Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door henk en lila »

Bedankt voor de informatie Hoofdnoorman.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

jurgenc schreef:
do 07 jun 2018, 15:06
Tweepoot fietsstandaard: Decathlon: 19.99 € (in België 18 €, meestal is het net omgekeerd)
Handige oplossing met die veer.

De discussie van de aldifiets zullen we maar niet terug oprakelen.
Ja, maar dat is een vaste tweepoot en ook niet breed.
Die van Gamma wordt meer dan 30 cm! breed als hij is uitgeklapt. Maar, ik heb nu net even zitten zoeken en gevonden voor 17,50. Hij heet Ursus Hopper.
Groot voordeel dat ik ook de normale Jiffy nog op zijn plek kan hebben. De dubbele zit op de plaats van de Jiffy en de Jiffy zit met het montagemateriaal van de Ursus er net voor gemonteerd. Prima oplossing.
https://www.fietsonderdelenoutlet.nl/ur ... gKogvD_BwE
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jurgenc »

Had dat niet gezien. Dat maakt die tweepoot wel extra stabiel. :thumbup:
H20
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

In de natte cel zit een heel ondiep kastje. Met een 230v aansluiting. Past mooi de tandenborstel oplader in, al moest ik - tot ongenoegen van een mede forumlid - een hapje uit de binnenkant van het deurtje halen. Mooie plek ook om de tandenborstels in te hangen.
Dus een rekje gemaakt... Afbeelding
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Metalen PG 29 moer op de waterniveau meter geplaatst ter vervaning van de gebroken kunsstof moer.
Opgestuurd door medeforumlid Marco.
Schroefdraad was net ff anders, maar past mij goed genoeg.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door henk en lila »

Vandaag dag 5 met het afwerken van het vakantielijstje. Na 5 weken rondje Roemenië, Hongarije veel gebruikservaring opgedaan.
1. Schroefjes aandraaien omdat we toch nog een paar slechte wegen vonden al waren het er al weer veel minder.
2. Lade repareren die in een onverwacht scherpe haarspeldbocht door zijn slotje knalde. Zaten wat veel kilo's in.
3. Opklapbed in de lengte fixeren zodat de achterdeur op een kier kan als het erg warm is zonder dat moeders naar buiten schuift.
4. Dompelpomp aansluiting met Wago klemmen uitgevoerd zodat ik de nog te kopen reservepomp simpeler kan wisselen. Gelukkig hadden we een kleine schroevendraaier en kroonsteentjes en een reservepompje bij ons.
5. Vier tussenschapjes in de 8 bovenkastjes gemaakt. Nu wisten we zeker waar we die wilden hebben.
6. Twee bergvakken onder het vaste bed voor bergschoenen, helmen en vuile was. Volgende keer gaan er geen kratten meer mee.

Nog te doen:
7. Bergvakken boven de tafel en eindelijk het solar display netjes een plaats geven. In 5 weken overigens maar één keer 24 uur walstroom gepakt om de accu een een keer helemaal door te laden.
8. Een siliconen voeg in het schoenenvak vervangen. Was oude kit die niet meer lekker wilde uitharden en nu is het dus een vieze boel geworden.
9. ..???...
Laatst gewijzigd door henk en lila op di 12 jun 2018, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

2018-06-09 17.39.44.jpg
2018-06-09 17.39.44.jpg (58.22 KiB) 986 keer bekeken
2018-06-09 16.54.09.jpg
2018-06-09 16.54.09.jpg (23.94 KiB) 986 keer bekeken
Push locks ingebouwd in de accu- en gaskast. Ze zijn helaas gemaakt voor 18mm plaat, dus voor 12mm een verloopplaatje moeten maken.
Zelfde geldt trouwens ook voor de pianoscharnieren, die steken ook teveel uit dus liggen ze er bovenop. Komt toch een kussen/matras op straks.

Helaas was het niet mijn middag met die pushlockdingen, door een meetfout moest ik de latten uitfrezen om de schoot goed te kunnen plaatsen.
Het onderschrift van Henk & Lila was in deze zeer van toepassing! :think:

Groeten Jeroen
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

Druk bezig de camper vakantie klaar te maken.
De laatste dagen alles technisch gecontroleerd en waar nodig verbeterd/vervangen. Zonnepaneel gemonteerd en aangesloten (helaas is het paneel onvoldoende sterk dus komt er dinsdag een nieuwe), diverse binnenverlichting vervangen voor ledstrips, led zij-verlichting gemonteerd etc etc.
Morgen een dagje werken bij mn nieuwe werkgever en dinsdag grote schoonmaak, indeling/inpakken en montage van het nieuwe zonnepaneel.
Lekker bezig dus :-B
Bijlagen
IMG_20180609_230542.jpg
IMG_20180609_230542.jpg (44.19 KiB) 898 keer bekeken
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door myway »

Jeroen_Hanomaf schreef:
2018-06-09 17.39.44.jpg
2018-06-09 16.54.09.jpg
Push locks ingebouwd in de accu- en gaskast. Ze zijn helaas gemaakt voor 18mm plaat, dus voor 12mm een verloopplaatje moeten maken.
Zelfde geldt trouwens ook voor de pianoscharnieren, die steken ook teveel uit dus liggen ze er bovenop. Komt toch een kussen/matras op straks.

Helaas was het niet mijn middag met die pushlockdingen, door een meetfout moest ik de latten uitfrezen om de schoot goed te kunnen plaatsen.
Het onderschrift van Henk & Lila was in deze zeer van toepassing! :think:

Groeten Jeroen
Die zijn voor 15 mm plaat.
Met 18 mm gaat het wel maar als het slot dicht zit zit de knop wat dieper in de ring.
Bij 12 mm moet er idd wat tussen anders gaat het niet werken.
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door myway »

Jeroen_Hanomaf schreef:
2018-06-09 17.39.44.jpg
Groeten Jeroen
Ik zie nu pas dat ze in een klep zit die horizontaal gemonteerd is??
Die blijven toch wel dicht?
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Dat ze voor dikkere plaat waren was ik inderdaad inmiddels achter gekomen. :-)
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er iets in te korten of stellen was afhankelijk van de plaatdikte, maar helaas niet op een eenvoudige manier. Maar zo gaat het inderdaad ook prima, het sjabloontje van het onderliggende plaatje heb ik nog bewaard voor het geval ik er nog meer nodig heb.

De kleppen blijven inderdaad wel dicht, maar de linker is het deksel van de gaskast en daarvan wil ik toch wel graag dat ie netjes op het dichtband blijft liggen. Voor de accukast is het niet persé noodzakelijk (de accu heeft een ontluchtingsslang naar buiten) maar meer een gevoelskwestie. Ook komen de drukknoppen bij ontgrendelen mooi naar buiten en hoef ik geen handgreep (zit in de weg op het ligvlak van het bed) of vingergat te maken. (vingergat in de gaskast leek me sowieso niet zo'n goed idee)
Onze bus is een 4600kg model en de achteras en achterveren zijn nogal overbemeten (niet oncomfortabel trouwens) en bij oneffenheden of drempels begonnen de deksels af en toe eens te klepperen. Als het gewone bergvakken onder een L of U zit waren had ik dit idd niet gedaan.
(misschien dat 50kg accu wat helpt met inveren ;-))

Groeten,
Jeroen
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door myway »

Butaan/propaan gas is zwaarder als lucht, hoeveel lekkage verwacht je tot dat door een gaatje aan de bovenkant eruit komt.
Ik mag toch aannemen dat er onderin de kast een ontluchting zit.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Geen idee, als ik het goed doe is het nooit nodig. Ik was ook niet van plan dat uit te vinden :lol: :lol:
Zoals ik al zei, vooral een gevoelskwestie en een beetje (noodzakelijk) oefenen met die dingen voordat ik ze op de zichtbaardere plekken moet gaan inbouwen.
De gaskast heeft inderdaad een ontluchting in de bodem, d.m.v. een Rd. 130 90° PVC bocht.

Groeten, Jeroen
Baetens
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 26 jan 2014, 21:15

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Baetens »

De spiegels van de oude Citroën bus weer mooi zwart gemaakt.AfbeeldingAfbeelding

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Plaats reactie