Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Wel niet vandaag maar donderdagavond en gisteren een stukje de achteruit rij camera geplaatst. Heb gelukkig dunne handjes en armpjes. Wet wel als er ooit een lampje linksachter vervangen moet worden dat de bus verbouwd moet worden. Is bij de onderste wartel niet bij te komen. Zit de fabrieks bede bank voor gebouwd.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Bob Diesel »

Onlangs de hor/verduistering v,h grote dakluik vervangen
Schijnbaar is de horstof iets dunner als de oude ,waardoor die los wou gaan
Dus alles weer uit elkaar en opnieuw gemaakt ,maar met een paar druppels secondenlijm
Op een aantal plaatsen zo dat het niet meer loslaat,,,,,,, hoop ik :roll:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Voor de zoveelste keer het mechanisme van het Thetford C250 cassette toilet gangbaar gemaakt.
Bij regelmaat blokkeert de hendel en gaat de klep niet of half open.

Ik vrees toch dat de bovenkant eraf moet om het mechanisme wat te "reviseren". Maar het is een beetje onduidelijk hoe je die bovenkant (bowl) loskrijgt...
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Buurman even geholpen bij het vinden van de afvoerstop van de schoonwatertank van zijn “nieuwe” camper.
Valt me op dat het allemaal onnodig complex gemaakt wordt.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
stevebegois
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 12 aug 2016, 20:20

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door stevebegois »

PaulBng schreef:
zo 08 jul 2018, 15:58
Voor de zoveelste keer het mechanisme van het Thetford C250 cassette toilet gangbaar gemaakt.
Bij regelmaat blokkeert de hendel en gaat de klep niet of half open.

Ik vrees toch dat de bovenkant eraf moet om het mechanisme wat te "reviseren". Maar het is een beetje onduidelijk hoe je die bovenkant (bowl) loskrijgt...
Als ik je vraag juist voor heb:
1) je haalt de toilet cassette eruit
2) je draait de vijzen in die 2 halve "maantjes" in het midden er af, zit ook een magneet/blokje ( goed opletten voor de vijzen en hoe alles in elkaar zat)
3) aan de binnenkant/rand zie je een ring met een smalle gleuf waarin 3 plaatjes/plasticjes ingeschoven zitten. Deze zitten telkens met 2 vijzen vast. Deze draai je ook los.
--> zo komt de (draaiende) bowl er af. Normaal zit er langs de bowl ook je waterleiding om door te spoelen.
Ik heb dit al 2 keer moeten doen om aan het afsluitmechanisme van het doorspoel systeem te raken?! Er zat een scheurtje in een koppelstuk = zéér wrs ontstaan doordat er nog vocht achter zat tijdens een strenge winter!! Kranen zette ik wel open maar de druk op de spoelleiding liet ik niet af.

PS: veel succes want het is een kleine ruimte om in te werken :think:
Fiat Miller Illinois
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door javanes »

PaulBng schreef:
zo 08 jul 2018, 15:58

Ik vrees toch dat de bovenkant eraf moet om het mechanisme wat te "reviseren". Maar het is een beetje onduidelijk hoe je die bovenkant (bowl) loskrijgt...
http://files.flipsnack.com/iframe/embed ... 1381111862
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

@stevebegois dank, ik ga er na terugkomst mee aan de slag.

@javanes dat beschrijft de plee in mijn vorige camper...
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door javanes »

Klik eens op de pagina.
Dan komen de pagina's van alle types te voorschijn. (vanaf pag 83 staat de 250)
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Nadat ik al eens het Omnistore opstapje had gerepareerd zodat alles soepel liep heeft die op een camping in Frankrijk een flinke optater gehad. Ik moest een vrij scherpe draai naar rechts maken en opeens een flinke klap onder de bus. Het voorwiel was net voorbij een in lang gras en onkruid staand restje van een betonpaal gekomen en het opstapje raakte de paal. Niet meer werken natuurlijk maar met de hamer heb ik hem weer zover in het fatsoen gekregen dat het allemaal weer, zij het schurend en haperend, een beetje functioneerde.
Vandaag het ding er weer onderuit gehaald en volledig uit elkaar, een hoop zand verwijderd en alles schoon gemaakt.
Nu loopt het weer soepeltjes in en uit.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

na de erg warme tijd in frankrijk thuis maar eens het waterpeil in de varta ldf 230 hh accu, gecontroleerd, sticker van de bovenkant afgetrokken, sleuteltje voor de doppen gemaakt, peil was 30mm boven de platen, perfect dus na 3 jaar.
volgend jaar maar weer eens, was zo klaar rechter stoel los kon ik er zo bij.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Arie55 »

net terug van de stalling om de camper een soppie te geven. Nu is eindelijk het Marokko stof eraf. Tevens de bevestigingen van de voor bumper, en achter schokdempers met WD40 ingespoten. De bevestiging van de bumper zijn plaatselijk gescheurd, maar zit nog wel vast. Wil daar een plaatje onder leggen en dat vastlijmen en dan de bout er weer doorheen.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door iSonic »

PaulBng schreef:
zo 08 jul 2018, 15:58
Voor de zoveelste keer het mechanisme van het Thetford C250 cassette toilet gangbaar gemaakt.
Bij regelmaat blokkeert de hendel en gaat de klep niet of half open.

Ik vrees toch dat de bovenkant eraf moet om het mechanisme wat te "reviseren". Maar het is een beetje onduidelijk hoe je die bovenkant (bowl) loskrijgt...
https://www.youtube.com/watch?v=_OCJSU21wwY

Die 'bowl' kun je los kopen maar is prijzig. Een refresh kit is bij een bekende camping winkel in Schijndel 99 euro.
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Vanmorgen vroeg naar Stompetoren om de fietsendrager te laten monteren. En vanmiddag met alles er in en op en aan gewogen. Vooras1610 kg Achteras 1720 met beide assen op de schaal 3370. helemaal klaar om te gaan dus inclusief de hele voorraad snoep eten drank e.d. watertand en brandstof tank volledig vol. Moet zeggen dat het mij meeval! Had verwacht dichter bij de grens te zitten. Kan op de terugweg vanuit Frankrijk dus gerust een nieuwe voorraad wijn meenemen :-B
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Kroppie schreef:
di 10 jul 2018, 13:54
na de erg warme tijd in frankrijk thuis maar eens het waterpeil in de varta ldf 230 hh accu, gecontroleerd, sticker van de bovenkant afgetrokken, sleuteltje voor de doppen gemaakt,
Hallo Jos,

Ik heb ook een LFD en het was me al opgevallen dat onder de sticker gewone doppen lijken te zitten. Die kun je er dus gewoon uitschroeven? Goed om te weten! :)

---------------------------------
Vandaag aan de camper gedaan; gewerkt aan de toegankelijkheid ervan door een stapel overgebleven isolatiematten te verkopen, die zijn vandaag opgehaald :thumbup:


Groeten,
Jeroen
Plaats reactie