Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

LOL! :-B
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gsm »

Ja Jos jij van het gas af en de Duitser gaan aan het gas :lol3:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

die duitsers doen maar, ik heb electriciteit zat voor nop en betaal 0,70 euro voor een m3 gas, verwarm al sinds okt 2019 met infrarood panelen , en heb enkel wat gas gebruikt voor koken en warm water, nu dat laatse nog van de zon dan ben ik tevreden

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FJM »

Jos, jij bent tevreden over je infrarood panelen (ben benieuwd waar je die vandaan hebt gehaald).
Zij die ook geschikt om een camper te verwarmen? Of vraagt dat teveel van je hh-accu?
Want dat zou wel erg veel gas schelen....

Gr Frank
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

ik heb de panelen van ebay duitsland, 2 van 500watt en 2 van 700 watt, panelen zijn gewoon 230 volt en dus ook gezien het wattage niet geschikt voor de camper, afgezien daarvan lijkt het me een ideale verwarmings bron voor een camper, droge snelle verwarming.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gsm »

Voor mij heb je gelijk Jos ik heb 5200Wp op het dak liggen maar of ik zoveel over heb om te verwarmen betwijfel ik.
Verbruik ±800m3 gas voor CV en douchen want aanrecht heeft een close-in boiler.
Maar nu gaan we off-topic :bang: :-B

Ik heb al eens een topic over IR verwarming in de camper geopend maar werd afgeraden
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

zonder verwarming op electra had ik genoeg aan de 1200Wp in de tuin(al 11 jaar), maar in sept vorig jaar heeft de woningbouw nog eens 2500WP op dak gelegd, en totaal is nu meer dan genoeg incl warmte.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Atoz »

@Jos
Mogen we een linkje naar jouw panelen?
Dank je!
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

bij deze fa heb ik de 500watt vandaan, maar er zijn er veel meer, kijk op ebay.de bij: infrarotheizung.

https://www.ebay.de/itm/Infrarotheizung ... r-Heizung-
Juskys/352474689686?hash=item521120f096:m:mBJekyLqxn3vGd5tts5LFSg&var=621807633891

de 700 watt hier

https://www.ebay.de/itm/700-Watt-Infrar ... SwUPxdVRbO

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op ma 23 mar 2020, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Jos, in mijn huis in Noorwegen had ik enkele van deze panelen in het plafond. Zij hadden de structuur van de plafondplaten en pasten naadloos.
Toen het plafond er in zat, zag je niet dat het verwarmingspanelen waren. Na een jaar echter werden ze gelig. Dit door de warmte.
Blijven jouw panelen wel op kleur?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gsm »

Daar hebben we al een verschil Jos, wij houden al jaren ±1000kW per jaar over
Ik heb ook geen ruimte meer over op het dak
130329-1558-27.jpg
130329-1558-27.jpg (105.87 KiB) 202 keer bekeken
Ja Rudy in Noorwegen en bij ons in Zweden is het simpeler zo´n plaat in het plafond weg te werken want daar zijn de meeste huizen van hout met houten vloeren, hier hebben de nieuwere huizen betonnen vloeren en dan moet die er op gemonteerd worden.
Ik heb ze wel eens gezien tegen de wand aan maar vind het persoonlijk niet zo
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

ik heb ze aan het plafond gehangen, en 1 is er wat gelig geworden, met ophangen had ik schijnbaar vuile handen, ik dacht och dat schilder ik effe over, moet je wel warmtebestendige lak (b.v. radiatorlak) nemen natuurlijk geen gewone verf, maar ik zit toch niet de hele dag naar het plafond te kijken dus komt wel weer eens

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Eindelijk de ledstrip in de douchecabine als contourverlichting achter een fotoplaat geplaatst en nu blijkt dat ik die niet kan laten branden :oops:
Was er vanuit gegaan dat de ledstrip op 12V zou werken, maar ik meet 220V na de stabilizer op de pinnen van de ledstrip en aangesloten op 12V boordspanning doen ze het inderdaad ook niet :(

Ook de eerste stoelzitting voorzien van nieuwe vulling en bekleding weer gemonteerd en zijn we een stap verder in het opsporen van de oorzaak van een lekkage bij de A-stijl linksvoor.

Het schiet een stuk beter op nu de camper op de oprit staat :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Maar zo langzaam maar zeker raak je uitgewerkt aan je camper en ben je op het punt "onnodige werkzaamheden"

bv; Zal ik hem nog eens uitvegen, of de ramen nog eens doen. "aahh doe mijn spiegel ook maar even "
Alle voorraad nalopen. Zijn we niks vergeten.
In huis 'komen de muren op je af'

In een camper heb je daar geen last van.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Plaats reactie