Wij hebben een camper gekocht!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: even voorstellen... en een camper gekocht!



Bericht door jmkoole »

Probleem met het eerste 2.5 motorblok is/was het te zachte materiaal waar de cilinderkop van is gemaakt. Verstuivers die los trillen in het te zachte metaal en zuigers die na verloop van tijd gaan 'honen'. Zorgt ook voor hoog olieverbruik. Oplossing is een nieuwe cilinderkop. Prima uit te voeren klus, maar natuurlijk niet goedkoop. Maar niet zo prijzig als de hele motor vervangen. Qua kilometers nog niet aan toe. Komt tijd, komt raad (en een oplossing).
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
Vanilla
Berichten: 272
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 18:28
Locatie: zandvliet/Belgie
Contacteer:

Re: even voorstellen... en een camper gekocht!



Bericht door Vanilla »

proficiat met de mooie aanwinst geniet er van
http://www.zonzoekers.be
Mijn thuis is waar mijn camper staat
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: even voorstellen... en een camper gekocht!



Bericht door jmkoole »

Wat ik niet begrijp is waarom ik de camper maar de helft van de uitgerekende 2,4 cm hoger komt te liggen?
Het hoogteverschil is toch 1,2 cm aan de onderzijde èn 1,2 cm aan de bovenzijde van de band?

Overigens kan ik me niet erg druk maken over die paar kilo's extra massa door andere banden hoor. Ik neem één gasfles mee en geen twee. Ik neem geen mud piepers of ingeblikt voedsel mee, geen 100 liter schoon water maar iets van 20 liter, geen zware buitenstoelen maar twee lichte aluminium klapstoelen, geen droogmolen maar een waslijntje, geen zes flessen bronwater, flessen wijn of 12 blikjes bier (dat koop ik onderweg naar behoefte), geen stapels boeken maar twee e-readers en geen kinderen meer mee op vakantie... :-B
En dan zou ik geen 8 kilo zwaardere banden moeten monteren? :lol:
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: even voorstellen... en een camper gekocht!



Bericht door Vertrokken2 »

Die 1,2 telt uiteraard alleen voor de onderzijde mee. Als je een dakkapel op je huis zet komt je tuin toch ook niet hoger te liggen?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22933
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: even voorstellen... en een camper gekocht!



Bericht door PaulBng »


@jmkoole Even tekenen. Band 2.4cm grotere doorsnede, as en dus camper komt 1.2cm omhoog.

Net zoiets als bij een viaduct aankomen die 3cm te laag is. Banden beetje leeg laten lopen is dan het advies. Dat helpt niet. De camper is aan de bovenkant te hoog, niet aan de onderkant...
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: even voorstellen... en een camper gekocht!



Bericht door KTManiac »

jmkoole schreef:Wat ik niet begrijp is waarom ik de camper maar de helft van de uitgerekende 2,4 cm hoger komt te liggen?
Het hoogteverschil is toch 1,2 cm aan de onderzijde èn 1,2 cm aan de bovenzijde van de band?
:lol3: Ik gok (en hoop van harte) dat je een grapje maakt? :-B
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: even voorstellen... en een camper gekocht!



Bericht door Lambiek »

Gobert schreef:Die 1,2 telt uiteraard alleen voor de onderzijde mee. Als je een dakkapel op je huis zet komt je tuin toch ook niet hoger te liggen?
Mooi uitgelegd :lol:

Nu snap ik het zelfs ..
.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: even voorstellen... en een camper gekocht!



Bericht door jmkoole »

Bedankt voor de heldere uitleg :-B
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: even voorstellen... en een camper gekocht!



Bericht door jmkoole »

Tip: haal je reservewiel eens een keer onder de camper vandaan. Bij mij zaten de twee bouten behoorlijk vastgeroest. Daar moet je niet langs de snelweg achter komen. Lekker schoongemaakt en in het vet gezet. Ook de band weer op druk gezet.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: even voorstellen... en een camper gekocht!



Bericht door jmkoole »

De eerste eigenaar van onze camper had een paar beschadigingen op een binnenwand achtergelaten... Nooit voorwerpen met dubbelzijdig kleefband op decorwanden plakken!
Opgelost door er twee klaprozen stickers overheen te plakken.
Krijg er wel een zomers gevoel van kus.gif
Te koop bij Ikea.

Afbeelding
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24462
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: even voorstellen... en een camper gekocht!



Bericht door javanes »

Daar zal een eventuele latere andere eigenaar ook ontzettend blij mee zijn. :wink:

Je schreef ook ergens in dit topic dat je via Astra 3 BVN ontving zonder geluid.
BVN wordt niet via ASTRA 3 uitgezonden, maar via Astra 1.
En met de Sat Ufo op het dak kan je de ontvangst van Astra3 gewoon vergeten. Die is daar jammer genoeg niet voor geschikt.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: even voorstellen... en een camper gekocht!



Bericht door jmkoole »

Aha, dat verklaart veel... Bedankt voor de info :thumbup:
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Wij hebben een camper gekocht!



Bericht door jmkoole »

In september heerlijk naar Frankrijk geweest. Weekje aan de Middellandse zee en twee weken binnenland. Geweldige ervaring om met deze camper op stap te zijn. Alles functioneert naar behoren en het rijdt veel gemakkelijker dan met een caravan aan de haak. Alle led-lampjes zijn nog heel! Met de oudere ufo-schotelantenne kan ik alleen BVN ontvangen. Da's voor ons boekenwurmen genoeg televisie. Nog legio Duitse zenders voorbij zien komen, dus als je je echt verveeld, dan kun je daar nog naar kijken.
E-bikes mee is erg fijn. Zeker in Frankrijk met al die klimmetjes... Boodschappen halen op de e-bike. We hebben allebei fietstassen en daar heb je meer dan genoeg aan. Voordeel: je hebt maar één object bij je waar je op moet letten. Auto plus caravan geeft meer 'zorg' dan een camper. Nadeel: op natte grasveldjes sta je snel vast. Het overkwam ons bijna... Ik heb wel een stevige sleepkabel op m'n verlanglijstje gezet.
Nu staat de camper weer schoon naast het huis. Klaar voor nog eens een lang weekend aan de kust. Wacht ik wel even op mooier weer thumbup.gif
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: Wij hebben een camper gekocht!



Bericht door JAN60 »

Neem een ketting ,geen sleepkabel of neem een elektr.lier,kan je hem er zelf uit/aflieren erg handig als je vrijstaat :wink:
Gr Jan
Plaats reactie