beveiligen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
jptje
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 06 apr 2009, 22:57
Locatie: Vlaardingen



Bericht door jptje »

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8413331

Onze camper was van 1997, dus 12 jaar oud. Vaak gaat het de dieven om de inboedel, want een gestolen camper is een moeilijk te verkopen object.
Ex-camperaar, voorheen:

Burstner A530 Junior 1.9TD
McLouis 690 Special 2.8JTD

QRZ: PD1JP
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Ik zet maar even wat tips op een rijtje en wie het weet mag het aanvullen. En nee het is niet de bedoeling dat je dit allemaal gaat uitvoeren maar gebruik wat je prettig vind en je een beter gevoel geeft. Misschien staan er ideeën bij waarvan je denkt “O ja makkelijk en goedkoop dat wil ik ook “

Weet je nog meer? Maak een PB en ik vul het aan. Misschien wil Aloys dit wel ergens als een stikky kwijt of in de kennisbank zodat het aangevuld kan worden

!. Op parkeerplaatsen van supermarkten enz zet ik mijn camper altijd op een plek waarbij de zijdeur tegen de bossages aan staat of aan de buitenkant van de parkeerstroken zodat je er niet met een auto naast kan staan. Immers er zijn groepen die met een oude bestel auto naast je komen staan en dan hun schuifdeur openen en je slot er uit boren of met een stanlymes door he aluminium snijden en je slot er uit slopen.

2. Ik observeer altijd even de omgeving als ik aan kom rijden. Zitten er mannen in een voertuig en zijn die aan het rond kijken. Een autodief is vaak op zoek dus hij kijkt naar voertuigen en hun mogelijke inhoud. Als je er op wil letten kun je het zien aan de manier van rondkijken

3. Als ik een supermarkt naar binnen loop zoekt mijn vrouw een kar en sta ik nog te kijken of iemand mij volgt en of belangstelling heeft voor mijn camper. Immers ze doen het samen met een telefoon waarbij u gevolgd wordt en de ander dus verteld wanneer u weer terug komt..

4. Er zijn vrij goedkope snapsloten voor op de deur. Die kun je van binnen dichtklikken waardoor je allen via de zijdeur er uit kan. Als je de sleutels er uit haal moet men dus via het deurraam naar binnen klimmen en men kan er ook alleen maar zo uit. Deze sloten kun je in de nacht dicht doen en de sleutel in het slot laten. Het is niet alleen belangrijk dat u andere buiten de deur houd, maar ook dat u in nood het voertuig redelijk snel kan verlaten. Zeker als u ook kinderen mee heeft. Ik zou geen staalkabels in mijn camper willen hebben. Je moet bij brand er ook weer supersnel uit zijn.

Afbeelding

5. Koop een speciale deurbeugel die je van buitenaf ook nog op slot kan doen. Dan zijn zowel je 2 voordeuren als je zijdeur van dubbele sloten voorzien.

6. Maak een simpele startonderbreker via een onderbreking van je elektrische stroomkabel welke naar je brandstofpomp loopt. Los van alle professionele voorzieningen is dit een tientjes handel en makkelijk zelf te maken het is geen wonder maar gewoon een nieuwe drempel.

7. Zet bij het boodschappen doen eens zo een grote stikker met een rotweiler er op voor je zijraam. Is ook een reden om even door te lopen.

8. koop stikkers met de tekst dat het voertuig voorzien is van een alarmsysteem. Plak die op beide zijramen.

9. Laat geen laptops of navigatie voor je ramen staan. Ja ik heb het gezien dat ze rustig boodschappen gingen doen en de laptop nog voor het raam stond.

10. Weet dat in de avonduren ook het dakraam een makkelijk te nemen object is. Via je trappetje en met handschoenen aan breek je het dakraam er zo uit.

11,Plaats een knipperend lampje in je dashboard. Kun je bij ieder elektronica zaak kopen voor een paar dubbeltjes,

12. Je kunt bij sommige handremmen een klein gaatje boren op de plek dat de rem niet meer naar beneden kan , als je er een klein slootje in heb gezet.

13. Draai je voor stoel om en zet deze vast met een klein slootje door middel van het boren van gaatje in je onder plaat en 1 in je draaiplaat. Slootje er door en weer een drempel. Immers in een omgedraaide stoel rijden gaat niet.

14. gebruik je creativiteit en maak een stikker waarop staat dat je voertuig voorzien van een GPS volgsysteem. Plak plastiekt en de computer kunnen de meest angstaanjagende stikkers maken.


Doe je voordeel er mee en vul aan..


Hugo
Laatst gewijzigd door hwendt op ma 28 feb 2011, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jacko
Berichten: 1179
Lid geworden op: do 25 aug 2005, 8:32
Locatie: noord-holland



Bericht door Jacko »

Ik heb een grote stikker van mijn herdershond achterop de camper aangebracht 80 cm in het rond. Als je geen hond hebt, dan een foto van je schoonmoeder!
trotse eigenaar van een hymer 644 g van het bouwjaar 2002.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Jacko schreef:Ik heb een grote stikker van mijn herdershond achterop de camper aangebracht 80 cm in het rond. Als je geen hond hebt, dan een foto van je schoonmoeder!
Tja vriend dat maakt bij jou nuiks uit. je schoonmoeder lijkt al op je hond... :wink: :wink:


OOOOoooo Hugo krijgt klappen bij het op visite komen :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:



Bericht door Japie »

Ik heb aan de binnenkant gewoon de ordinaire schuifgrendels geplaatst op de deuren van de cabine en een speciaal slot op de camperdeur.

100 % veilig? Welnee, maar het is een barriëre en als ze erin willen moeten ze eerst een ruit intikken, terwijl als er wat gebeurd ik zo de grendels weg kan schuiven om er uit te kunnen, ik vind dat wat prettiger als een ketting met een slot of een spanband. In geval van nood telt elke seconde.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje



Bericht door Lonewolf »

Ik zag op een Engelse camper een sticker met de tekst:
"This vehicle is protected by extreme violence" :lol:
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Beveiligen



Bericht door Frans-K »

Ik heb al heel wat gelezen over beveiligen van de camper. De bestuurdersstoel achterstevoren vast zetten met een slot ga ik wel realiseren.
Op de voordeuren hebben we ook Heosafe sloten, maar wie heeft een advies om de schuifdeur te beveiligen. We gaan door die deur door naar buiten, wie heeft iets slims bedacht?
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Beveiligen



Bericht door hwendt »

Frans-K schreef:Ik heb al heel wat gelezen over beveiligen van de camper. De bestuurdersstoel achterstevoren vast zetten met een slot ga ik wel realiseren.
Op de voordeuren hebben we ook Heosafe sloten, maar wie heeft een advies om de schuifdeur te beveiligen. We gaan door die deur door naar buiten, wie heeft iets slims bedacht?
Ik heb alleen een oplossing voor als we weg gaan. Ik haal een hang fietsslot door de grepen van de schuifdeur en de voordeur. Is gewoon weer een drempel. Ik zal van de week een foto plaatsen..

Afbeelding

Zo is het in ieder geval weer een stukje moeilijker om in te breken.



Hier een link naar een bedrif die soten voor busjes heeft

http://www.easyparking.nl/index.php?opt ... 7&Itemid=6

verder zijn er speciale sloten welke als het ware op je schuifdeur worden geplaatst. Bij het openen komt je schuifdeur ongeveer 10 centimeter naar voren en de deur komt dan uit een soort penverbinding. Mar ja dat kost 285 euro. Zoek op Google maar op auto schuifdeur beveiliging

Dan heb je nog de ouderwetse deurketting welke je in een sleuf kan schuiven. Mogelijk iets voor de binnenzijde voor als je slaapt.


Hugo

Hugo
Laatst gewijzigd door hwendt op ma 28 feb 2011, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
wersitime
Berichten: 822
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 20:07
Locatie: Arnhem
Contacteer:



Bericht door wersitime »

nirmal schreef:Ik heb een stuurklem, kost niet veel , is goed zichtbaar en sturen lukt niet met zo'n gevaarte erop.... voelt voor mij veilig genoeg.

Nirmal
5 minuten. Ze zagen gewoon het stuur op die plaats door. :cry:

Groeten,
Henny
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

wersitime schreef:
nirmal schreef:Ik heb een stuurklem, kost niet veel , is goed zichtbaar en sturen lukt niet met zo'n gevaarte erop.... voelt voor mij veilig genoeg.

Nirmal
5 minuten. Ze zagen gewoon het stuur op die plaats door. :cry:

Groeten,
Henny
Dat is juist maar alles bij elkaar wordt toch al een aardige drempel. Per stuk is het misschien minimaal maar in samenhang wordt het heel vervelend,
Ik ken trouwens voertuigen waar een stalen kabel in het stuur verwerkt zit. Buigt dus wel bij een aanrijding maar houdt wel het verband bij elkaar.

Hugo
liesbethr
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 nov 2010, 12:12
Locatie: provincie Utrecht

Bearlock



Bericht door liesbethr »

Wij hebben net een VW California Exclusive uit 1995. Heeft het zin hier een Bearlock in te laten plaatsen?
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Je bent blij met je campertje, je kunt hetzelfde nooit meer voor die prijs kopen, ben je All-Risk of WA verzekerd, voel je je prettiger als je boodschappen doet in het buitenland of wil je eigenlijk weer terug naar je campertje door onrustgevoelens. Wil je eigenlijk volgend jaar een andere kopen.? Hoe is de technische staat van de camper

Zet deze zaken op een rij en beantwoord alle vragen en vraag daarna jezelf af of 350 euro dit alles waard is. En dan noem ik 350 euro terwijl ik totaal niet weet of dat bedrag goed is.

Groetjes Hugo
Laatst gewijzigd door hwendt op ma 28 feb 2011, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
loeki



Bericht door loeki »

Wij hebben net een VW California Exclusive uit 1995. Heeft het zin hier een Bearlock in te laten plaatsen?
Zin & onzin = moeilijk te zeggen en zal uiteindelijk een ieder voor zich zelf dienen uit te maken

Iedere barriere is een reden extra om hem te laten staan

Voor de andere dief is iedere barriere extra weer een reden om bozer te worden en meer schade aan te richten aan de rest

De ene persoon is bang voor diefstal en de andere is er dan weer gerust in

Wat is wijsheid? Who know's...............

Veel plezier met Uw nieuwe aanwinst

:wink: :roll:
wersitime
Berichten: 822
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 20:07
Locatie: Arnhem
Contacteer:



Bericht door wersitime »

Sinds onze auto is gestolen en ik heb gezien met wat voor gemak dat ging hebben we inmiddels alweer 3 keer (steeds in een andere wagen :wink: ) een Bearlock laten plaatsen. Met een Bearlock was die auto niet in een paar seconden gestolen geweest maar hadden ze hem laten staan of meegenomen met een takelwagen. :roll:

Groeten,
Henny
Plaats reactie