Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door javanes »

Dan had u hem niet eens hoeven te "ontschorsen" :wink:
Na de APK weer gelijk terug naar de stalling.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Zijspan
Berichten: 2592
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zijspan »

Weer verse apk op de camper dat was geen probleem, het bijgeluid wat ik hoorde viel ook reuze mee.
Monteur reed een stuk mee, en het was er weer, het schrapende geluid, het bleek de klem vd aandrijfas hoes te zijn die tegen het fusee stuk aan liep met de verhoging, dat was alles.
Nu naar huis camper achter zetten en afspraak maken om de sleutelcode kwijt te raken, vanmorgen na 6 maand zonder probleem starten( accu was los gekoppeld)
Bij de garage weer niet aan de gang, accu pool keer los en vast maken, dan geen probleem.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Arie55 »

Gisteren een opslag hoekje gemaakt bij de watertank. Het was 'verloren' ruimte waar ik niks mee kon, dacht ik. Nu kunnen er de groente potjes koel en donker staan. Tsja, als Nederlander neem ik een mud aardappelen mee en groente...

Twee 75/10 besteld en binnen gekregen. Kabeltje gemaakt om de units te kunnen configureren (LiFeyPO4 {toekomst} hebben andere instellingen nodig, dat moet ik nog uitzoeken). Die spullen had ik al een tijdje liggen. Was even hannissen, maar het werkt. Het hannissen bestond uit het gedachteloos de aanwijzingen volgen. Vond het al raar dat de signalen RX aan RX en TX aan TX moesten. Dat moest toch RX - TX zijn!? Dat voorgevoel klopte toen het brein/boeren verstand het 'overnam'. Toen werkte het dus wel!
Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=wkZpI_BRmB4 waarvan ik de gegevens overgenomen heb om het USB deel te bestellen. De connector die in de Victron unit gaat, heeft een steek van 2mm. Dat had ik nog ergens gevonden. Morgen maar eens kijken hoe de MPPT en BMV geupdate en data ontfutseld kan worden.

Die 75/10 units vind ik een aparte constructie hebben. Van de 75/15 weet ik dat de unit geheel ingegoten is, waar alleen de verbindingen goed toegankelijk zijn. Van de 75/10 kan je, met enige moeite, in de kast kijken waar je wat onderdelen ziet zitten.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
myway
Berichten: 15527
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door myway »

Heb ik toch altijd andere 75/15 regelaars.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Heb 6 jaar zonder gasfilter gereden, nu de leiding schoongeblazen. Viel mee, er kwam een iets vettige substantie uit, niet veel.
Vanaf de kachel gedaan, zitten geen dingen meer tussen, kranen dicht naar koelkast en gaspit.
Is wel het langste deel bij mij en de koelkast zit er vlak bij.
Na schatting, 100 flessen gas opgestookt, elke winter al 10-15
Vanaf nu met gasfilter. Net gemonteerd.
Bert
IMG_04042020_153634_(1479_x_3000_pixel).jpg
IMG_04042020_153634_(1479_x_3000_pixel).jpg (80.7 KiB) 659 keer bekeken
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Janpinz »

Camper krijgt veel aandacht nu, zie ik. Het lijkt zo binnen het forum, of veel collega’s er plots de tijd voor hebben! :cheers:
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Gepoogd de distributie, waterpomp en v-snaar te vervangen.
Aangezien ik de markeringen niet kon vinden en eerst al behoorlijk ruzie met de dynamo had (welke italiaanse gek heeft bedacht dat de stelbout onbereikbaar is?) maar vestandig geweest en de boel weer dichtgebouwd.
Breng hem wel naar de garage.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door isoplus »

Verstandig besluit :thumbup:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door hathi »

Janpinz schreef:
za 04 apr 2020, 16:46
Camper krijgt veel aandacht nu, zie ik. Het lijkt zo binnen het forum, of veel collega’s er plots de tijd voor hebben! :cheers:
Jan je kan het ook anders definiëren,Fiat heeft nu eenmaal veel onderhoud nodig,en dat is duur,dus proberen ze het zelf,nu er toch tijd te over is :hug:
Hans
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door HJM »

:( :( :( lastig, naar en irritant, maar ondanks de kosten toch geschorst :thumbdown:
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peter LMC »

Afgelopen week.
Camper buitenzijde gewassen en voorzijde gepoetst.
Binnenzijde uit gesopt.
Bestuurdersstoel kraak geluid verholpen.
Diverse controles zoals verlichting bandenspanning etc ivm Apk.
Apk keuren en nadien geschorst.
Even langs de Joyne dealer gereden omdat de gecodeerde zenders
onderweg geen beeld meer gaven. Alleen maar de vrije zenders.
Kaart van Joyne defect en netje gratis omgeruild tegen een nieuwe door de dealer.
Joyne ook maar even op halt gezet. Zie ons voorlopig nog niet vertrekken met het Corona gedoe.
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Arie55 »

De gisteren gemaakte VE.direct kabel uitgeprobeert. Kon de kabel helaas niet in de MPPT steken, daar die te ver weggestopt zat om er het priel stekkertje van onderuit in te steken. Dan maar de BMV uitlezen. Dat ging niet zonder slag of stoot. Had een usb verleng kabel met versterker erin meegenomen om vanuit de rondzit lekker de boel te kunnen bestuderen. Mooi niet! Een paar keer B.S.O.D. Grrr... verlengkabel er tussen uit en werken!
Onderstaand plaatje is samengesteld uit 2 schermen; ik vraag me nu af van hoelang deze gegevens opgenomen zijn. Vanaf het begin dat de meter geinstalleerd is in 2014? Zal wel niet, want vind die pakweg 100kWh wel erg weinig. Anderzijds vallen me de accu spanningen wel in negatieve zin op, zowel de minimale en maximale spaning. Hoop wel dat als de nieuwe accu ooit geplaatst is, dat de BMS in de accu dat niet toestaat.

Links de settings heb ik in rood de getallen/items aangegeven, die aangepast dienen te worden. Heb dit vernomen uit een youtube filmpje van mevrouw Victron. Van haar heb ik ook begrepen dat de SOC = 100% automatisch verloopt.

Van het draadje dat een medeforumlid zijn waterdop was verloren en dat ik me herinnerde dat dit vaker voorkomt, kreeg ik de ingeving eens de opening op te meten. Ook al odat ik de diesel dop soms maar gammel in de opening vind zitten. Zo bleek de water en diesel dop uit precies dezelfde doppen te bestaan. Heb er een 3D model gemaakt en geprint. Morgen eens kijken of zo'n reserve dop een goed idee was.

Arie
Bijlagen
Image4.jpg
Image4.jpg (100.08 KiB) 402 keer bekeken
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

hathi schreef:
za 04 apr 2020, 20:32

Fiat heeft nu eenmaal veel onderhoud nodig,en dat is duur,
Misschien waar, maar ik heb gelukkig andere ervaring, één keer per jaar APK en soms een grote beurt. Dit jaar afgesproken dat bij de APK alles zou worden nagezien. Maar bij het ophalen kon ik volstaan met het betalen van de keuring en olie. Ze hadden alles in prima conditie bevonden en het werk was van dien aard dat daar geen kosten voor werden berekend. Prima auto meneer.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3248
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Niet aan de camper maar, de Autel 619 Odb2 software opnieuw kunnen installeren.
Bij update bleek er malware door de Chinese verkoper waarschijnlijk opgezet.
Windows Defender haalde direct de geïnveste bestanden weg. Toen deed de unit helemaal niks meer.
Informatie gevraagd aan Autel support. Al als antwoord, doe een update. Elke keer kreeg ik nu. geen updates
Engelse forum doorgestruind en warempel iemand kwam met het geniale idee om een nieuw geformatteerd kaartje in de card lezer te doen en dan de update uit te voeren.
Enige ik heb nog steeds niet de Nederlandse taal gemachtigd. Engels, Duits en nog een paar talen wel.
Morgen support maar vragen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie