Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door veetee »

bertt schreef:
di 20 aug 2019, 20:56
Pieter,
Wat kan het nadeel zijn van zuurvrije vaseline?
Bert
Volgens de handleiding: "Gebruik geen vaseline of plantaardige olie om de afdichtingen te smeren. Hierdoor kan de afvaltank gaan lekken."
Verder wordt 'Thetford Seal Lubricant' aangeraden daarvoor, maar ik gebruik een siliconenspray daarvoor.
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 272
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ponytail52 »

Vandaag mijn 'chineesje' maar eens aangesloten op de HH-accu als vermeld in eerdere berichten in dit DRAADJE .
En het werkt.
Chineseradio2.jpg
Chineseradio2.jpg (72.16 KiB) 609 keer bekeken
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jan Hester »

voorkant en linkerkant in de nano was gezet. Morgen de achterkant en rechterkant.Het dak is nog de uitdaging
Jan Hester Amsterdam
Gebruikersavatar
KenJo
Berichten: 24
Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:28
Locatie: Alkmaar

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door KenJo »

@Paulbng: ik heb ze bij de wit in schijndel besteld: Polyplastic Polifixbevestiging raamuitzetter met draaiknop 300 mm

Je hebt ze in diverse maten en in een links én rechts versie dus een beetje opletten op de goede maat. Ik heb mij in 1 cm verkeken waardoor het raam niet sluit (ruim 10cm). Ik heb nog gekeken of ik er 1 kan aanpassen door hem te demonteren maar dat is mij niet gelukt zonder te grote risico's of ernstige schade
Fiat Ducato 244 motor 2.3jtd met chiptune bj 2002 Knaus Sun Traveller 650 opbouw
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Dank.
Dat vergt een studie....
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Ik ben vanmorgen aan mijn tweede WC cassette begonnen schoon te maken. Nou dat was niet nodig. Ik had hem 1000km in de camper mee laten hobbelen met een bodem water met daarin een flinke schuit schoonmaak-azijn met wat wasmiddel. Hij was bijna zo schoon als nieuw :wink: Ook bovenin in het kleppenwerk.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cee Pee »

Dat zal ik ook eens doen heb er ook twee en de tweede zelden nodig.
Die gaat dus nog steeds mee maar nu met een scheut schoonmaakazijn en wasmiddel.
Bedankt voor deze tip.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zwerfsteen »

@Bert en Cor,
Op het gevaar af nu weer een discussie over toiletreinigers te beginnen wil ik toch nog wat zeggen over de combinatie azijn en wasmiddel.
Azijn is een zuur met een lage pH waarde en (alkalische) wasmiddelen hebben juist een hoge pH waarde, m.a.w. ze heffen elkaar min of meer op.
Zelf gebruik ik de combinatie azijn en wasverzachter.
Het eerste ter voorkoming van urine steen en de laatste voor een aangenamer luchtje.
Groet,
Leny en Pieter
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Als het gaat om het reinigen van de niet gebruikte tank? Een halve emmer lauw water met daarin een halve vaatwastablet in de tank gooien en die elke paar uur flink schudden (of inderdaad een tig kilometers mee laten reizen) en dan is het echt schoon. Vaatwasmachines zitten zelf ook vol met rubbers dus ik ga ervan uit dat de rubbers in de tank er wel tegen kunnen.

Gr. Aad
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

En wil je 'm echt van binnen aan alle kanten schoon, gewoon de volgende km op z'n andere kant.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Uit de stalling op de oprit gezet voor de "grote schoonmaak" na de zomervakantie en het oplossen / verbeteren van dingen die we tijdens de vakantie hebben ontdekt. Je blijft bezig met een camper :wink:
Onderweg ook citroenzuurpoeder opgehaald en meteen het watersysteem gevuld met een oplossing daarvan :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peter LMC »

Buitenzijde gewassen.
Onderzijde bekeken. Aaai. :sick:
Uitlaat demper slecht en gescheurd.
Zit er al 21 jaar onder , de originele nog.
Meteen nieuwe besteld en morgen monteren.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vandaag maar eens de rechter koplamp er weer uit gehaald. Zat weer vocht in.
Nu maar eerst even weer goed schoongemaakt en opnieuw in de kit. MS-Polymeer van de Action deze keer, ik had niet anders.
Koplampen waren nieuw,
enige maanden geleden de linker al voor garantie gekregen en deze, bij voorbaat reeds extra gekit.

De koplamp was net gekit en toen kwam DPD met nieuwe remschoenen. Helaas, ze passen niet en dus worden ze morgen weer opgehaald. De nieuwe komen pas volgende week.

Verder dus met wat anders. Wederom het handgreep van mijn dakluik gerepareerd. Nu heb ik al een mooie nieuwe luik, maar nog geen zin om hem te monteren. De handgreep was in een half uurtje klaar en die gaat nu beslist niet meer kapot. Wellicht wel de andere zijde. :roll:

Hierna de bovenste gordelbevestiging 4,5 cm lager gezet. Ik moest een extra gat in de kap op de B-stijl boren. Omdat ik reeds een groot vermoeden had dat er meerdere bevestigingsmoeren in de B-stijl waren gelast, heb ik dit dus gedaan. Bij de schouder zat de gordel te hoog en sneed in mijn nek. Ik heb mij er jaren aan geërgerd en dus nu maar eens aangepast.


Gistrenavond bij forumlid Kubo een uitschuifplateau gehaald. Die wil ik bij de portierinstap hebben. Motor etc heb ik liggen en ben nu op zoek naar een uitschuifspindle met linkse en rechtse transportdraad. Enige maanden geleden nog in de hand gehad, maar ik weet niet waar ik die neergelegd heb. Als ik hem niet vinden kan, ga ik even een oude workmate bij de kringloop halen. Daar zitten ook mooie spindles in. Met een beetje geluk kan ik nog deze winter fatsoenlijker in mijn auto kruipen. Even automatisch in/uitschuiven maken bij het openen/sluiten van het portier. Ik moet nog wel even een oplossing zoeken voor mij stelpoot. Die zit net even iets in de weg. Zal wel goed komen, anders is er nog geen brand.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door blizard »

Rudy, had ik jou geen koker 3M carrosoriekit gegeven?
Plaats reactie