Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 272
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ponytail52 »

pwhooftman schreef:
za 23 mar 2019, 10:53
Niet vandaag, maar de afgelopen weken: de hele buitenkant opnieuw bestikkerd d.m.v. car-wrap folie (zijrokken, striping, incl. de sterk verweerde motorkap, raamstijlen, deuren e.d. zoals de Ducato's dat vaak hebben) . Een hele kunst om het netjes te doen, maar hij is er enorm van opgeknapt.
20190321_173240_HDR.jpg

Ziet er geweldig uit! Dikke complimenten! :bow:
Bestaan er ook sites waar hier meer over te vinden is, qua verwerking e.d.? Te doen voor een niet onhandige amateur zonder overdekte werkruimte?
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door pwhooftman »

Zoek op Youtube naar 'car wrap' , en je kunt avonden lang kijken, bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=aU8f8pi06Hs.

Er zijn diverse soorten wrap vinyl, het grootste gedeelte van de neus heb ik met Oracal 951 gedaan, dat is erg dun en heeft geen speciale lijmstructuur om luchtbellen te vermijden, en dat is ontzettend lastig te verwerken. Daar verspeel je ook wel een paar vierkante meter van voordat het een beetje lukt. Oracal 970 is dikker (meer als gewoon plakplastic) en bevat micro kanaaltjes in de lijm om luchtbellen te laten ontsnappen ('Rapid Air', maar andere merken hebben ook zulke technieken). Als ik dat eerder had geweten was ik veel eerder die soort gaan gebruiken.

Verder is het vooral oefenen, en doorhebben dat je met een flink groter stuk vinyl moet beginnen dan het te bedekken deel, je moet namelijk een flinke strook hebben waar je aan kunt trekken en rekken. Ik heb het allemaal buiten gedaan, maar optimaal is dat niet, er komt toch snel vuil onder. En het moet het niet te warm zijn, liever 10 graden en bewolkt dan 20 graden in de zon. Dan na het plakken even voorzichtig opwarmen met de verfafbrander om het beter te laten plakken.

En vlakke stukken kunnen ook ouderwets 'nat' gedaan worden; eerst de wand met zeepsop inspuiten en dan kun je lekker schuiven en positioneren.
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 25 mar 2019, 9:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 272
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ponytail52 »

pwhooftman schreef:
zo 24 mar 2019, 22:06
Zoek op Youtube naar 'car wrap' , en je kunt avonden lang kijken, bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=aU8f8pi06Hs.
Dank!
Als je zo kijkt dan is het "een peuleschil" :-B
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

nog niets aan de camper, maar vandaag eens de winterbanden van de personenauto (fiat panda) gewisseld voor de zomerbanden, gelijk de onderkant maar weer eens schoongeborsteld en van een nieuw antiroest laagje voorzien, kan ie er weer tegen tot oktober .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door the kapitein »

Afgelopen weekend een zonnepaneel geplaatst.
Tevens hebben we alles lampjes in het woongedeelte vervangen voor mooie ledlampjes.

Marco.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cee Pee »

Als ik zoveel ruimte op dak "over" had gingen er bij mij nog een stuk of wat panelen bij. :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door djurre1980 »

Hoofdnoorman schreef:
zo 24 mar 2019, 12:45
Vandaag begonnen aan de nieuwe deur van de camper.
De boel gesloopt en het onderste deel uit elkaar gehaald.
Hierna een stuk hamerslagplaat op maat geknipt en deze op de gladde buitenplaat van de deur gelijmd.
Daarna moest de lijst er weer omheen. Dat viel niet mee omdat de buitenplaat nu wat dikker was geworden.
Ook moest de lijst natuurlijk weer lekdicht worden op de plaat, dus de siliconenkit blijft op alle manieren aan de vingers zitten. Daar tussen zit dan ook nog PU-constructie lijm.
Maar het is gelukt. Het onderste deel staat nu in de klemmen te drogen. Wellicht morgen aan het bovendeel gaan beginnen. Dat zal nog wel even wat moeilijker zijn, want daar zit ook nog een ruit in.

Afbeelding
Of je vrouw weet niet dat je je knutselwerk zo op je mooie lederen zetel zet, of ze is heel relaxed :lol:
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

..... of je hebt geen partner, zoals Rudy :wink: :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Het is net wat je zegt:

Het is een hele mooie lederen zetel. Het leer is ook van de allerbeste kwaliteit. Het frame is waardeloos. En het was een erg duur bankstel. Ik dacht, nu ga ik eens echt wat goeds aanschaffen maar ben bedrogen uit gekomen.

En, inderdaad heb ik geen vrouw. Ik kon niet een relaxed type vinden, vandaar. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door appellover »

Wellicht een nieuwe topic ,relaxe dame gezocht.
Maar oppassen hoor Rudy,mijn vrouw ging met dochters op cruise en ik zou op honden passen ,denk is leuk om in die tijd andere vrouw leren kennen en gezellig samen met camper op stap .
Dus zet advertentie : gezellige relaxte dame gezocht om samen paar weken met camper op vakantie te gaan ,wat denk je , meer dan 100 reacties,alleen maar mannen .
“Neem alsjeblieft de mijne mee ,heb ik ff rust.”
Dus ............


Ron.


Geintje hoor , we zijn al 57 jaar samen en ze is heel erg jaloers .
Challenger Genesis 388 eb 2016
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door myway »

En leest niet op het forum
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door appellover »

Nee,ze leest het nooit ,tijdverspilling ,er komt niks uit je handen ,hele tijd naar schermpje turen.
Misschien ook maar beter zo ,krijg ook geen commentaar.


Ron

Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vandaag echt zitten zweten om het bovenste deel van de deur te voorzien van hamerslagplaat. De deurhandgreep is slechts een paar mm groter dan het gat en dus was daar geen ruimte voor enige speling. Ook kon er vanaf de binnenzijde geen toegang verkregen worden om te knippen of zagen.
Maar het is gelukt. Morgen zien dat ik de lijst er op krijg. Deze zal eerst gespoten moeten worden, want die is zwart. Verder is het plaatwerk te licht voor de camper en zal dus ook gespoten moeten worden. Ik moet daarvoor nog lak hebben in de passende kleur. Nu heb ik nog wel wat, maar die is perfect op kleur en wil ik bewaren voor beschadigingen o.i.d.
Aangezien de deur in een frame zit, kan ik hiervoor wel een andere lak gebruiken welke in de buurt komt.

Ik heb ruim 3 dagen zitten nadenken en kan mij, op geen enkele manier, een oplossing bedenken hoe ik de CPV voor deze deur kan integreren. Dus komt er, waarschijnlijk, een elektrische grendel onder mijn aanrecht. De oplossing moet ik nog uitwerken.
Vanzelfsprekend werkt wel het cilinderslotje. Maar ja, ik wil wel wat luxe hebben.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
RobertAmsterdam
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 20 jan 2019, 14:52

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door RobertAmsterdam »

veetee schreef:
za 23 mar 2019, 4:29
RobertAmsterdam schreef:
za 23 mar 2019, 0:04
Deze is 70 liter, bijna hetzelfde.
Deze past niet onder de camper. Mijn camper is te klein
Die van mij is 43 liter, misschien past die wel? Maten staan er bij.
Nee dat gaat ook niet passen, ik koop wel zo'n tank van 120 liter die om het achterwiel heen gaat.
Bedankt voor het aanbod!!
Volg onze camperverbouwing op https://www.instagram.com/vantasticescape/

Mercedes Sprinter 2012 316CDI L2H2 7-tronic automaat
Showerloop wens
Armaflex geisoleerd
Inductie koken
off-grid
open haard :)
Plaats reactie