes van particulieren, simpele tunneltent tot 2 mooie verre trips buiten Europa, en volgend jaar eindelijk een keer met de camper.
De camper is een huurexemplaar. Een Volkswagen Missouri. Al wat ouder, maar dat is voor ons geen probleem.

We hebben nog geen idee waar we heengaan. De huidige ideeën gaan van Zweden (al vaak geweest), Engeland, baskenland of slovenië. En wie weet wordt het wel wat anders.

We zijn van mooie plekjes, leuke en betaalbare restaurantjes en en bepaalde mate van rust. Geen animatieteams etc.
Wildkamperen staat ook op het lijstje wat aantrekkelijk lijkt.

We gaan vast de nodige vragen stellen en veel ideeën opdoen hier.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
dkievit
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:51

Hallo allemaal



Bericht door dkievit »

Ik ben Dennis en sinds dit voorjaar gegrepen door het camper virus . We hebben in eerste instantie er 1 gehuurd in de mei vakantie en drie weken door Frankrijk getrokken.
Eind juli zelf een campertje gekocht een oude hymer 534 we zijn er nu 4 keer mee weggeweest de afgelopen periode . Nu staat die in de stalling te wachten op mooi weer :)
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom! Wachten op mooi weer? Zonde...
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
dkievit
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:51

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door dkievit »

Wij zijn mooi weer kampeerders zeker omdat we een kleine meid hebben van 2.5 jaar dan is een 534 aan de kleine kant bij slechtweer,na is dit niet ideaal.Mooi weer is bij mij 12 graden plus en niet te veel regen.Als wij kamperen leven we buiten en gebruiken we ons campertje puur als slaapkamer en keuken.
Dus zal ons campertje gebruikt worden van plusminus april tot en met oktober.
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door metatoon »

Welkom

Geniet zo veel als kan ,het camperleven is immers geweldig. :cheers:

Gr.Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door TestCase »

Dus ook maar even voorstellen, mijn naam is Kees. Samen met mijn meisje een camper gekocht, zie hieronder.

Al ervaring o.a. in US, Canada en Zuidelijk Afrika opgedaan maar nog nooit in Europa echt met een camper getoerd. Je komt op een leeftijd dat je iets meer tijd krijgt en dus de stap genomen.
Dit forum heb ik helemaal stuk gelezen en veel, technische, informatie opgedaan, misschien kan ik nu ook hier en daar bijdragen als ras techneut.

Wij zijn trekkers en blijven bijna nooit ergens lang staan, fietsen/wandelen/verkennen en hup weer verder dat hoeft echt niet ver te zijn wanneer we eenmaal op "de bestemming" zijn aangekomen.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Dreckneck
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 nov 2016, 11:23

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dreckneck »

Hallo,

Mijn naam is Dirk 34 uit Borculo. Zins een aantal weken een Mitsubishi L300 4wd uit 1995 gekocht. Een mooie combinatie om mijn beide hobby's te combineren. terrein rijden en Kamperen.

Natuurlijk heeft ie wat wat maar ook daar draai ik mijn handen niet voor om. zal een foto topic maken bij zelfbouw.
Afbeelding

hier een foto van de camper bij aanschaf.
Plaats reactie