beveiligen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:



Bericht door Blauwkous »

Laat ik nu ook een keer reageren.

In de afgelopen 10 maanden heb ik bijna 60 Bearlocks ingebouwd. Stuk voor stuk kampeerauto's en wel van hartstikke nieuw tot klassieke VW T2. De één doet het om dat het voor de verzekering moet, de ander (de meeste gelukkig) voor het veilige gevoel.
Nu kan iedere camper eenvoudig gestolen worden. Ook een camper die met een Bearlock op slot staat. Gewoon op de dieplader, want zoveel kilometers achteruit rijden valt heel erg op, net als alleen maar rechtuit kunnen bij een Bearlock stuurslot (de standaard af fabriek stuursloten zijn helaas maar al te eenvoudig te kraken).
De kracht van dergelijke sloten ligt in het feit dat ze heel moeilijk te verwijderen zijn en bovendien van "hufterproof staal" zijn gemaakt. Als ik er één zou moeten verwijderen ben ik al een halve dag kwijt! De "gewone" dief zonder dieplader heeft simpelweg niet de tijd om een dergelijk product aan te pakken. Bovendien ontbeert het hem/haar ook aan de nodige vakkennis om deze verwijderen zonder essentiële onderdelen van de versnelling te vernielen.

Voor het binnenkomen in een camper zijn de veiligheidssloten wel degelijk zeer vertragend. Bovendien maakt het vernielen van deze sloten veel geluid, ook daar zit een inbreker niet op te wachten.

Dan mijn persoonlijke mening over slaapgas. In praktijk ventileert iedere camper dag en nacht. Zo goed als alle dakluiken zijn al ventilerend. En de voertuigen zelf? Zet de blower eens op vol en voel eens bij bijvoorbeeld de achterbumpers wat daar uit komt! Willen ze mij in onze camperbus in slaap brengen hebben ze best een grote volle fles met slaapgas nodig. Erg zwaar en prijzig bovendien. Neen, slaapgas geloof ik niet in. En mochten ze toch binnen komen met een kleine fles en een mondmasker: dan ben ik al wakker. Rita slaapt er misschien wel doorheen :wink: .

Het beste wat ik gelezen heb is een stuk sociale controle op de camperplaatsen. Niet dat je gelijk op een potentiële dief moet af stappen, veel te gevaarlijk. Nee, direct 112 bellen en/of van een veilige afstand laten merken dat je in de gaten hebt wat er gebeurt. Geen held proberen te spelen, iets wat Hugo en Martin zonder meer met me eens zullen zijn.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Plaats reactie