macfocus schreef:Nog maar eens een olieaftapplugsluitring gehaald.
Hij blijft een klein beetje lekken, zelfs nadat ik er (je moet wat) een nieuwe in had gezet met vloeibare pakking.
Vindt de stalling niet leuk.
Heb je wel een koperen knelring gebruikt dan?
Volgens mij is het aluminium oid. Door de officiële FIAT bedrijswagendealer geleverd.
Zij hebben hem een keer vervangen en ikzelf al 2 keer.
Aan die ring zal het niet liggen.
Inmiddels begrepen dat het ook de carterpan zou kunnen zijn die doorroest.
Dat schijnt wel vaker voor te komen.
Of toch een kleine beschadiging op het pasvlak.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gisterenavond visite en natuurlijk de voortgang van mijn noeste arbeid willen showen. Helaas geen licht of stroom. Blijkt vanochtend dat, wederom, het relais niet meer volledig schakelt. Hij slaat wel om maar geeft bijna geen spanning door. Ik stak even een schroevendraaier tussen de twee brede 12 Volt kabelschoenen en er was licht. Dus nu die mooie grote behuizing weer eens uit elkaar en dan gelijk een nieuw bistabiel relais er in. Gelukkig heb ik die nog liggen en niet weggegeven.
Verder stroom van de keuken opnieuw aangesloten. Op het dak gekeken hoeveel panelen ik er precies op kan leggen. De buitenlamp gespoten, de linker dorpel gespoten, twee harinkjes gegeten omdat Aldi ze in de aanbieding had en verder F1 gekeken.
Aankomende vrijdag komen de stickers binnen. Ik ben benieuwd of ik niet wat heb fout gedaan, want dan ben ik een boel geld kwijt.
Het bistabiel relais gerepareerd.
De vonkontsteking verder afgemaakt en getest. Nou dat doet het prima. Kraan open en met 1 vonkje brandt het gas.
Nu het zo luxe is geworden, moest het pannenrooster ook maar eens schoongemaakt worden. Brillo hielp niet zo goed. Met de messing borstel in de draaibank en op 2000 toeren is het aardig glimmend geworden. Nu even bij een Harley man langs om een beetje "Never Dull" te halen.
Draad heb ik van een forumlid gekregen. Ik weet niet of ik zijn naam mag noemen.
Verder was het aan materiaal van de Chinees ongeveer 4 euro. Wel werk natuurlijk.
Klopt, daar had ik ook al aan gedacht toen ik gisteren naar de aansluiting op de koelkast keek op zoek naar een mogelijkheid. Ik neem aan dat de draden vanaf EBL komen en daar zijn aangesloten op een aansluiting waar alleen spanning op staat als de motor draait?
Ventilator heb ik al gekocht. Deze:
Wat leuk om hier mijn gemaakte ventilatortjes terug te zien!
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
vandaag de montage rail voor de zonnepanelen op het dak gelijmd met sikaflex 552AT en aktivator 205 , paar dagen drogen en dan met het verwachte mooie weer volgende week de panelen er op .
bij de plaatselijke garage even het accu kitpistool geleend wat een genot om daar mee te werken, 9 meter rail, 3 rupsen op een rail is 27 meter kit in pakweg 10 minuten, ideaal, snel n zonder pijn in de handen van het knijpen
gebruikte rail: k2 systems speedrail en de eindklemmen, perfect spul, en goed betaalbaar .
Benieuwd hoe dat er uit ziet, hoop volgend jaar ook panelen te plaatsen
zal mijn (klein)zoon vragen om foto,s te maken heb zelf geen toestel.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.