Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

ivarplagge schreef:
do 24 okt 2019, 9:01
jansloos schreef:Heb je een universeelmeter?

Zet 'm op doorpiepen en meet de spoel.
Die is vast defect.
Heb wel een multimeter en 12 volt meteen lukt nog wel maar doorpiepen heb ik nog niet eerder gedaan.

Korte uitleg of linkbeschikbaar?
Op de meter zit een weerstand schaal. Met 2K 20K 200K 2000M enz. Er staat ook een Ohmega teken bij.
Houd de meetpenen tegen elkaar. Draai aan de knop tot de meter piept.
Dat is de doorpiepstand.

Wel de spoel losmaken. Anders meet je door iets anders heen. :-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

De piepstand is die waar een diode teken bij staat.
Niet elke multimeter piept overigens.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

2019-10-24 10.38.03.jpg
2019-10-24 10.38.03.jpg (174.4 KiB) 597 keer bekeken
Ontdekt dat oranje als schutkleur beter werkt in de herfst als in de zomer :mrgreen: :mrgreen:
(zaterdag-donderdag vakantie bij Arnhem)

Bij thuiskomst ontdekt dat het gekraak bij de achteras komt van versleten stablisatorrubbers... Gelukkig, was al bijna bang dat ik niks meer te doen had! :lolno:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door hathi »

Gelukkig ,dat kost je weer weing,want die Mercedes/ VW onderdelen,kosten zoals gewoonlijk geen drol :D
8C92FA30-B329-42F2-97F0-57F12C167398.png
Hans
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Inderdaad, was ook één van de redenen om voor een LT2 of Sprinter te kiezen :)

Ik moet nog wel even goed uitzoeken wat ik nodig heb, want er zitten nogal wat verschillen in, waarbij niet alle info even volledig vermeldt wordt op sommige sites. Kwam er net ook achter dat voor de LT46/Sprinter 4xx met mechanische sper weer afwijkende onderdeelnummers zijn, misschien dat ik ze ook wel gewoon bij de dealer bestel. Prijzen daar vallen over het algemeen best wel mee (tenzij je een elektrische ruitmotor nodig hebt!)
Vrouwlief trok laatst de hele handgreep van de schuifdeur uit elkaar en voor 38€ incl. BTW had ik de volgende dag een nieuwe -de greep zat in een Mercedes zakje wat weer in een VW/Seat/Skoda/Audi doosje zat :mrgreen:

Groeten, Jeroen
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vandaag de laatste loodjes gelegd op het dak.
SamySolar in lijn gelegd met de andere zonnepanelen.
De laatste aansluitingen gemaakt en alles getest. Het was even zwaar bewolkt toen ik keek, en er kwam toch ruim 180 Watt binnen. Dat is ongeveer 15% van het totale vermogen. Ik kon een glimlach niet onderdrukken, en het display van de Epsolar ook al niet. :)
Daarna een kabel voor de bediening van de Samy getrokken tot bij mijn zitplaats. Moet nog wel even een stekkertje aan, maar de bediening wordt ingebouwd in de plaat waar ook mijn MT50 zit van Epsolar. Deze plaat moet er even uit voor het gat te maken en ook omdat daaronder de voeding van de laptop zit, welke moet worden aangepast. Alle overtollige leidingen keurig met alutape tegen een zijwand van een kastje geplakt en daar weer een extra zijwandje voor. Je ziet er niets meer van. :-B
De storing van mijn AR camera opgelost en de D+ draad naar de schotel beter verbonden.Mijn tellerklok uit elkaar gehaald en de dagteller resetter gesmeerd. Die wilde niet op 0000.
Een nieuwe leidinggoot gemaakt voor een paar draden.
De "snap-inn" slede van de Dreambox beter gepositioneerd. Het was moeilijk om die in de slede te schuiven en soms was er een slecht contact.
Mijn Dolce Gusto getest. Doet het nog :-B
En, als laatste, al een beetje de troep opgeruimd. Morgen even afmelden voor de APK. Fluitje van een cent want hij is helemaal in orde. Kost wel weer een uurtje tijd en iets meer als er een steekproef komt.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Idem
Ook een beetje troep opgeruimd.
morgen gaat ie voor een maandje naar de stalling.
December mogen we weer.
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Rudy,

Pas je op voor een burnout. Met al dat gewerk?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door B1gcheese »

Van stal gehaald, straks de boel inruimen en vanavond op pad voor een weekendje. Is alweer een maand geleden dat we op pad zijn geweest.

Vandaag ook onze webstek voorzien van een herfst thema :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door hathi »

Jeroen het zijn de rubbers zoals op de foto, Dus je hoef enkel de diameter van jouw stabilisator op te meten? De 16 mm op de foto is Voor......advies,V+A vernieuwen
Hans
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Ik hoor je niet Rudy, hij is toch wel goedgekeurd?

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MonRoe »

Camper weer voor de deur gezet, van het weekend de kachel ventilator en weerstand vervangen onder het dashboard kastje, de slangen van de truma bij de kachel vervangen, camper van binnen en buiten goed schoonmaken en dan zondag de stalling in tot half december.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51279
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

niks aan de camper gedaan maar aan de personen auto fiat panda, daar rammelde de bak al 80.000 km en begon steeds meer te rammelen, kwam 2e hands een bakkie tegen met 36000 km en dacht die is voor mij, nieuw koppeling setje en vliegwielkeerring er bij en voor 300 euro en een dagje sleutelen weer een stil bakkie,maar ben nu uitgeteld, bedtijd dus.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

bertt schreef:
vr 25 okt 2019, 20:17
Ik hoor je niet Rudy, hij is toch wel goedgekeurd?

Bert
Geen tijd gehad om achter die computer te zitten.
Natuurlijk is hij goedgekeurd, hoezo?

Vandaag eerst even alle rotzooi uit de camper gehaald en uitgebezemd. Het display van de Samy aangesloten en op de plaats gezet. Daarna laten afmelden voor de APK en op de terugweg een U-profiel gehaald. Hiervan een slede gemaakt voor de nieuwe laptop onder mijn tafelblad. Dat ligt nu te drogen.

Afbeelding

Verder twee steuntjes gemaakt waar het zonnepaneel op neerkomt als deze gesloten is. Hoewel het ontwerp zonder deze steuntjes is, leek het mij niet acceptabel om dat alles zwevend te laten als de schotel is ingeklapt. Twee eenvoudige steunpootjes zorgen ervoor dat de boel niet kapot gaat bij een knipgat o.i.d. Morgen een foto.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie