Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Wenedje
Berichten: 45
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 9:59

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Wenedje »

Camperic schreef:
za 18 mei 2019, 19:59
Wenedje schreef:
vr 17 mei 2019, 20:24
Oh sorry! De hoeveelheid licht is prettig en duurzaamheid... Dat moeten we t.z.t zien!
Ik werd gewaarschuwd omdat het erg kwetsbaar zou zijn, maar dat vond ik niet heel erg anders als al het andere plastic waarmee de camper gevuld/opgebouwd is. Moet erbij zeggen dat we altijd met beleid te werk gaan... Dat scheelt een boel 😉
Geen probleem :cheers: en ik was ook degene die je waarschuwde :wink:
De Maxxfan hangt boven ons bed en verlichting hebben we vanaf daar niet nodig, maar als het er toch in zit dan zou ik het ook aansluiten.

Wij hebben in onze oude beestje drie lampen hangen; bij de twee zitjes en bij het keukentje, maar het is niet veel licht. Persoonlijk vind ik led verlichting minder mooi (te schel ook), maar in dit geval hangt er nu (goed) heldere verlichting, die we aan kunnen zetten wanneer dat (even) wenselijk is.
De rollo erin verduisterend minder als de andere dakrollo's, maar wij vinden het niet storend. En het "probleem" met wat extra verlichting is op deze manier opgelost.

En wat betreft het openen van de rollo: niet idd met twee handen, maar met de normale rollo's aan de wand gaat dat net zo, dus is wat ons betreft ook geen punt. 😊😊😊
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Karelkaywa »

Wenedje schreef: En wat betreft het openen van de rollo: niet idd met twee handen, maar met de normale rollo's aan de wand gaat dat net zo, dus is wat ons betreft ook geen punt. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zit er bij ons ook sinds een paar dagen in. Gebruik valt me tegen. Laat redelijk veel licht door. Het klemmetje dat de rollo moet vast houden is maar een iel gevalletje en bij het openen is hij al twee keer uit mijn handen gesprongen en veert dan met een rot klap terug in de cassette.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Wenedje
Berichten: 45
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 9:59

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Wenedje »

En ook de versie met verlichting? Want dat was voor ons de reden om voor de Maxxshade te kiezen...
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Karelkaywa »

Uitvoering zonder verlichting. Boven bed rondom dimbare LED verlichting + 2 leeslampjes.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Door een klapband vorig jaar is een achter spatbord beschadigd en een stuk kwijt. Voor dat plastic is de prijs slechts €360.00. Nu van het andere spatbord een mal gemaakt van fibre glass. Morgen Los maken en dan kijken of we de beschadigde kunnen aanbreien met fibre glass.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door reinolt »

Nieuwe buitenlamp gemonteerd. Het (plastic)glas was lelijk bruin geworden. De nieuwe is kwa model gelijk maar met een led lamp.

Wel een nare klus. Het plastic zat behalve met twee schroeven behoorlijk verlijmd. Hele klus om hem er af te krijgen en de kit te verwijderen. Dan de bedrading. Die komt uit in de hangkast. Achter een klein afdekdopje zitten twee kroonsteentjes met blauwe en witte draad. Aan de nieuwe lamp zitten zwart en rood. Meten is weten, maar dat is nog een heel gedoe. Mijn lichaam is te breed voor de hangkast, zodat ik niet met twee handen tegelijk er bij kan. Het losdraaien van de kroonsteentjes en daarna de nieuwe draadjes er weer in en vast draaien vereist hemelwater geduld, pijnlijke armen en zweetdruppels. (Ik weet dat kroonsteentjes niet ideaal zijn, maar veel ruimte voor iets anders is er niet).
Maar hij doet het en het ziet er weernetjes uit.
Laatst gewijzigd door reinolt op zo 19 mei 2019, 7:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
ivarplagge
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 16 dec 2015, 13:56
Locatie: Wildervank

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door ivarplagge »

Eigenlijk gisteren maar een dun plaatje MDF (waarvan één zijde wit is) gemaakt die in de rubberen sponning past van het alkoof raam. Het rubber is mooi hol qua profiel namelijk. Twee platen op elkaar geplakt en (uiteindelijk) in het rubber weten te krijgen. Lijkt netjes aan de buitenzijde en binnen sluit deze mooi het buitenlicht af (op een heel klein kiertje na)

Verder nog een strook raamfolie geplakt op de voorruit. Als de zonneklep namelijk naar beneden is dan kan ik er niet onderlangs kijken. Klep omhoog geeft vaak net te veel licht in de ogen. Ben benieuwd of het werkt. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Boven in de wielkasten 0,6mm roestvrij staal plaat geplakt over een doorslijt plek tengevolge van te vroeg rijden voordat de lucht balgen opgepompt waren.
Bijlagen
Resizer_15582758479690.jpg
Resizer_15582758479690.jpg (151.62 KiB) 875 keer bekeken
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door myway »

Karelkaywa schreef:
Wenedje schreef: En wat betreft het openen van de rollo: niet idd met twee handen, maar met de normale rollo's aan de wand gaat dat net zo, dus is wat ons betreft ook geen punt. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zit er bij ons ook sinds een paar dagen in. Gebruik valt me tegen. Laat redelijk veel licht door. Het klemmetje dat de rollo moet vast houden is maar een iel gevalletje en bij het openen is hij al twee keer uit mijn handen gesprongen en veert dan met een rot klap terug in de cassette.
Nog eens goed de constructie bekeken, om hem met een hand te openen kun je de sluiting omhoog drukken zodat je hem kunt geleiden bij het oprollen.
Zo zou je hem ook kunnen vergrendelen.
Raimon
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 06 mei 2018, 20:57

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Raimon »

BMV 712 batterij monitor ingebouwd, toch wel een handig ding hoor.
Moet nog wel een keer alle instellingen goed uitvogelen.

Moet ik trouwens de 100mA zekering vervangen voor 1A?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Ja, dat is al aangegeven in het Victron forum.
Abusievelijk zijn de snoertjes uitgeleverd met een 100 mA i.p.v. 1 A zekering.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Raimon
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 06 mei 2018, 20:57

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Raimon »

Top dan wissel ik de glaszekering om.
Wenedje
Berichten: 45
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 9:59

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Wenedje »

myway schreef:
zo 19 mei 2019, 18:11
Nog eens goed de constructie bekeken, om hem met een hand te openen kun je de sluiting omhoog drukken zodat je hem kunt geleiden bij het oprollen.
Zo zou je hem ook kunnen vergrendelen.
Ik ga straks eens kijken en proberen... Moet toch met beleid allemaal met al dat plastic spul...
Dank voor het meedenken in ieder geval! 😊
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door pwhooftman »

Het tafelblad in de dinette vastgezet.

Het betreft een vrijstaand tafelblad op een verstelbare zuil uit twee delen, met daarin een gasveer om de tafel te laten zakken bij ombouwen naar een bed, en zonder veel moeite daarna weer te laten stijgen. Oorspronkelijk moet het conische uiteinde van de paal netjes in de aluminium plaat onder het tafelblad klem zitten, maar door slijtage is daar speling op gekomen waardoor de tafel de hele tijd een beetje kantelt.
20190519_122317.jpg
20190519_122317.jpg (72.59 KiB) 465 keer bekeken
Dus aan beide kanten van het gat in de plaat waar de paal met het conische gedeelte invalt een gat 7 mm geboord en M8 schroefdraad erin getapt. Twee boutjes er in en vastdraaien als de tafel op de poot gedrukt is. Voila, weg gewiebel en goed vast.
Plaats reactie