Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FredV »

trabbart schreef:
FredV schreef:
zo 14 okt 2018, 13:46
trabbart schreef:vandaag een setje hulpveren geplaatst onder de ducato 280 die redelijk doorhing. er heeft ooit een luchtbalg onder gezeten maar die was volledig weggerot , de balg dan.
staat nu 4 a 5 cm hoger achteraan met 4 veren en dat voel je goed.
volgende week 4 nieuwe schokdempers, waterpomp, distributieriem, brandstoffilter, motorsteunen , en nog wat spul . vrijdag en zaterdag eerste rit gemaakt naar de kust een goeie 250 km heen en weer. geslapen met zicht op zee, gekookt en afwas gedaan , prachtig weer aan zee,,,,, twas zalig !
Alles zelfwerkzaamheid?
alles zelf , ja . das het voordeel van die oudere voertuigen, simpele mechaniek alles bereikbaar.
distributieriem heb ik nog nooit gedaan , dat duurt dan allemaal wat langer , maar uiteindelijk komt dat wel in orde.
ook de paravent gaat vervangen worden , de ruit eruit en er weer in met nieuw rubber. waarschijnlijk bestel ik een nieuwe ruit. oja,, ik vind en vond natuurlijk al veel info op dit forum.
Knap hoor. Petje af!
Knibbel
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Vertrokken2 »

He Fred, je lijkt op Willibrord Frequin.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FredV »

Ja logisch. Willibrord is die slechtziende broer met die bult op zijn hoofd; weet je nog, die voor mij bij Vrijbuiter wat probeerde op te halen en toen voor een gesloten deur stond. Ik heb hem al een tijd niet gezien. Ik denk dat hij weer bij die Marjan zit?
Knibbel
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FredV »

macfocus schreef:
FredV schreef:
zo 14 okt 2018, 13:42
@kroppi
Ja hoor! Pak gewoon de polen beet! En of je dat nu aan het begin of aan het eind van de kabel doet: de opdonder blijft dezelfde:lol3:
Een Poolse kabel?
Een kabel met polen?
Of een Pool met een kabel?

Wordt er niet duidelijker op zo :mrgreen:
Maar je snapt het toch wel. Zeker een Pool? Blijft:lol3:
Knibbel
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51304
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

hoog of laag noord of zuid, het blijven polen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door de hoekies »

Polen met een kabel.zie je meer dan rijdt de trein niet meer

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk


Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door tobe1966 »

trabbart schreef:vandaag een setje hulpveren geplaatst onder de ducato 280 die redelijk doorhing. er heeft ooit een luchtbalg onder gezeten maar die was volledig weggerot , de balg dan.
staat nu 4 a 5 cm hoger achteraan met 4 veren en dat voel je goed.
volgende week 4 nieuwe schokdempers, waterpomp, distributieriem, brandstoffilter, motorsteunen , en nog wat spul . vrijdag en zaterdag eerste rit gemaakt naar de kust een goeie 250 km heen en weer. geslapen met zicht op zee, gekookt en afwas gedaan , prachtig weer aan zee,,,,, twas zalig !
Waar aan zee?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4387
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

De bus is nu in gebruik als keuken, het aanrecht wordt thuis deels vernieuwd en dan is het gemakkelijk dat de bus naast de deur staat dan kunnen we daar koken.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15364
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Woensdag had ik al klaar willen hebben wat mij eindelijk vandaag gelukt is.
De bedombouw is helemaal klaar. Het heeft weer lang geduurd omdat ik allemaal mooie koofjes wilde maken voor de leidingen en dit alles ook nog netjes bekleden met vinyl.
Dus heb ik besloten om nu te gaan werken naar het reisklaar maken. Er worden voorlopig geen nieuwe projecten begonnen voor de camper reisklaar staat. Ik wil toch echt graag proberen om voor november hem aan te trappen.
Vandaag dus de gordijnen gewassen. Die liggen nu klaar.
Morgen eens eerst alles een beetje opruimen zodat er weer wat overzicht komt. Dan alle kleding er uit en een avondje gaan passen wat er mee moet. Ik ben nu 35 kilo kwijt en het één en ander is mij nu te groot.
Dinsdag ga ik beginnen aan de douche. Daar moet de onderbak gerepareerd worden en ik wil er nieuwe spiegels in hebben. Ook de bedrading van de achteruitrij camera en de voeding van de achteruitkijk camera en 3-de remlicht, komen achter de douchewand naar boven.
Dan wil ik nog een versteviging maken voor het achterpaneel. De complete achterwand heb ik 10 jaar geleden vervangen, maar ik heb gemerkt dat het wat trilt tijdens het rijden. Maar goed, dat is een kwestie van een gaatje boren.

Dan moet er bij mijn zitplaats toch een nieuw stuk binnenpaneel in. Ik had alles dicht met "Captain Trolley", maar na flink poetsen en schoonmaken voor de strepen, lekt het toch weer een beetje. Twee jaar geleden was het helemaal zacht. Twee maand geleden weer hard, en nu een plekje gevonden waar het weer vochtig wordt.

Het project "apothekerskast" wordt dus volgend jaar. Ik heb even de buik vol van het werken en wil op pad.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jansloos
Berichten: 6875
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Hoi Rudy. Weer terug op het forum.
Die 35 Kg, is dat door dat vele werk aan de camper?
Zo zie je maar wat een vreugde het hebben van een camper geeft :-B
Aan het werk te zien wat je opsomt, volgt er nog wel 10 Kg.
Een gezonde hobby dus, het hebben van een camper.
Veel plezier, en hou ons op de hoogte.

Jan.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Atoz »

@Rudy .... Ik ben er maar een drietal kwijt sinds onze laatste ontmoeting, graag uw advies !
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
jansloos
Berichten: 6875
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Vaker bij Rudy langs. Is elke keer 3 kilo :-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22882
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Weggebracht voor de APK en een beurt.
De banden voor kunnen nog net dus nu kan ik op mijn gemak nieuwe kiezen..

Er is op dit forum recent veel over gesproken dus ik moet maar eens even gaan zoeken en lezen.
Er zit nu li 109 op. Aegilis.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Vandaag nieuwe dekbedden en overtrekken gekocht. De oude waren door de warmte van 2½ jaar vergaan.
Boodschappen gedaan en alles weggestouwd. Valt niet mee opnieuw inrichten van niets uit. Vergeleken met de Carthago is het ruimtelijk behelpen. Maar toch leuk, per slot van rekening hebben we het al 2x eerder gedaan voor zes maanden.
Morgen wordt de carburateur reconditioned.
Dan zijn we klaar om richting Perth te gaan
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie