Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Duco »

Vandaag de camper gebruiken als vervoersmiddel, stilstand is achteruitgang toch. De 230v hoofdzekering vervangen de oude werkt om onverklaarbare reden niet meer... Manier bedenken om de ledstrip die als sfeerverlichting dient te bevestigen de plakstrip die eraan zit heeft het niet zo lang gehouden, tips zijn welkom.

Vandaag ook de luxe auto's verzekerd bij de zelfde verzekeraar als de camper scheelt behoorlijk in de premie.

En dan ook nog op zoek naar een inlegbies vorige week voor niks 100 km gereden naar winterswijk ondanks dat zowel de website als de vriendelijke medewerker mij aangaven dat er voorraad genoeg was bleek het artikel niet voorradig. Uiteraard kunnen ze het opsturen maar de verzendkosten zijn voor mij en daar pas ik voor.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ruud-572 »

Microswitch-aansluiting in kraan gerepareerd, één van de draadjes was door. Gelijk de kraanuitloop maar even ontkalkt, was wel nodig.

En net de kennisgeving van de RDW die op de mat lag doorgelezen: per 1-1-2020 een toeslag op de MRB van 15%. Daar zal het milieu beter van worden :think:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Janpinz »

Duco schreef:
za 23 nov 2019, 8:30
Vandaag de camper gebruiken als vervoersmiddel, stilstand is achteruitgang toch. De 230v hoofdzekering vervangen de oude werkt om onverklaarbare reden niet meer... Manier bedenken om de ledstrip die als sfeerverlichting dient te bevestigen de plakstrip die eraan zit heeft het niet zo lang gehouden, tips zijn welkom.

Vandaag ook de luxe auto's verzekerd bij de zelfde verzekeraar als de camper scheelt behoorlijk in de premie.

En dan ook nog op zoek naar een inlegbies vorige week voor niks 100 km gereden naar winterswijk ondanks dat zowel de website als de vriendelijke medewerker mij aangaven dat er voorraad genoeg was bleek het artikel niet voorradig. Uiteraard kunnen ze het opsturen maar de verzendkosten zijn voor mij en daar pas ik voor.
Ledstrips en zo plak ik met klittenband, werkt bijna dus als dubbelzijdig plakband
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Duco »

Zal het eens proberen, bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door B1gcheese »

Op stal gezet voor de winter. Wat een verademing zo'n 'nieuwe' Ducato met een standaard snelkoppeling op de minpool van de startaccu, dat was met de oude Renault camper wel anders. Afgelopen weekendje was ons laatste reisje van het jaar langs Zwolle en Hattem. Ik wilde de camper gelijk schorsen maar de RDW site werkt niet mee vandaag.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

John,
Wat is een verademing? Snelkoppeling op de min, waar en waarom een verademing?

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

scheelt toch zeker een minuutje klooien met een sleuteltje 10 :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Ongelofelijk.
3 dagen de Oyster zoekt en vindt niks.
Weer naar beneden en na 2x zo weer signaal.
Dag 4 zelfde probleem, blijkt de LBL arm gewoon is blijven zitten tegen de disk.
WD40 gespoten op het scharnierpunt, de arm gangbaar gemaakt en weer gewoon goed werkend satelliet ontvangst
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door B1gcheese »

Kroppie schreef:
ma 25 nov 2019, 21:04
scheelt toch zeker een minuutje klooien met een sleuteltje 10 :-B

jos
Klopt. En dat moest ik met die oude camper wel vaker doen, en ik kon er ook nog eens veel slechter bij. Uiteindelijk heb ik toen een massaschakelaar in laten bouwen om daar van af te zijn. Met deze snelkoppeling is het een stuk makkelijker. En ik hoef niet steeds op zoek naar dat sleuteltje 10 :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Bob Diesel »

2 T-5 lampjes v/d bedienings knoppen verwarming/ventilatie ih dashboard vervangen/gepield :silent:

en de rugleuning van de isri bestuurdersstoel gefixeerd
na 22,5 jaar zijn de tandjes v/d traploze verstelling versleten en regelmatig als ik bewoog
klapte de stoel met een hoog geratel in m,n rug,niet leuk
vervangen kost veel €€€ ,dus een gaatje geboord en een schroef erdoor(schroef had ik al) x;-) x;-)
vast als een huis ,maar wel in de normale gemakkelijk zit positie
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rijschoollucassen »

Aan de camper heb ik vandaag niets gedaan, maar aan het huis des te meer. Huis is nu leeg, morgen schoonmaken en overmorgen langs de notaris. Daarna direct door richting zuiden. Eerst maar eens rustig richting Portugal.....

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Janpinz »

Ook dakloos?
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Er totaal ongeveer150 liter diesel in opgestookt en ondertussen hem van zondag tot nu naar de Spaanse grens gereden. Geen tol en max 90 km en vaak op cruise control.
Waar ik wel een beetje trots op ben, ik heb hem op de tweede tank zelfs 1 op 11,3 gekregen.
Ik laat hem bijna altijd op automaat staan en onderaan een heuvel tik ik hem terug naar 5. Doe ik altijd en meteen.
Gewogen met motorscooter in de garage en fietsen op trekhaak. Halve tank diesel en water, 4400kg.
2,3 150pk aut. O ja, Maaike en ik waren ook mee.

Bert
Weinig wind, weinig verkeer
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Stieneke en Donald »

Netjes Bert! :thumbup:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Plaats reactie