beveiligen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
toet
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 18:20



Bericht door toet »

Is het niet zo dat een beetje professionele autodief een startonderbreker makkelijk weet te omzeilen, terwijl een bearlock moeilijk is te saboteren?
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

Ja.
Gebruikersavatar
de putter
Berichten: 196
Lid geworden op: di 12 aug 2008, 22:57
Locatie: Schijndel



Bericht door de putter »

vanmorgen even rond gebeld voor het inbouwen maar er zit heel veel prijs verschil in.het verschil was van de ene naar de andere van €200,00 en dat vind ik toch veel en is het de moeite waard om rond te bellen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

toet schreef:Is het niet zo dat een beetje professionele autodief een startonderbreker makkelijk weet te omzeilen, terwijl een bearlock moeilijk is te saboteren?
Ja maar als je 4 minuten nodig heb voor een startonderbreker , en dan 4 minuten voor een bearlock en 4 muinuten om de deuren open te maken en 4 minuten om het alarm uit te schalkelen... kijk dan wordt het bijna werken geblazen.. :wink: :wink:

Hugo
loeki



Bericht door loeki »

Ja maar als je 4 minuten nodig heb voor een startonderbreker , en dan 4 minuten voor een bearlock en 4 muinuten om de deuren open te maken en 4 minuten om het alarm uit te schalkelen... kijk dan wordt het bijna werken geblazen..
Ge zou nog medelijden krijgen met de dieven, want als ze niet oppassen worden het nog over-uren kloppen.................

:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 954
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal



Bericht door Rens en Riet »

de putter schreef:vanmorgen even rond gebeld voor het inbouwen maar er zit heel veel prijs verschil in.het verschil was van de ene naar de andere van €200,00 en dat vind ik toch veel en is het de moeite waard om rond te bellen.
Hallo de Putter.

En wie gaat het nu plaatsen of heb je nog geen besluit genomen.??

Mvg, Rens
Laatst gewijzigd door Rens en Riet op di 15 feb 2011, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Kijk gerust ook eens bij camperbouw Veenendaal, een forumlid, geeft nog korting ook geloof ik.
Heeft hem bij mij ook ingebouwd.
Gebruikersavatar
de putter
Berichten: 196
Lid geworden op: di 12 aug 2008, 22:57
Locatie: Schijndel



Bericht door de putter »

het wordt liba[liempde] en geen oisterwijk,bakel,herpen.was toch de moeite waard om even rond te bellen :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn



Bericht door Transitje »

loeki schreef:
Ja maar als je 4 minuten nodig heb voor een startonderbreker , en dan 4 minuten voor een bearlock en 4 muinuten om de deuren open te maken en 4 minuten om het alarm uit te schalkelen... kijk dan wordt het bijna werken geblazen..
Ge zou nog medelijden krijgen met de dieven, want als ze niet oppassen worden het nog over-uren kloppen.................

:lol: :lol:
Zorg aub wel dat er nergens scherpe randjes zitten want als de onverlaat zich zou snijden krijg je nog een claim ook aan je broek.
Groeten

Klaas
mariotruus
Berichten: 418
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 2:40
Locatie: Brabant



Bericht door mariotruus »

Een Bearlock is nogal aan de duure kant vind ik.
Er word eerder in een camper ingebroken voor de spullen die erin liggen dat de hele camper word meegenomen. Bij extreem duure campers is een bearlock mischien een goede oplossing.
Wij hebben op die van ons wat ertra sloten aangebracht.
Met name de cabine portieren zijn erg inbraak gevoelig.
Met extra sloten op alle deuren, een start onderbreking en een alarm ben ik niet zo bang dat ze hem mee nemen. En met een beetje handigheid hoeft het niet duur te zijn. Een alarm is makelijk zelf in te bouwen.
Een startonderbreking kun je ook zelf maken door middel van een verborgen schakelaar te plaatsen. En extra sloten voor op de deuren: Beetje zoeken bij een klusmarkt en je vind redelijk betaalbaare geharde sloten met politiekeurmerk. Zijn eigelijk bedoeld voor thuis op de ramen en deuren maar passen ook prima op de camper. Zijn een stuk goedkoper als de orginele sloten die je bij de camperdealer kan kopen. :wink:
VW-bus
Berichten: 4
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 20:30
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:



Bericht door VW-bus »

Wanneer ik mijn bus (t2) op spannende plekken parkeer, haal ik de rotor uit de stroomverdeler. Klein, kan mee in je broekzak. Bij modernere motoren moet het toch ook te doen zijn om een simpel onderdeel los te gooien of mee te nemen? Eventueel een verborgen schakelaar in plaats van een startonderbreker.
Explorer
Berichten: 684
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 12:51



Bericht door Explorer »

Onder het mom elke hindernis is er één, zag ik vandaag een camper
staan. De deur naar het camper gedeelte was voorzien van een slot en
het 'bekende' beugel-slot. De portieren van de cabine bleken aan elkaar vast gezet dmv een ketting. :lol: zag er niet uit maar het is wel
dremperverhogend voor een eventuele inbreker :wink:

Afbeelding

Groetjes
Laatst gewijzigd door Explorer op wo 23 feb 2011, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

dat zie je dikwijls
wat wij eens in Frankrijk zagen
een mooie half integraal
met beugel voor het instappen
sávonds stapt het mannetje uit
draaidt de beugel voor de camperdeur
stap in de cabine
dan komt er een spanband tussen de twee deuren
en in het pennetje om de deur binnen te vergrendelen komt nog een spijkertje zodat ze het slot niet kunnen openen
dus van buiten geweldig vergrendelt
MAAR ZE GINGEN SLAPEN IN DE CAMPER
moet er niet aan denken als er binnen paniek uitbreekt
hoe zulke mensen snel naar buiten moeten als echt iedere sec telt
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam



Bericht door Jan Hester »

In onze camper liggen geen zaken die een dief van belang zal vinden.

Als je met kettingen etc gaat werken, wek je op zn minst de indruk dat er wat te halen is. Een (kunststof) camper raam forceren is simpel en zijn ze alsnog binnen. Blijft een moeilijk onderwerp..
Jan Hester Amsterdam
Plaats reactie