Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
jansloos
Berichten: 6876
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

PaulBng schreef:
vr 31 aug 2018, 16:30
Het gaat er niet om of er wel of geen stopcontacten zijn. Je laadt je fiets dan op op kosten van de VvE.
Wij betalen service kosten.

OA. Voor electra. € 19,-- per maand.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vandaag de grote renovatie van de kastjes boven het aanrecht.
Ik had daar een elektrische uitschuifbare TV in zitten dus het linker kastje was 14 cm minder diep.
Nu alles weer hersteld naar origineel, of beter nog, met extra hogen ruimte zodat in het kastje nu ook de grote flessen Curry en Fritessaus passen. Kast is dus weer klaar voor montage.
Morgen aanvang nemen het aanrechtblad te verwijderen en de wandbekleding van de keuken te vervangen. Of de boel meteen afgebouwd wordt weet ik nog niet. Ik moet vonkontsteking op mijn 3 pitter maken en heb geen bougiedraad. Daar is het wachten op. Tevens heb ik een temperatuurmeter besteld om in het front van de koelkast te bouwen. Dan kan ik van buitenaf de temperatuur aflezen. Ook een verlichting is nu gewenst in de koelkast.

De aansturing van de schotel, duimdikke kabel, gaat naar de andere kant. Schotelbediening komt in een bovenkastje. Ook mijn Dreambox stond op de bovenkastjes in een slede. De slede gaat ook in het bovenkastje. Er komt een extra oortelefoonplug in de slede die het mogelijk maakt de Dreambox via een extra IR oog te bedienen. Die heb ik liggen, moet hem wel opzoeken.

Mijn kofferzonneppaneel is verkocht en dus komen er op dak twee panelen van 80 WP er bij en mogelijk nog één van 50 Wp. Dat moet genoeg zijn in Spanje van de winter. Ik heb dan 740 Wp op het dak met 400 A aan accu's. Wel een regelaar van 30 A, maar ik mag aannemen dat wat de regelaar niet kan verwerken, ook niet funest is. Met voorheen 530Wp heb ik slechts enkele malen de 30 A laadspanning bereikt. Enfin, we zien wel waar het schip strandt.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cee Pee »

@Rudy,
Je zou ook kunnen overwegen om een paar panelen afschakelbaar te monteren.
Als je dan in een erg zonnig gebied staat waar je over die dertig ampère dreigt te gaan schakel je die groep gewoon uit.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Rolling Rodie »

AfbeeldingAfbeelding
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Arie55 »

Camper opgehaald voor solo evenement. Thuis geprobeerd om de reserveband op te stellen zoals ik aldoor in gedachten had (foto) en of de fiets dan in de berging past. Het past wel, maar wel met veel mitsen en maren. Heb alleen het voorwiel en stuur afgenomen. Bleek het voorspatbord ophanging niet handig zit. Nu ik weet dat het ECHT kan, ga ik nadenken hoe nu verder te handelen. Want ik dacht de fiets er zo in te mikken, hetgeen niet zo is.
Daarna het fietsrek gemonteerd zoals bedoeld is.

Arie
Bijlagen
Dsc01263.jpg
Dsc01263.jpg (67.67 KiB) 708 keer bekeken
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
george euromobil
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 21:51
Locatie: Zuid-holland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door george euromobil »

Schoongemaakt na dat hij eindelijk terug is na een avontuur in Oostenrijk kapotte waterpomp alles laten regelen door anwb maar wat er fout kon gaan is ook gebeurd pomp zou in Nederland herstelt worden bleek dat hij alsnog gerepareerd is in Oostenrijk wat niet de bedoeling was het geintje koste mij 1100,00 euro anwb kreeg hem niet mee moest eerst betaald worden .

Uiteindelijk is hij weer terug we gaan weer genieten zolang het weer het toelaat.

Gr george
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MonRoe »

De camper aan de binnenkant eens lekker goed schoongemaakt. Morgen de buitenkant en dan gaat die even voor een week of 4 de stalling in.

Onder het hefbed hebben wij plastic dingen hangen waar de verlichting in zit van de voordeuren. Die plastic dingen gaan door ouderdom afbreken en komen los van het hefbed. We hebben ze al een keer met seconde lijm vastgezet, maar nu moest er een goede oplossing bedacht worden. Dus met extra stripjes en schroefjes nu vastgezet in het hefbed.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Cee Pee schreef:
za 01 sep 2018, 10:49
@Rudy,
Je zou ook kunnen overwegen om een paar panelen afschakelbaar te monteren.
Als je dan in een erg zonnig gebied staat waar je over die dertig ampère dreigt te gaan schakel je die groep gewoon uit.
Dat kan, maar ik vroeg mij af of dit wel zo noodzakelijk is.
Ik heb er echter een mooie schakelaar voor.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cee Pee »

Als je de spulletjes hebt liggen, tijdens de bouw is het een kleinigheidje maar als de regelaar gaat roken kan het een groter probleem worden.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Tsja, ik kan ook een nieuwe regelaar bestellen.
Wilde eigenlijk toch al wat anders omdat ik nu de afstandsbediening en monitor al heb weggehaald.
Maar dan ligt er hier weer een perfecte 30 Amp IVT MPPT met aparte monitor en SD kaart functie en een ingebouwde StepUp zodat hij al bij 5 à 6 volt gaat laden. Was destijds toch ook wel meer dan € 250,- en die zou ik wel graag eerst kwijt willen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

ik heb hier nog een 1 jaar oude victron smart solar 100/30 liggen, is dat wat wat voor je ?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Neen Jos, te licht. Ik heb zelf al een 30 Amp MPPT van IVT. Ik zal toch minimaal een 45 Amp moeten hebben met 740Wp aan panelen.
Toch bedankt. :thumbup:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Atoz »

De nieuwe windows10 machine klaar gemaakt om ons de komende wintermaanden te vergezellen.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vandaag is er weinig werk uit de handen gekomen. Ik kreeg bezoek van een forumlid die zijn koffer zonnepaneel kwam halen. (Hij is dus nu echt verkocht!!!!) Gezellig gekletst en voor dat ik het in de gaten had was er bijna twee uur voorbij. Toen naar de Action om een luidsprekerset te gaan kopen en lak voor de zijkanten van de camper. Ik heb besloten dat ik niet ga rollen met verf maar ga spuiten. Ook makkelijker om later wat kleine oneffenheden weer weg te werken.

Een leuk speakersetje gevonden van Phillips. € 12,50 meen ik. Wat ik al verwachtte zaten daar 4 Ohm speakers in bij 3 Watt. Genoeg voor de TV die nu is ingebouwd maar waar mik nog wel even het geluid naar voren wil hebben. De soortgelijke bouwgenoten van de Vestel company zoals de Akai en de Finlux, hebben wel de speakeruitgang aan de voorzijde. Ik, jammer genoeg niet.
Dus vandaag maar even een dubbele speakerbox gebouwd met een inhoud van 800 cm³ per speaker. Twee gaten in de voorzijde onder de TV en de klankkast aan de achterkant tegen de wand schroeven. Voila. Het ligt nu te drogen, dus morgen op de plaats.

Verder zit ik nog steeds te piekeren wat ik achter het aanrecht moet maken. Ik heb een mooi stukje vliesbehang gezien. Maar ook een mooie tegelplaat. De tegelplaat is natuurlijk perfect schoon te maken want dat is spekglad.
Qua prijs maakt het niet zoveel uit. Een rol vliesbehang kost 21 euro en ik heb geen lijm, dus een emmer lijm van 20 euro is samen 40 euro. De plaat kost 43 euro en daar heb ik maar een kwart van nodig.

Verder zie ik wel hoe alles gaat rollen. Ik kan veel, maar plannen gaat mij slecht af.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie