Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Trudie67 »

U stelt geen verkeerde vragen.

Mijn gedachte is: zijn er ook universele?
Via google of zo?
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

Ik had via marktplaats mooie lappen voor weinig met een merknaam naar keuze, in mijn geval Knaus erop. Zijn inmiddels versleten, dus heb nu universele, maar ga ze weer zoeken. Het kan wel, je moet ze er zelf onder zetten.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jielus »

Gisteren de hele dag in de camper zitten nadenken wat ik zou kunnen doen aan de camper.
Na alle plannen, berekeningen, werkzaamheden en verbeteringen te hebben bestudeert ben ik tot de conclusie gekomen dat ik alles zo laat. Om de eenvoudige reden dat het veel geld kost, veel tijd kost en er helemaal niets veranderd.
Toch een dag druk bezig geweest! :-B
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

De pest is dat ik dat altijd zit te doen als ik op pad ben met de camper.

Even een zijlijn, gisteren moest ik heel veel zaken doen. Ben begonnen met een beetje opruimen. Flink aantal uren bezig geweest met alleen al alle boortjes weer te sorteren en in de desbetreffende doosjes te doen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door knutselaartje »

Gister na onze week vakantie alles lekker gesopt en schoongemaakt. Alle spullen geëvacueerd en in huis onder gebracht tot het volgende avontuur. Op de kilometer teller gezien dat we in 4,5 jaar nu 50.000 km achter de wielen hebben en dat zeker niet zonder slag of stoot.
Vanmorgen het rechter onderkant deel van het dashboard los gehaald. (Fiat Ducato van 1999) De vorige eigenaren hebben er een soort zeef van gemaakt. Alle gaatjes weer dicht gebrand met de soldeer bout. Eigenlijk was ik op zoek naar de oorzaak van de lage lucht opbrengst van de kachel/airco. Ik denk nu dat ik weet waar het interieurfilter zich bevind , wat misschien de oorzaak is, en dat was niet onder dit deksel :bang: Na veel zoekwerk denk ik dat ik de ruitenwissers moet verwijderen en het kunststof deel wat daar weer onder zit. Als ik het verkeerd heb hoor ik het graag.
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

RVingEurope heeft daar een filmpje van op YouTube
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
myway
Berichten: 15455
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door myway »

jaap van duijn schreef:@mayway,

Mijnheer U heeft het helemaal juist.
Alleen kost mij dat 328.=€ krijg dan wel een Fiat logo, op de voor flappen. Voor achter weten ze niets wegens camper opbouw.

Maar vergeet het maar en excuus voor U lastig vallen, ik denk dat ik als nieuweling op het forum verkeerde vragen stel, jammer het ga U goed.

Jaap van Duijn.
Nou heb ik er een lbv van dat je lichtelijk op de teentjes getrapt bent.
Als je dat er niet voor uit wil geven zijn er denk ik wel imitatie delen te koop en die monteer je dan zelf of laat dat iemand doen.
Voor de voorkant zal dat toch niet zo moeilijk te vinden zijn is immers gewoon een Fiat.
Ff Google op fiat spatlap.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jaap van duijn »

@mayway,

1--U kwam nogal kort door de bocht over.
2--Naar de winkel gaan en stom dom kopen heb ik genoeg gedaan in mijn jonge leven.
3--Juist omdat ik zie dat mede forummers en camperaars wel hebben wat ik zoek stel ik de vraag.
4--U heeft die spatlappen niet, waarom dan onnodig zo reageren, daar is toch niemand meegebaat.
5--Juist omdat ik op internet zoveel verschillende nummers voorbij zie komen en dan alleen voor zijde, wil ik weten wat een toch het zelfde gelijkende aan achter zijde voor kostprijs en bestel nummer heeft.
6--Ik heb thuis geleerd en handel ik ook naar, een (toen nog) gulden kan je maar eenmaal uitgeven en nooit weer, denk ik altijd 2 x na - of probeer dat toch.

Toch heeft U mij op juiste spoor gezet, dit forum verlaten en U allen hartelijk groeten ook de vriendelijke natuurlijk.

Groeten Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cee Pee »

De laatste spulletjes in de camper geladen en morgen weer op de rit naar Griekenland.
Het lijkt hier wel herfst dus we zullen er nog een paar maantjes zomer aan toevoegen.😉🌴🇬🇷🚐
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door knutselaartje »

rbisdom, bedankt voor de tip. :-B daarnet het filmpje bekeken. Moet oppassen dat dit youtube kanaal me niet verslaafd. :oops:
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Bob Diesel »

Cee Pee schreef:
di 03 sep 2019, 18:45
De laatste spulletjes in de camper geladen en morgen weer op de rit naar Griekenland.
Het lijkt hier wel herfst dus we zullen er nog een paar maantjes zomer aan toevoegen.😉🌴🇬🇷🚐
Veilige reis en veel zon
En geniet van je korte 5 :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

@knutselaartje: laat me weten of en hoe het lukt en wat je ervoor moet kopen. Ik wil zo'n interieurfilter ook graag.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cee Pee »

Bob Diesel schreef:
di 03 sep 2019, 22:37
Veilige reis en veel zon
En geniet van je korte 5 :wink:
Dankje Bob.
En die korte vijf ben ik al achter, dat had ik jaren eerder moeten doen.👍
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

De Cramer 3 pits gasstel er uit genomen en helemaal gedemonteerd en schoongemaakt. Na 10 jaar had het op vele plaatsen wat vuile plekken. Die rot schroefjes nr 6 torque kreeg ik op een na los. Met koperdraadje de gastoevoer gaatjes schoongemaakt. De buitenkant van de sensors schoongemaakt en blank geschuurd. Alles ziet nu weer als nieuw. Het fijnste is dat we weer vlammen hebben die alles weer gauw doet koken. Ze branden weer als toen het nieuw was, niet meer de sudder pitjes van de laatste tijd.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie