Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2330
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

Ik heb al jaren die set. Als camera kreeg ik de VZ-C4, omdat er tijdelijk geen andere leverbaar was. Deze is overleden helaas. Vorige maand een nieuwe gekocht, de VZ-C1. Ik heb gekeken naar de prijs, specificaties ontlopen elkaar niet echt. Kwaliteit van het beeld zowel overdag als in de nacht ruim voldoende. Ik heb het gevoel dat de VZ-C4 een iets duidelijker beeld had.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door myway »

Voor mij gewoon maar voor sommige hier de ultieme accu fetish.
De hh-accu bijgevuld met gedemineraliseerd water.
hobbyhup
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 20:12

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door hobbyhup »

Camperic schreef:
ma 10 aug 2020, 18:01
Ehhh, sorry hoor dat ik niet dírect heb gereageerd :crazy:
Ik ben onderweg met camper en het fijne daarvan (vind ik) dat je dan ook een tijdje, al dan niet vanwege onvoldoende bereik en gebrek aan WiFi, off line bent.
Hierbij nog net binnen 48u :bang: mijn antwoord: deze camera.
Ik heb ook geprobeerd om een foto van het beeld te maken, maar die doet geen recht aan het beeld in werkelijkheid.
Bedankt! Ja ik zit nogal omhoog ermee, vandaar die haast. Achteruitrijcamerawinkel.nl heeft me de Sven 7 Pro monitor verkocht, echte Sven dus, en deze melden me dat de camera geen Sven A4 Pro is die standaard een CCD-sensor hebben maar een VZ-C4 (Van Zwitserland) met CMOS-sensor. Die laatste blijkt niet goed samen te werken met de Sven monitor (zie foto's). Het merk Sven en VZ worden in diverse webshops steeds door elkaar gebruikt, ook Obelink bv. doet dat door Sven als merk op te voeren terwijl het VZ is. Maar er zitten dus wel degelijk andere onderdelen in die gecombineerd niet goed werken. Ik dacht dat alles Sven was en dus prima zou werken....
Bijlagen
mediawinkel_Sven-A4-Pro.jpg
mediawinkel_Sven-A4-Pro.jpg (44.14 KiB) 671 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pallieter
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 16:06
Locatie: Fryslân

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Pallieter »

Nieuwe printplaat en verbrandingsmotor in Truma D6 dieselcombi laten installeren. Duur grapje, maar hopelijk gaat het wat jaren mee.

Groet, Cor
You can't start a fire without a spark.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Weer voor de deur gezet.
Nu klaar maken voor een weekendje weg.
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door staal571 »

Mijn defecte 100Ah Fraron Lithium accu vervangen voor een 100Ah Liontron Lithium accu, was even wat werk omdat de aansluitingen op de accu verdraaid zitten.
Gr peter
DJSmiley
Berichten: 4033
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DJSmiley »

Wat was er defect aan? LiFePO4 is nog een vrij nieuwe techniek, en als je de laadprofielen goed configureerd dan moet je prima 3000-4000 laadcycli halen. Dat is 10 jaar lang elke dag..
Dan is of de electronica (BMS) aan gort en de cellen zelf nog wel goed, of er gaat iets mis in het opladen/managen van de cellen.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Duco »

Vanmorgen veel rook en afslaan na 10 mtr, starten ging maar roken en geen toeren bij gas geven. Motorkap los, lekkage bij warmte element brandstof filter. Geprobeerd vast te draaien met alleen doek, draaide door. Op de fiets naar onderdelen boer, mondkapje vergeten (zoveelste x) mondkapje gekocht voor 2,50 je moet wat.. nieuw filter gehaald en terug naar de camper. Oude filter niet los te krijgen. Spanband er omheen en gekneveld met grote bako. Nieuwe filter gevuld en handvast gedraaid. Starten en lopen.

Oude filter was vorig jaar door garage geplaatst.


Burstner
Fiat Ducato 1.9td ‘94
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

voor het erop draaien de rubber afdichtring beetje invetten met vette vinger of druppie olie, komt ie makkelijker weer los en na dat het filter "aan" zit nog hooguit 3/4 slag met de hand verder draaien

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door staal571 »

DJSmiley schreef:
di 11 aug 2020, 13:39
Wat was er defect aan? LiFePO4 is nog een vrij nieuwe techniek, en als je de laadprofielen goed configureerd dan moet je prima 3000-4000 laadcycli halen. Dat is 10 jaar lang elke dag..
Dan is of de electronica (BMS) aan gort en de cellen zelf nog wel goed, of er gaat iets mis in het opladen/managen van de cellen.
De accu schakelde te pas en te onpas helemaal uit, en ik kon hem pas weer inschakelen door de camper te starten of de walstroom aan te sluiten.
Tja dat konfigureren is nog wel een dingetje, ik heb er een Votronic Batty monitor met shut op aangesloten zitten, ( die zat al in de camper toen ik hem kocht) en het is me niet duidelijk wat ik voor waardes in moet geven, ik heb vanmorgen een mail naar de producent Liontron gestuurd maar nog geen antwoord gekregen.

Gr Peter
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2144
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jaap van duijn »

Vandaag camper schoongemaakt na 4 dagen op de camper plaats Maasbommel (viel ons trouwens vies tegen en zeker voor de prijs die gevraagd word tegen een rondvaart boot aankijken, maar we hadden die keuze gemaakt) en toer tochten maken op de fiets al met al van Vrijdag t/m Maandag een 320 km gefietst maar konden steeds langs Maas en Waal zwemplekjes vinden om af te koelen dat was dan wel weer nodig.
Toch veel vogel uitwerpselen op dak en zij, maar is er weer af, eigenlijk te warm, maar in de "gekoelde" garage goed te doen.
Nu prijs en mogelijkheid gevraagd voor een bank airco van Truma bij de dealer, nog geen antwoord gekregen - hebben het druk zeker.

We blijven zo mooi bezig - Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

hobbyhup schreef:
di 11 aug 2020, 10:33
Achteruitrijcamerawinkel.nl heeft me de Sven 7 Pro monitor verkocht, echte Sven dus, en deze melden me dat de camera geen Sven A4 Pro is die standaard een CCD-sensor hebben maar een VZ-C4 (Van Zwitserland) met CMOS-sensor. Die laatste blijkt niet goed samen te werken met de Sven monitor (zie foto's). Het merk Sven en VZ worden in diverse webshops steeds door elkaar gebruikt, ook Obelink bv. doet dat door Sven als merk op te voeren terwijl het VZ is. Maar er zitten dus wel degelijk andere onderdelen in die gecombineerd niet goed werken. Ik dacht dat alles Sven was en dus prima zou werken....
Fijn dat je nu weet wat de oorzaak en dus oplossing is.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6048
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door TestCase »

Die sensor zal echt het probleem niet zijn, meer de vertaling, van de gebruikte sensor naar wat de monitor verwacht. Neemt niet weg dat de camera misschien wel het probleem is.

//Kees.




AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gsm »

Vandaag de min kabel verlegd omdat die aan de verkeerde kant van de shunt zat.

Achteruitrijsensors werkend gemaakt op de busbike
IMG_1290.jpg
IMG_1290.jpg (97.41 KiB) 833 keer bekeken
Schakelaartje met 2 ledjes van de schoon- en vuilwatertank geplaatst in het leefgedeelte.
IMG_1383.jpg
IMG_1383.jpg (48.62 KiB) 833 keer bekeken
Morgen de afvoer van de gootsteen maken want die liep niet vlot weg en nu hopelijk wel met de nieuwe 25mm slang, was 20mm
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie