Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door knutselaartje »

rbisdom: als het goed is krijg ik a.s. vrijdag het filter. Maar zojuist de camper nog even naar de garage om een paar sensoren voor de koeling te plaatsen, blijken de remmen bijna niet meer te werken, vermoedelijk de bekrachtiging. Kan dus waarschijnlijk volgende week proberen het filter te plaatsen. Maar dan geef ik bericht. :sick:
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

Prima, geen haast. Is bij mij een klusje voor volgend jaar. Heb nu genoeg geklust.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door reinolt »

jaap van duijn schreef:@mayway,

Mijnheer U heeft het helemaal juist.
Alleen kost mij dat 328.=€ krijg dan wel een Fiat logo, op de voor flappen. Voor achter weten ze niets wegens camper opbouw.

Maar vergeet het maar en excuus voor U lastig vallen, ik denk dat ik als nieuweling op het forum verkeerde vragen stel, jammer het ga U goed.

Jaap van Duijn.
Beetje kort lontje?

Hier al gekeken
https://www.camperpassie.nl/spatlappen- ... heden.html
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
nico4sen
Berichten: 92
Lid geworden op: za 18 aug 2018, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door nico4sen »

Wc-deur voorzien van nieuw slot en weer gemonteerd.
Tijdens de vakantie ging het slot kapot omdat de deur krom was en daardoor niet meer goed wou sluiten. De stangetjes naar het bovenste en het onderste slotje liepen door de kromming van de deur niet lekker, waardoor het slot waar de deurkruk opzit te zwaar werd belast. Afgelopen vijf dagen heb ik de deur weer recht gemaakt door deze op twee kisten te leggen en in de midden te belasten met een stapel stoeptegels. Resultaat: de deur is nu weer praktisch recht (zelfs ietsie pietsie krom de andere kant op. De deur sluit nu weer perfect en gaat heel soepel weer open en dicht.

Verstuurd vanaf mijn TA-1021 met Tapatalk

jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Als het nou áchter de deur ook soepel verloopt,?

Wens ik Ik u veel camperplezier.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2434
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bently »

( Gisteren ) Grote dakraam van de Hymer gedemonteerd en schoongemaakt. Water lekte bij de draaizwengel als het hard regende. Nieuwe zwengel gehaald bij de Hymerdealer.
( Oude was kapot gegaan omdat het draaimechanisme vast zat ). Wat een prutswerk vanaf de fabriek. Spaarzaam met kit en roest op het hoekprofiel waar het draaimechanisme mee vastzit. Water komt niet door het asje van de zwengel maar onder de lijst tussen de kit door naar binnen.
De werkzaamheden zijn zoals Arie55 het al eens beschreven heeft. Zie viewtopic.php?t=8465567
Nu denkelijk gewoon goed gemaakt zoals het moet. ( Zou Hymer nog eens wat van kunnen leren ! )
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Gisteravond laat mijn Omnistep verkocht en die moest vandaag er onder.
Dus een tocht van 50 minuten door het mooie Achterhoek. Vijftig minuten om de trap er onder te zetten. Nog even gekletst en koffie gedronken en 60 minuten terug naar huis.
De man geattendeerd op het bestaan van ons forum . Hij was erg blij, want hij moet morgen op vakantie.
Zijn oude trap ingenomen. Die moet eventjes gerepareerd worden. Nou, dat komt helemaal voor elkaar. Over een poosje kan ik die te koop zetten.

De dag begonnen door meteen, na de ochtendkoffie, even de achterwielen van mijn camper vast te zetten. Ik heb vorige week de remvoering vervangen, maar de wielen nog niet vastgezet. Toch maar even gedaan voordat ik het vergeet.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Hoofdnoorman schreef:
wo 04 sep 2019, 20:48
maar de wielen nog niet vastgezet. Toch maar even gedaan voordat ik het vergeet.
Ja, ingehaald worden door je eigen wielen is niet wat je wil.......en het rijdt waarschijnlijk ook nog knap beroerd. :P
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door knutselaartje »

knutselaartje schreef:
wo 04 sep 2019, 17:11
Maar zojuist de camper nog even naar de garage om een paar sensoren voor de koeling te plaatsen, blijken de remmen bijna niet meer te werken, vermoedelijk de bekrachtiging. Kan dus waarschijnlijk volgende week proberen het filter te plaatsen. Maar dan geef ik bericht. :sick:
Potverdrie: vacuümslang doorgeknaagt :shock: Gelukkig niet de vacuümpomp :D
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door willemzon »

Sticker met tekst geplakt.
Groeten
Willem
Bijlagen
IMG_20190909_165039.jpg
IMG_20190909_165039.jpg (75.34 KiB) 716 keer bekeken
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door knutselaartje »

Vanmiddag het filter verwisselt. Ruitenwisser demonteren en het plastic front wat op het raam rust (imbus boutjes) en het rechter hoekdeeltje los geschroefd omdat het grote deel er anders niet tussen uit kan. Filter verwisselt en de hele boel weer in omgekeerde volgorde gemonteerd. Schroeven allemaal in wat vet gedoopt. :wink: Op de foto`s heb ik gemarkeerd welke schroeven los moeten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door knutselaartje op di 10 sep 2019, 22:09, 7 keer totaal gewijzigd.
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

Ik vraag me af of er bij mij wel een filter inzit, ben ervan overtuigd dat er wel een filter in kan. Weet je wat ik dan moet kopen, onderdelen, nummers? Jammer dat ik de foto's niet kan zien
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door B1gcheese »

knutselaartje schreef:
ma 09 sep 2019, 18:47
Vanmiddag het filter verwisselt. Ruitenwisser demonteren en het plastic front wat op het raam rust (imbus boutjes) en het rechter hoekdeeltje los geschroefd omdat het grote deel er anders niet tussen uit kan. Filter verwisselt en de hele boel weer in omgekeerde volgorde gemonteerd. Schroeven allemaal in wat vet gedoopt. :wink: Op de foto`s heb ik gemarkeerd welke schroeven los moeten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door knutselaartje »

Interieurfilter 36041 FEBI besteld bij winparts. Is ook nog een active koolfilter.€ 12,95 Incl. BTW
Filter type: Carbon filter. Lengte (mm): 440. Breedte (mm): 144,0. Hoogte (mm): 17mm Breedte (mm) 144,0
Past er prima in. Moet wel zeggen dat Fiat vreemde oplossingen heeft voor de plaats van het filter. Heb meteen ook maar wat roest weggewerkt. Scheelt weer gewicht :lolno:
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Plaats reactie