Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

hathi schreef:Jeroen het zijn de rubbers zoals op de foto, Dus je hoef enkel de diameter van jouw stabilisator op te meten? De 16 mm op de foto is Voor......advies,V+A vernieuwen
Idd, al hebben die rubbers eigenlijk nog niet eens zoveel speling. Het zit vooral bij de klemmen waarmee de stabilisator op de as zit. Gek genoeg is voor nog helemaal goed, maar was wel van plan die ook gelijk te doen deze winter. Voor de kosten hoef ik het niet te laten ;-)

Vandaag aan de camper gedaan: geschorst, in maart o.i.d. mag ie weer naar buiten...

Groeten Jeroen
in ombouw tot 4 persoons kampeerbus (ja, dat past echt): VW LT46, bj. 2003, L2H2, 2,8l AUH 158pk (MWM), voormalige rijdende werkplaats Gebr. van Kessel.
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vandaag de camper ontschorst. Wij gaan snel vertrekken. :-B In maart gaat hij weer op stal.

Ook vandaag gewassen en al de kussenbekleding in de wasmachine gestopt. Morgen de boel binnen uitsoppen. en alles weer op de plek leggen.
Al het werk wat er nu nog rest bestaat uit, gereedschap pakken-eventjes een klusje mee doen-gereedschap weer opbergen zaken.

Vanzelfsprekend vers water er in. De WC cassette eventjes extra gereinigd. Met.....

Ik dacht dat ik Antikal in de knuist had om de rubber manchet schoon te maken. Dus ik spuit dat spul er op. Bruisen als een gek. Kijk ik, blijkt het een fles "schimmel een aanslagreiniger" te zijn. Nou, dit spul werkt perfect. Ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik ga er meer van kopen als ik het tegenkom.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door mama »

Dacht dat het in de action was , dat ik het zien staan heb .
Even opgezocht , en ja hoor .

https://www.action.com/de-at/p/washcat- ... reiniger-/
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Aha, dankje.
Ik moet er morgen toch even heen en dan even een paar flessen halen. Bijzonder spul.

Het was hommeles vandaag. :bang:
Heeft geregend vannacht en de camper was zeiknat op de treinzit. Lekkage van de doos waarin de dakdoorvoeren zaten van SamySolar. Laten we het, in de eerste instantie er maar op houden dat ik met mijn manoeuvres op het dak, de doos ietwat losgetrapt heb.
Gelukkig kwam het nu heel goed van pas dat ik een doordacht bevestigings systeem had van de zonnepanelen. In 25 minuten was het paneel er boven weg en de rand opnieuw gekit.
Erger was later vandaag toen ik even de Dreambox op de nieuwe ruimte plaatste om de slede te zekeren. TV doet het niet. Start op en valt na een 20 seconden helemaal weg. Spanning nagekeken, neen in orde.
Tv er uit en open gemaakt. Ja hoor, daar kwam een straaltje water uit lopen. :bang: De hele bliksemse boel uit elkaar gehaald. De printplaten droog gemaakt en voorzichtig het hele LED-scherm gedemonteerd. Tussen de LED-plaat en de schermverlichting was het zeiknat. :(
Heel voorzichtig het scherm met de aansluitingen losgehaald en afgedept. Hierna het verlichtingdeel droog gemaakt. Daarna de verfbrander er op om droog te blazen. Na een kwartiertje de printen weer aangesloten en getest. Gelukkig het werkt weer. Nu is het een Salora (Vestel/Akai) uit 2011. Dus niet zo erg als die vervangen zou moeten worden.
Wel dat ik dit dan morgen zou moeten doen, misschien niet het juiste type en de juiste maten zou kunnen krijgen, laat staan dat hij zou kunnen werken met de AB van mijn Dreambox. Ik heb immers een gat in de wand waarin de TV gemonteerd is.

Wel veel vertraging gehad dus vandaag. Bijna een uur om de lekkage te dichten en twee uur voor het scherm. Ondertussen ook nog naar een ouder familiestel om gedag te zeggen. Morgen dus hard doorwerken om dinsdag weg te kunnen rijden.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Zeg “Hoofdnoorman” je loopt er een zootje van te maken ja!
Effe focussen graag :P :D

Zo, dat was even een “trap onder je kont” en nu weer veel succes toegewenst met de voorbereidingen en veel plezier op reis :-)

Groeten Marc.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door isoplus »

Nou ja, aan een kant mazzel, je had het ook pas onderweg kunnen ontdekken.
Al dat gedoe met kit, na drogen even testen met de tuinslang over het dak hoort er eigenlijk bij.
Veel plezier als je zo ver bent.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Rudy,

8 dagen geleden had ik een opmerking dat als men met elektriciteit bezig is in een camper dat het niet zeldzaam is dat ie in de hens geraakt. Ik wil niet schoolmeesterachtig overkomen, maar je zou toch wat beter moeten opletten. Water en "stroom" zijn niet elkaars vrienden.
Ik wil je graag weer tegen kunnen komen in Albir. Alvast een goede reis. :wink:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 272
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ponytail52 »

Oeff....
Tegenvaller: camper naar de garage voor uitgebreide beurt en APK, met distributieriem. Bleek dat een filter(huis) moest worden vervangen, kleppendekselpakking en achterremcilinders lekken als extra kostenpost. :bang:

Maar ja, dan is-tie wel weer in topconditie...

Dus maar diep gezucht en ja gezegd. :(
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

bertt schreef:
ma 28 okt 2019, 8:51
Rudy,

8 dagen geleden had ik een opmerking dat als men met elektriciteit bezig is in een camper dat het niet zeldzaam is dat ie in de hens geraakt. Ik wil niet schoolmeesterachtig overkomen, maar je zou toch wat beter moeten opletten. Water en "stroom" zijn niet elkaars vrienden.
Ik wil je graag weer tegen kunnen komen in Albir. Alvast een goede reis. :wink:

Bert
Hoezo beter opletten?

Kijk Bert, bij de werkzaamheden aan het voorste dak heb ik het dakluik weggehaald en daar een plaat op gelegd om bewegingsvrijheid te hebben.
Het achterdak is andere koek. Daar zitten dus al twee luiken en een schoorsteen. De bewegingsvrijheid is daar dus minimaal. de doosjes heb ik gekit en moet dan ook rekening houden met het weer om alles af te maken. Desalniettemin ben ik erg serieus aan het werk maar als ik mij om moet draaien of even ga verzitten is het bijna onvermijdelijk dat je wat raakt. Helaas is de MS-Polymeer van Action nogal erg traag met indrogen. Dus mogelijk is het doosje ietsje verschoven, daar is nu eenmaal niets aan te doen.
Mijn hele leven heb ik te maken met elektra. Ook onder de motorkap van auto's. Ook daar gaat wel eens wat mis.
En dat nu toevallig een beetje water precies achter de TV in lekt, is weinig aan te doen. Daar gaat echt de camper niet van in de hens en zeker niet omdat ik nog altijd een extra controle uitvoer. Ik kan mij echter voorstellen dat mensen met minder kennis en ervaring huiverig zijn om iets uit te voeren wat met stroom te maken heeft. Ik niet, en als er een fout gemaakt wordt, moet ik met de consequenties leven.
Helaas is het onderhavige geval geen fout. Ik wist al dat de bewegingsvrijheid beperkt was en had al maatregelen getroffen. Overigens zijn al mijn verbruikers passend afgezekerd. Enige sluiting resulteert onmiddellijk in een kapotte fuse.


@ Marco Polo

Het is juist die trap onder de kont die ik nodig heb om op en af dat dak te komen. Juist misschien daardoor heb ik even het doosje geraakt. :-B
Dus eigenlijk zou ik een steiger onder de kont moeten hebben. Toen ik de zaak nog had, was er ook een mogelijkheid om, zonder veel klimwerk, op het dak te kunnen komen.


Vandaag dus de TV weer op de plaats geschroefd. De Dreambox aangesloten en even genoten van de SamySolar die zo prachtig via de Diseqc van de satelliet wisselt. Dat was erg lang geleden dat ik een installatie had die nog zelf de sat zocht. In de begindagen had ik een 180 cm schotel met actuator en een Echostar. Was ook altijd even wachten tot er beeld was.

Nu zometeen even een half uurtje rusten en dan al het laatste inpakken. Het rotwerk komt vanavond. Mijn huis stofzuigen en alles dweilen. Oh ja, en dan moet ik ook nog wat shirts strijken. Ook niet echt een geliefde hobby.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

isoplus schreef:
ma 28 okt 2019, 8:44
Nou ja, aan een kant mazzel, je had het ook pas onderweg kunnen ontdekken.
Al dat gedoe met kit, na drogen even testen met de tuinslang over het dak hoort er eigenlijk bij.
Veel plezier als je zo ver bent.
Nou zou het maar zo zijn dat het droog was gebleven. Ik zou gruwelen als het gebeurde terwijl ik dan net naar het schaatsen wil kijken of de F1.

Ondertussen wel even iets geleerd.

De Vestel gelijken hebben een spanningsstabilisator ingebouwd.
Ik heb op het LED scherm, of eigenlijk de achterverlichting daarvan, nog een hele rij contacten gevonden voor het dubbele aan LED's als die nu gemonteerd zijn.
En ik heb een heel scherm tot op de laatste plaat uit elkaar gehaald, schoongemaakt en gemonteerd. Het werkt ook nog!
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

De laatste rit in 2019 mee gereden. In de stalling gezet, electrakabel aangesloten, achterwielen in wheelsavers en voorwielen op FlatJack's.
Het is weer voorbij ..... :(
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Oliviervier
Berichten: 89
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 19:56
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Oliviervier »

Niets moeilijks: een sliding bed gemaakt, dat is voor mij makkelijker in het gebruik dan de huidige opklapbare kisten. Die zijn een uitermate praktische oplossing, zowel als storage als bed, maar ik kan in de mini camper met m'n beenprothese niet zo makkelijk manoeuvreren. Eens kijken of dit beter gaat!

Afbeelding
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door josé moncayo »

Ola
Vandaag azeitonas gemept
Geen tijd voor de camper

Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Wat is dat, José?
Plaats reactie