Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ivarplagge
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 16 dec 2015, 13:56
Locatie: Wildervank

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door ivarplagge »

Afgelopen weekend een plexiglas plaatje gemaakt (had ik nog staan) aan de achterzijde van de besteklade. Hoop passen en meten om onder de spoelbak door te komen (loopt wat bol) en de afvoer niet te raken maar na een paar keer "bijzagen" past het perfect. Nu hoeven we geen soeplepels meer op te duikelen in de kast eronder.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Face »

Nieuwe ruit in de camper geplaatst.
Bij de oude waren de 2 helften van elkaar gegaan.Productiefout in 2004-2005
Lijkt weer perfect.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door seth_space »

Douchebak met reeks haarscheurtjes renoveren. Na 9 weken intensief gebruik komen zwakke punten boven.
Eerst zwevende delen opvullen met watervaste pur met vrijwel gesloten cellen.
Daarna opbouwen : met glasvezel en epoxy lamineren.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Mooi geworden of is het nog work in progress?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

de 26 jaar oude zonnepanelen van dak gehaald begonnen lekverschijnselen te vertonen en iets mindere opbrengst, zaten met hoeklijn gelijmd, wou niet los, dan maar afgezaagd, de onderste stukken van de hoeklijn komen toch onder de nieuwe panelen, ook ventilatie opening boven de alkoof gezaagd.
de oude panelen waren 4x 80 Wp(1220x550mm), de nieuwe passen net op het dak, 3x 275Wp (1650x999mm)en dan is het dak bedekt. meer past echt niet meer, morgen dak goed reinigen en een rollertje verf erover, dan een naad aan de voorkant van de alkoof afdichten, en dan panelen plakken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Dan heb jij een boel dak, Jos!
En bij een treffen kunnen de buren bij je inpluggen
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Atoz »

@jos
Die 26 jaar oude zonnepanelen moeten je toch een arm en een been gekost hebben? Dan was jij toch bij de eersten die met zulke hoeveelheid panelen rond gingen rijden. De meesten doen het nu nog altijd niet.

Huispanelen ? Gelet op vermogen en grootte
Kleef je op de pas geschilderde (droge) plekken?

Of wou je nu echt bewijzen dat alles wat er op zit ooit stuk gaat? ;)

In elk geval staat jouw bier koud :cheers:
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

die 26 jaar oud panelen heb ik 14 jaar geleden 2e hands gekocht voor een vrienden prijsje.(van een boot die verkocht werd)
de nieuwe panelen zijn panelen welke ook voor huis installatie gebruikt worden ,maar met een passende mppt regelaar prima voor 12 volt te gebruiken, waarom huis panelen?, wel heel simpel, merk: ja solar 275Wp voor 130 euro per stuk gewoon van markt plaats, kon het niet laten

ik teken de lijmpekken af en schilder daar niet, daar enkel schoonmaken(was een keer nodig na 14 jaar :-B ) en opruwen.

bier stond nu ook koud hoor (en de bokma ook), en gebruik de panelen als ik thuis ben ook voor teruglevering aan het net, de oude panelen gaan op dak van de schuur ook terugleveren, gooi ze niet weg!.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Arie55 »

Dit is al de derde poging om het voorwiel te demonteren. En goh, wat zaten die bouten vast! Zelfs met de nieuwe wielmoeren sleutel, moest ik voor sommige bouten op de sleutel gaan staan. Toen de bouten los waren, zag ik dat de sleutel ook al iets wat getordeerd was en de steel ietswat krom. Zag wel dat de draad van de bouten met een goedje waren ingesmeerd. Thuis uitgerekend met hoeveel gewicht ik op de sleutel moest leunen om 180Nm te verkrijgen. Geheurkt op de weegschaal gedrukt. Zo probeerde ik ongeveer 36 kg te drukken. Dat maal de steel volgens beschrijving een halve meter zou zijn, moest dat overeen komen met het aanhaalmoment.
Tob-momentje: de hydrolische krik ging niet ver genoeg omhoog. Eronderuit gehaalt, totdat ik de ingeving kreeg dat er een tweede trap inzat. Dat was zo, moest gewoon meer kracht zetten.

Gelijk gebruik gemaakt van het moment om een foto te maken van een planning om de reserve band achterop de camper te hangen/plaatsen. Ben er nog niet helemaal uit om het oude fietsenrek daarvoor te verbouwen of de band aan de wand rechtstreeks te hangen. Dat laatste durf ik niet echt aan. Foto is wat overbelicht.

Arie
Bijlagen
IMG_20180821_151851.jpg
IMG_20180821_151851.jpg (71.69 KiB) 409 keer bekeken
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Atoz »

De wand van een degelijk 4x4 voertuig is gemaakt om een wiel op te hangen.
De achterzijde van jouw camper werd gemaakt om mooi en waterdicht te zijn.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door KTManiac »

ON4BGC - Guido schreef:
di 21 aug 2018, 21:22
.... om mooi en waterdicht te zijn.
... en dat laatste gaat 'ie niet lang meer zijn als je daar een reservewiel aan gaat ophangen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

precies en niet mooi is nog tot daar aan toe.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Vandaar dat zo onderhand iedereen daar zijn fietsenrek heeft hangen.
Met, pak hem beet, meer gewicht dan een reservewiel + beugel (kg of 30 a 35)
??
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FredV »

Wat dacht je van 50 tot 60 kg excl. het gewicht van het rek.
Staat overigens wel ‘ruig’ dat wiel achterop.
Knibbel
Plaats reactie