Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vanmorgen begonnen om een nieuwe omvormer te scoren.
Een geacht medeforumlid (ik weet niet of ik zijn naam hier kan plaatsen), neemt hem voor mij mee volgende week. Dit alles omdat ik al een hele tijd zit te knoeien met de huidige goedkope chinees.
Ik dacht maar zo, na die versnellingsbak reparatie en alle andere werkzaamheden, kan die laatste 500 euro er ook nog wel bij.
Ik had dus die Dolce Gusto gekocht en die wordt driftig gebruikt. Maar, om de haverklap schakelt hij uit en ik vermoed dat dit door de omvormer komt. Dat ding doet al jaren vreemd. Vanavond wilde ik dus een heerlijke Curry met rijst in de magnetron zetten, en die deed ook niets meer dan alleen brommen. Het zou zelfs maar zo kunnen zijn dat beide apparaten nu naar de gallemiezen zijn, dus met spanning (uh, eigenlijk zonder spanning :cry: ) wachten op de omvormer zodat ik het kan proberen. Nu zit hier wel een lantarenpaal waar het klepje van open kan, maar ik heb de indraaihaken en het stopkontaktdiefje thuis laten liggen samen met mijn sinaasappelplukhengel.

Terwijl ik zelf net een nieuwe omvormer besteld heb, komt er een Duitse buurman met zijn kleine 150 watter die het niet meer doet. Dus die opengedraaid en ja, daar was een elko aan gort, en die had ik niet bij mij, althans niet die zware. Die heb ik dus naar de winkel gestuurd en hij kwam met een nieuwe terug voor vier tientjes. Hij moest wel twee keer rijden, want ze begrepen hem niet en ze hebben hem dan ook een transformator 230>12 meegegeven. Maar goed, die andere zit er nu in en de man kan weer TV kijken.

Verder even op het dak geweest om te kijken of de flex panelen nog vast zaten. Ja, ze zaten er nog op. Overigens scheen de zon behoorlijk en heb ik de hand er eens opgelegd om te voelen hoe warm ze zijn. Heel vreemd is dat het wel lijkt dat ze koeler zijn dan de ingeraamde panelen. Ze zijn beslist niet warmer! Ik heb nog een extra flexpaneel in de alkoof liggen. In geval van nood kan die op de voorruit met zuignapjes. Voorlopig ligt er totaal 690 Wp op het dak en vandaag werd er geladen met dik 16 amp. Bij 12,6 volt. Dat was rond 11.30 uur.

Ondertussen zit er een barst in het glas van mijn rechter koplamp. Deze was net nieuw. Geen idee hoe het is gekomen. De barst maar even met tape dichtgeplakt zodat er in ieder geval geen vocht in komt.

Verder vandaag (het heeft niets met de camper te maken) met Hockey naar het strand geweest. We hebben hem nu zover dat hij tot aan zijn piemel in het water loopt om snel een stok te pakken en, nog sneller, weer te maken dat hij op het droge komt. Een koddig gezicht en het doet een beetje mijn zorgen vergeten van Hockey II. Zo mooi, dat nieuwe leven dat alles nog moet ontdekken. :)
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Durf je zelf wel verder in t water :-B
Of wedstrijdje?
Laatst gewijzigd door jansloos op ma 03 dec 2018, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Ik neem hem met plezier voor je mee hoor Rudy. :wink: We moeten over ruim een week maar eens zien waar we elkaar treffen. Dan moet ik toch zeker een bakkie uit dat nieuwe apparaat van je proeven.
Die hond van je is toch een "waterhond"? Effe doorzetten.


Bert ( O ja, on topic, camper is bijna geheel ingepakt, klein plekje vrijgehouden voor een omvormer)
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Vergeet de zak met hondenkoekjes niet voor een niet nader te noemen jonge labrador :D
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

bertt schreef:
ma 03 dec 2018, 20:28
Ik neem hem met plezier voor je mee hoor Rudy. :wink: We moeten over ruim een week maar eens zien waar we elkaar treffen. Dan moet ik toch zeker een bakkie uit dat nieuwe apparaat van je proeven.
Die hond van je is toch een "waterhond"? Effe doorzetten.


Bert ( O ja, on topic, camper is bijna geheel ingepakt, klein plekje vrijgehouden voor een omvormer)
Ik zal zorgen een goede voorraad diverse smaken in huis te hebben. Wel zelf even een glas/beker meenemen. Ik heb geen glazen meer. Hockey moet aan de lijn anders gaat hij aan de wandel. Mijn laatste twee koffieglazen zijn nu gesneuveld doordat de lijn achter de tafelpoten blijft hangen. Gelukkig niet mijn beker.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Ik ga hier niet op in, direct krijg ik een hele boodschappenlijst mee :wink:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik zie net reclame op TV dat de Dolce Gusto, 3 doosjes voor 9,95 bij de Plus. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Bob Diesel »

Rudy
je moet zelf ff het zee water in gaan :idea:
dan ga je ff kopje onder ,wedden dat Hockey naar je toe komt
die Labrador denkt :roll:
Baasje Rudy heeft iets te eten gevonden op de zee bodem
en dat wil ik ook hebben x:DD

zo heb ik mijn eerste Lab , op 6 jarige leeftijd ook zwemmen geleerd
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hmmm,
dat deed ik een keer met de vorige. Samen zwemmen. Hij greep mij in de bovenarm en probeerde mij naar de kant te slepen. Vol blauwe plekken, want dat ging niet zachtzinnig. Dit was de eerste keer dat ik samen met hem zwom en, oh ja, dat was in Bebra 2011.
Happy memories. :P
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

PDJ schreef:
zo 02 dec 2018, 15:30
Een lichtbalk voor de fietsendrager gehaald die naar mijn zin was. Niet zo'n simperl ding als een plankje met 2 lichtjes er op, nee een soort van U-balk van aluminium met genoeg en knappe verlichting erop.
Een lichtbalk kun je goedkoop scoren door het kopen van een Twinnyload op een rommelmarkt of bij de kringloop, die koop je soms al voor minder dan vijf euro, daarvan kun je de lichtbalk zo afschroeven, helemaal compleet.
Groeten

Klaas
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door tomdejong »

Een nieuwe kraan er in laten zetten en toen zag ik dat we muizen in de camper hebben.Dus alles opgeruimd wat lekker is voor muizen en een paar lokdoosjes met muizengif gezet, morgen maar eens kijken. Gelijk even de wildcamera neergezet in de camper, kan ik zien waar ze lopen. Ze zitten er nog niet lang, want er lagen niet veel keutels maar wel aangevreten stofdoekjes. Het stonk nog niet, gelukkig.

Morgen maar eens kijken of er iets is aangevreten en of er iets op de wildcamera staat.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peter LMC »

Niet aan de camper maar wel voor de camper
Gasfles laten vullen in de Algarve.
Gasvulstation Boliqueime.jpg
Gasvulstation Boliqueime.jpg (52.71 KiB) 458 keer bekeken
Coördinaten Gasvulstation Boliqueime.jpg
Coördinaten Gasvulstation Boliqueime.jpg (23.45 KiB) 457 keer bekeken
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door isoplus »

Dat is een prima adres dat niet moeilijk doet.
Als je een camper hebt met een lange oversteek achter moet je bij achteruit weer de weg opdraaien even goed opletten hoe je dat doet.
Vorig jaar ragde een Duitser daar de achteronderkant van zijn camper flink in elkaar en ook het wegdek raakte beschadigd en dat gaf een hoop gedoe.
We moten een beetje zuinig zijn op zo'n adres :thumbup:
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Janpinz »

Waren wij ook deze zomer..perste zonder meer een berg lpg in onze primagasfles....brrrr!!
Plaats reactie