Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door knutselaartje »

Onze vakantie vehikel (Dethleffs globe bus II van 1999) naar de vak garage gebracht: APK. De aluminium wielen blijken niet allemaal rond te zijn en daarom komen er 4 nieuwe stalen velgen voor in de plaats. Kijken of het hobbelen er nu uit is, was niet uit te balanceren. Verder meteen maar de distributie riem vernieuwen. Nu deze word vernieuwd meteen een nieuwe simmering aan deze kant van de machine. Hopelijk lekt het dan niet meer. :sick: Ook word er nog even naar de waeco cruise control gekeken. Ik ben daar zelf mee bezig geweest en weet eigenlijk niet of het reedcontact open of gesloten moet zijn als de koppelingspedaal niet is ingetrapt. Kan ook nergens vinden hoe dat moet. En dan over een weekje inpakken en wegwezen. :-B
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Karelkaywa »

Na 2 maanden door Frankrijk en Spanje te hebben gereden met onze nieuwe buscamper, was een sopje niet overbodig. Nu is autowassen niet mijn hobby en de gewone auto gaat dan ook door de wasstraat. Maar helaas, dat gaat niet met de camper. Pffffffff wat 'n rotklus maar het is gebeurd en hij ziet er weer als nieuw uit.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Sun »

knutselaartje schreef:
di 23 apr 2019, 21:40
Onze vakantie vehikel (Dethleffs globe bus II van 1999) naar de vak garage gebracht: APK. De aluminium wielen blijken niet allemaal rond te zijn en daarom komen er 4 nieuwe stalen velgen voor in de plaats. Kijken of het hobbelen er nu uit is, was niet uit te balanceren. Verder meteen maar de distributie riem vernieuwen. Nu deze word vernieuwd meteen een nieuwe simmering aan deze kant van de machine. Hopelijk lekt het dan niet meer. :sick: Ook word er nog even naar de waeco cruise control gekeken. Ik ben daar zelf mee bezig geweest en weet eigenlijk niet of het reedcontact open of gesloten moet zijn als de koppelingspedaal niet is ingetrapt. Kan ook nergens vinden hoe dat moet. En dan over een weekje inpakken en wegwezen. :-B
Kijk eens op http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... d_MS50.pdf
Pagina 12.

Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jaccoh »

Dinsdag een nieuwe luifel gehaald. Een Omnistore 5200 ter vervanging van de oude 4500.
Gisteren aan de camper gemonteerd.

Hoewel Thule aangaf dat de beugels aan de camper vervangen moesten worden kon ik geen enkel verschil tussen de oude en de nieuwe ontdekken.
Hij hangt dus in de ouden beugels :clap: :thumbup:

Iets waar ik een avond voor had uitgetrokken en hulp had geregeld was in een klein kwartiertje geregeld :cheers:
Groet
Jacco
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Gisteren en vandaag de nieuw gemaakte fietsendrager geverfd. Mogelijk kan ik hem eind deze week, en anders volgende week, plaatsen.
En dan eerst uitproberen of en hoeveel beweging er in de fietsen zit.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Ik heb eergisteren de nodige verkeersdrempels gehad. Zit geen beweging in, dus ik denk dat het wel goed zit..
Katwee
Berichten: 877
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 20:40

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Katwee »

Waar zit geen beweging in ? je camper ? :D
Gr. K2
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Janpinz »

Dat is de volgende klus.. :lol3:
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Ik hou me niet bezig met wielen, vering en dat soort ongein.
Camper met als onderstel een hovercraft
Gebruikersavatar
Campi
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 06 mar 2019, 19:30
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Campi »

Gisteren een nieuw dakje op de schoorsteen geplaatst. Nieuw dopje op de watertank.

Gasmeting laten doen en nieuwe slang en regelaar erop laten zetten.

Vandaag kleine beurt. Monteur was erg tevreden over de camper en vond het een mooi ding. :D Dat hoor je natuurlijk graag als je een oude camper koopt :bow:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Daarnet, in het donker, mijn spulletjes gered.
We zitten in Bebra en het is noodweer. Nu zal het even een half uurtje rustig zijn en dan gaat het weer los. Tot een uur of 3 vannacht om morgen weer 27° op de thermometer te zetten.

Gedurende 5 volle zomerseizoenen heb ik een "geïmproviseerde" zijwand gehad onder mijn luifel. Heel wat stormen heeft dit doorstaan. Drie jaar geleden eens een nieuw wandje gehaald à 5 euro. Het waren van die wanden van zo'n 3 x 3 meter paviljoen.
Nu, 5 dagen een gloedhagelnieuwe, van een gerenommeerd merk en "degelijk" uitgevoerd zijwand van net iets tegen de 100 euro, volledig naar z'n grootje. En dat bij slechts een windsnelheid van 60 km/h. De buizen zijn volledig dubbel geknakt en staan helemaal rond. Het doek is, zo te zien, geheel gescheurd.
Dus, morgen even naar TOOM en fatsoenlijke buizen halen en naar de HAFU voor weer een stukje goedkoop doek. Mijn luifel staat nog uit, en de schotel heeft ook geen probleem.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

na een weekje Moezel Duitsland alles in 5 kwartier weer uitgeruimd. Zo meteen naar de stalling, maandag RDW keuring
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Bob Diesel »

In Bouliqueme PT.mijn lege spaanse repsol fles
Laten vullen zonder gezeur
22ltr voor €18.- .weer een volle fles :thumbup:

En The Bench over 48 km verplaatst van
Silves naar Quarteira
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Eindelijk de stoelgeschiedenis van de bijrijdersstoel afgerond... afgelopen winter voor weinig een verstelbare stoel gevonden uit eveneens een LT, de oude had enkel een instelbare rugleuning en deze had ook hoogteverstelling (zelfs de voor- en achterkant van de zitting apart) en schuifrails. Dus ik dacht, hop, oude eruit (8 boutjes los), andere erin... maar de bouten van de standaardstoel zijn zeskanten met kraag en die kraag past niet in de rails.
Na 4x heen en weren naar de dealer uiteindelijk de goede ringen en bouten gekregen (ze voelden zich ook een beetje lullig...) en de stoel gemonteerd.
2019-04-15 14.19.47.jpg
2019-04-15 14.19.47.jpg (66.34 KiB) 381 keer bekeken
De oplettende purist zal het opvallen dat de knoppen van een LT/Sprinter normaliter aan de deurkant van de stoelen zitten, en dat klopt, dit is een bestuurdersstoel geweest. Ik stoor me er niet aan, en vrouwlief is blij met het extra comfort. De hoogteverstelling en schuifrails maken het ook makkelijker om 'bij gedraaide stoel aan tafel te gaan.
De gordelbevestiging en gordelvanger zijn eenvoudig om te draaien.

Oh ja, voor de volledigheid, de console waar de stoel op staat is wel specifiek voor rechts!

Groeten Jeroen
Plaats reactie