Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hoofdnoorman schreef:
vr 18 okt 2019, 0:00
Vandaag de HEKI 3 gemonteerd. Tsjonge wat een licht in de camper. :-B

Toch, ben ik een beetje bang dat ik er spijt van ga krijgen. De kleinere Hartal had ik net gemodificeerd zodat de handgrepen feilloos en perfect ontgrendelen, iets wat eigenlijk de fabriek zou moeten doen. De handgrepen gaan gewoon kapot, maar die van mij niet meer.

Maar, toen ik even de slinger op de HEKI zette besefte ik dat deze maar naar één zijde open klapt. Dat is nu het grote verschil, achteraf bedenk ik dat ik heel vaak de Hartal van de wind opende. Hierdoor kon hij lekker open staan terwijl het toch niet inregende. Helaas is er geen weg terug. Het gat is nu te groot geworden. :-B

Morgen even een foto. Het is nu donker.
Hier de beloofde foto.
Oh, en de Multi 90 is te klein voor het gat wat nu in het dak zit. dit is 96 x 65.
Maar alles zit nu op de plaats en veel licht in de camper. Het plafond is schoon en het frame is nu ook gemonteerd.

Afbeelding

De zonnepanelen liggen op een hoogte van 74 mm. Het dichte dak ligt vrijwel vlak met de bovenzijde van de panelen en is een mooi gezicht.
Zodra het droog is nog even ietwat beschadigingen spuiten en de panelen op het achterste dak herpositioneren alsmede de nieuwe aluminium profielen monteren. Overigens laat ik volgend jaar ook even een aluminium traanplaat in de juiste hoek zetten voor versteviging van de schuine kant zodat ik toch nog op het dak kan lopen. Er is nu wel heel erg weinig vlees overgebleven.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door HJM »

Zo, uit het werk en eindelijk ons nieuwe rijhuis van beddegoed e.d. voorzien. Eerste uitje dit weekend, ben benieuwd hoe e.e.a. gaat verlopen, zin in.
Tot hier of daar, goed weekend,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door veetee »

veetee schreef:
vr 11 okt 2019, 12:37
Dan zal ik binnenkort die grote pot citroenzuur maar eens aanspreken die ik een tijdje geleden al gekocht had... :wink:
Vandaag het drinkwatersysteem ontkalkt en drinkwatertank schoongemaakt (citroenzuur), en ook meteen de grijswatertank eens gedaan (heet water en vaatwastabletten). Dat laatste scheelt wel, het loopt er tenminste met een forsere straal uit vergeleken met de vorige keer.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Vertrokken2 »

Vaatwastabletten? Dat is zeep. Dat werkt als cholesterol. Beter steradent of zo gebruiken.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DJSmiley »

Vandaag gedaan.. (officieel nog geen camper): Slopen.

Mijn bus was voorzien van een vloeistofdichte vloer. En zeer degelijk afgewerkt: De betonplexplaten waren op elke ribbel gekit. Daaroverheen een laag van epoxy/glasvezelweefsel ofzo met grindkorrels om zo een niet-gladde vloer te hebben.
Met een diamantslijpschijf die laag in stroken geslepen voordat het eruit wou...

Ben nog nieteens op de helft.

Verder een begin gemaakt aan een simpel lichtgewicht keukenblokje (tbv de omkeuring). Frame gemaakt van 20x20 vurenhout, houtlijm en een spijkerpistool.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door veetee »

Gobert schreef:
za 19 okt 2019, 19:08
Vaatwastabletten? Dat is zeep. Dat werkt als cholesterol. Beter steradent of zo gebruiken.
Is toch een beproefd middeltje, hoor: viewtopic.php?t=8426558, voor de vuilwatertank tenminste. Voor de drinkwatertank gebruik ik citroenzuur of steradent.
Cagiva
Berichten: 2
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 21:37

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cagiva »


Lattenbodems gemaakt in een Adria ClubDAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Mijn solarpanel controlbox aangesloten en op de plaats gezet. Afwerklatjes weer tegen plafond gemaakt en geconstateerd dat de camera's niet meer werken. :bang:
Ergens is er ook iets helemaal mis met de stroomvoorziening. Volgend jaar maar eens naar gaan kijken als er geen problemen onderweg de kop opsteken. Voorlopig werkt al het andere.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

Nadat 2 weken geleden in Frankrijk het alkoof luik verdwenen was, blijkt vandaag terug in Frankrijk in de regen dat beide andere luiken lekken. Tussen de buien door met ducktape geprobeerd tijdelijk te verhelpen. Straks thuis beide maar vervangen. Zeer duur jaar deze keer 😡😡😡😡
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Alvast een zonnepaneel van het achterste dak gehaald. Deze is verkocht en daar komt een nieuwe voor op de plaats.
De maten genomen voor de relinglijst.
Verder een nieuw zonnepaneel op hoogte helemaal achterop gelegd en eens gekeken hoe dit er uit zag.
Nou, dat valt allemaal wel mee. Als ik symmetrisch ook aan de andere zijde even een stripje monteer. ziet het er helemaal niet slecht uit. Dus besloten er mijn laatste reservepaneel er ook op te gaan leggen. Totaal dan 1150 Wp op het dak. Meer lukt echt niet tenzij ik achter ook nog een uitschuifbaar paneel maak. Maar het lijkt mij voldoende om niet gelijk afgestraft te worden als ik wat extra brood bak o.i.d.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Hoofdnoorman schreef:
zo 20 okt 2019, 2:21
Mijn solarpanel controlbox aangesloten en op de plaats gezet. Afwerklatjes weer tegen plafond gemaakt en geconstateerd dat de camera's niet meer werken. :bang:
Ergens is er ook iets helemaal mis met de stroomvoorziening. Volgend jaar maar eens naar gaan kijken als er geen problemen onderweg de kop opsteken. Voorlopig werkt al het andere.
Rudy, kijk maar uit met je stroomvoorziening, je zal niet de eerste hier op het forum zijn die ff te enthousiast met draden in de weer is geweest, camper afgebrand. Vooral omdat je schrijf dat er ergens iets helemaal mis is.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
ivarplagge
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 16 dec 2015, 13:56
Locatie: Wildervank

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door ivarplagge »

Inmiddels twee dagen onderweg maar met het voorbereiden tegen het volgende aangelopen.

Ventiel voor de boiler sluit niet meer. Bij het vullen van de tank liep er dan ook water onder de camper uit. Inmiddels de afsluiter open gemaakt (thuis nog) en het lijkt dat de pen in de spoel niet "omhoog" gehouden wordt.

Er staat wel spanning op de draden van het apparaat.

Zonder de spoel blijft de rode uittrek pen wel in de afsluit stand staan waardoor de boiler zich wel kan vullen.

Het gaat trouwens om een truma C6002 boiler

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Groet,

IvarAfbeelding
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Heb je een universeelmeter?

Zet 'm op doorpiepen en meet de spoel.
Die is vast defect.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het raar dat de afsluiter zonder de spoel gesloten (dus omhoog) blijft staan.

Ik zou in zo'n geval het ding omhoog trekken en een knijper erop zetten....
Plaats reactie