Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vandaag echt aan het knoeien geweest. Nieuwe bedrading (kabelbundels) van de portieren naar het dashboard. Moet CPV, elektrische ramen en de elektrische spiegels bedienen. Net klaar aan de rechterkant. Overtuigt van mijn kunnen controleer ik dus niks. Het gevolg, de CPV doet het niet. Dus morgen maar weer nalopen. Ergens een foutje gemaakt denk ik.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door frank_h »

Ben benieuwd hoe makkelijk je dit werkend krijgt. Overweeg het ook in te bouwen, de setjes kosten weinig. Maar hoeveel tijd en moeite is het inbouwen...
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Als je geluk hebt weinig heb je echt pech dan denk ik nooit. Ik ben altijd vol bewondering voor mensen die aan de bedrading en de Electra gaan klooien. Bij mij draait dat altijd op een ramp uit. Ik moet zeggen dat is ook een zeer zwakke kant van mij! En dat is dan weer zeer zwak uitgedrukt.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

dat heb ik met hout, krimpt bij mij altijd NA het zagen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peter LMC »

Ja, maar toch maar aan een kant Jos. :-B
Gebruikersavatar
Koentje63
Berichten: 76
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 19:41
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Koentje63 »

Zonnepaneel set besteld (en geleverd gekregen). Boven de ingang wil ik door het dak. Daarom ben ik een schuin paneel aan het maken van hout waar de kabels achter lopen. Als ik dan toch bezig ben, ga ik het houten paneel voorzien van een schakel paneel 8 voudig, Victron accu monitor en inloop led lampje en USB/sigaretten plug.
Gaandeweg ben ik er achter gekomen dat de koelkast ook niet wil wat ik wil. dus die absorpsie gaat er uit (RM 2251), en daar komt een compressor voor in de plek. Die wordt dan direct aangesloten op het nieuwe 8 voudige schakelpaneel wat gevoed wordt door zonnepaneel regelaar (Victron MTTP 75/15) (direct gekoppeld aan HH accu met schakelaars voor en achter de regelaar), natuurlijk afgezekerd.
Ook maar gelijk de oude HH accu onder de bijrijders stoel geplukt en vervangen voor een nieuwe 100 ah AGM. Deze heeft een maat waardoor ik de completer stoelconstructie van het chassis heb af moeten schroeven, maar nu zit dat vast en veilig.
Mijn verwachting is dat ik met het 150w zonnepaneel setje en koelkast in feite geen stroompaal meer nodig heb. ik heb een paar LED lampjes, en een water pompje, en dan heb je het wel zo een beetje gehad.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Navigator »

'Wijnrek' en extra kastje om alle electronica mee te nemen gemaakt.
Electr.png
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door staal571 »

Gobert schreef:
ma 06 aug 2018, 20:05
SilverScreens zijn de Rolls Royces onder de screens. Zo ook het prijskaartje. Ik weet niet eens of ze naar het buitenland verzenden. Prachtig materiaal. Mooier is er niet.
Hij was inderdaad niet goedkoop ik dacht iets van Euro 100, -- maar kreeg hem netjes verstuurd naar nederland, had wel een zakelijk adres opgegeven.
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door staal571 »

Kroppie schreef:
di 07 aug 2018, 7:38
dat heb ik met hout, krimpt bij mij altijd NA het zagen.

jos

Is bij mij ook altijd het geval na 2 keer zagen was het steeds te kort :-B
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Probeer eens aan de andere kant van het streepje te zagen.

Zeker weten dat het dan wel past. :thumbup:
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

frank_h schreef:
ma 06 aug 2018, 22:21
Ben benieuwd hoe makkelijk je dit werkend krijgt. Overweeg het ook in te bouwen, de setjes kosten weinig. Maar hoeveel tijd en moeite is het inbouwen...
De CPV zit er al negen jaar in, ook op de woongedeelte deur.
Ik barst van de actuators, ze liggen her en der door mijn huis en in de garage. Dat komt omdat ik vroeger veel deze dingen voor klanten inbouwde. Ik bestelde altijd voor 4 deurs waar je dan 2 met commando leiding en twee zonder kreeg. Zo kon ik twee 2-deurs auto's doen met 1 set. :-B
Maar er bleef ook veel over.
En zo gebeurd het dan dat je actuators hebt van verschillende fabrikanten. Ik heb de draden niet verkeerd meer in elkaar gestoken, ik heb verkeerd gekeken toen ik ze loshaalde. Ik was ervan overtuigt dat ik alle kleuren aan kleur had en bruin en wit moest omkeren. (van de commandoactuator!)
Maar vanochtend heb ik de deurplaat er af gehaald. Toen bleek dat de bruine draad door de jaren wat wittig was geworden en de witte draad wat bruinig. (Of waren het mijn ogen?)
In ieder geval de twee omgewisseld en de boel doet het perfect. Ik had ook niet anders verwacht.

Dus tijd om het dashboard weer af te bouwen en vol te stoppen met isover op de plekken achter de voorruitverwarming tegen het brandschot.
Ik ga even kijken naar rechthoekige luidsprekers. De vorige eigenaar heeft er ronde in gemonteerd.
Hier nu de foto met alle schakelaars op de plaats.

Afbeelding

Inderdaad, er moeten nog een paar doorvoerrubbers in de A-stijl.

De linker en rechter deur hebben nu de schakelaar van de ruit op de portierplaat. De rechter ruit kan ik ook via de rechter schakelaar van de foto bedienen.

Afbeelding

Ik zoek nog een loos vierkant kapje voor de schakelaars boven. Mag ook een schakelaar zijn, om het even wat. Ik betaal natuurlijk de porto en geef publiekelijk een "Pluim".
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

frank_h schreef:
ma 06 aug 2018, 22:21
Ben benieuwd hoe makkelijk je dit werkend krijgt. Overweeg het ook in te bouwen, de setjes kosten weinig. Maar hoeveel tijd en moeite is het inbouwen...
Per deur ongeveer een half uurtje. Is makkelijk. De actuators kun je onder het slot monteren.

Afbeelding

Tijd vind ik niet zo belangrijk. Neem nu die elektrisch verstelbare spiegels. Ik zat vanavond achter het stuur en probeerde ze even. Ik kan nu zelfs de achterwielen zien maar ook heel ver uitdraaien. Die dingen heb ik soms echt gemist.
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op di 07 aug 2018, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Ga je ook nog weg met de camper. :-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Vertrokken2 »

Slotjes gemaakt voor de accessoirerail. Mooi avondklusje.
30AD8DCC-8BFF-419C-8888-4EC7D6410E30.jpeg
30AD8DCC-8BFF-419C-8888-4EC7D6410E30.jpeg (156.41 KiB) 347 keer bekeken
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie