Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
- djurre1980
- Berichten: 940
- Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Vandaag de kookplaat maar eens schoongemaakt.
Daar zat met name rondom de pitten het e.e.a flink aangekoekt.
Ook niet gek na 32 jaar en 287000 km
Enfin, geheel is weer netjes en kan weer 32 jaar mee?!?
Kwaliteit... lijkt het.
Daar zat met name rondom de pitten het e.e.a flink aangekoekt.
Ook niet gek na 32 jaar en 287000 km
Enfin, geheel is weer netjes en kan weer 32 jaar mee?!?
Kwaliteit... lijkt het.
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Begonnen met het inbouwen van de Maxxfan. Het verwijderen van het oude dakluik viel niet tegen, al valt de kleefkracht van de kit niet te onderschatten...
Toen eerst maar eens proberen om een kanaaltje te creëren door het schuim van het dak. Dat viel niet mee! Ik had een rond/hol messing staaf gekocht, met het idee deze makkelijker door het schuim te kunnen drukken. Maar dat viel nog best tegen, ik moest echt veel kracht gebruiken. Nadat ik hem ingespoten had met siliconen spray ging het wel iets beter, en kwam ik uiteindelijk ver genoeg!
Toen werd het echt spannend... in het bovenkastje een gat boren op de beoogde plek waar het kanaal uit moet komen. En ik zat precies goed!
Bedrading ingevoerd en Maxxfan en Maxxshade even gepast, van de week weer verder.
Toen eerst maar eens proberen om een kanaaltje te creëren door het schuim van het dak. Dat viel niet mee! Ik had een rond/hol messing staaf gekocht, met het idee deze makkelijker door het schuim te kunnen drukken. Maar dat viel nog best tegen, ik moest echt veel kracht gebruiken. Nadat ik hem ingespoten had met siliconen spray ging het wel iets beter, en kwam ik uiteindelijk ver genoeg!
Toen werd het echt spannend... in het bovenkastje een gat boren op de beoogde plek waar het kanaal uit moet komen. En ik zat precies goed!
Bedrading ingevoerd en Maxxfan en Maxxshade even gepast, van de week weer verder.
- Bijlagen
-
- 1562501380524.jpg (127.16 KiB) 845 keer bekeken
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Vandaag de camper schoongemaakt.
de koelkast/ vrieskast wilde niet op gas branden. Het gaatje in de brander liet geen gas door. Uit elkaar gehaalt en met een draadje van een staalborstel het vuil eruit gekregen en nu doet hij het weer.
de koelkast/ vrieskast wilde niet op gas branden. Het gaatje in de brander liet geen gas door. Uit elkaar gehaalt en met een draadje van een staalborstel het vuil eruit gekregen en nu doet hij het weer.
Peter
Follow your dreams, before it's too late.
Follow your dreams, before it's too late.
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
- Locatie: Zeist
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Dit in het vervolg beter met een koperdraadje doen
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
- Bob Diesel
- Berichten: 31965
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Hier ook de koelkast schoongemaakt,maar de binnenkant
dus uitgesopt,ook de rest van het aanrecht gedeelte een poetsbeurt gegeven
en verder toen ook maar de wc een xtra goede sopbeurt gegeven
nog een coaxkabel van de satinstakatie vervangen omdat 1 plug slecht was geworden
en een beetje verder aangeklooid
dus uitgesopt,ook de rest van het aanrecht gedeelte een poetsbeurt gegeven
en verder toen ook maar de wc een xtra goede sopbeurt gegeven
nog een coaxkabel van de satinstakatie vervangen omdat 1 plug slecht was geworden
en een beetje verder aangeklooid
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
De arm van de ruitenwisser vastgezet.
Gister in een regenbui bleef de linkerwisser stilstaan, terwijl de passagierskant wel doorging met wissen.
Gelukkig net voor afrit tankstation.
Omdat de ene wisser wel doorging wist ik al dat het niet aan de motor zou liggen.
Kapotte koppelstang links/rechts?
Ook niet.
Blijkt dat de as van de wisser met een conisch gat geklemd word met een moer.
En inderdaad moer los gelopen.
Dus dop 13 er op en vastgedraaid.
Als de reparaties altijd zo makkelijk waren.
Btw kan mij herinneren dat zo,n arm ook wel eens met een tandwielverkransing vastzit.
Moraal van dit verhaal........
Pak een dop 13 en kijk eens naar de bevestiging.
Vr gr Sietze
Gister in een regenbui bleef de linkerwisser stilstaan, terwijl de passagierskant wel doorging met wissen.
Gelukkig net voor afrit tankstation.
Omdat de ene wisser wel doorging wist ik al dat het niet aan de motor zou liggen.
Kapotte koppelstang links/rechts?
Ook niet.
Blijkt dat de as van de wisser met een conisch gat geklemd word met een moer.
En inderdaad moer los gelopen.
Dus dop 13 er op en vastgedraaid.
Als de reparaties altijd zo makkelijk waren.
Btw kan mij herinneren dat zo,n arm ook wel eens met een tandwielverkransing vastzit.
Moraal van dit verhaal........
Pak een dop 13 en kijk eens naar de bevestiging.
Vr gr Sietze
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
en als dat te vaak gebeurt dat doorslippen dan word het gat in de wisserarm te groot en komt de conus op het asje door het gat, en dan moet er dus een of meer ring(en) onder de moer om weer te klemmen.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Jos. Vandaar ook mijn tip om de dop er op te zetten en te controleren of ze niet LOS gelopen zijn.
Heb de mijne nu geborgd met een druppie kit.
Sietze
Heb de mijne nu geborgd met een druppie kit.
Sietze
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Vanwege een onverwachte extra vrije dag, vrijdag morgen de camper weer uit de stalling gehaald en een paar spulletjes erin gedaan. Mooi ff een lang weekend in Putten gestaan . Heerlijk ff gerelaxed .
Natuurlijk ook wat dingetjes aan de camper gedaan, want ik kan het toch niet laten om an mn hobby te knutselen.
Nu helaas weer thuis, morgen maar weer aan het werk..
Natuurlijk ook wat dingetjes aan de camper gedaan, want ik kan het toch niet laten om an mn hobby te knutselen.
Nu helaas weer thuis, morgen maar weer aan het werk..
-
- Berichten: 1825
- Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Een tip: verwijder de beschermfolie aan de buitenkant voordat je de camper in de zon zet. Is misschien logisch, maar ik had het een weekje laten zitten. Was er niet meer in één stuk af te krijgen, uren aan het peuteren geweest.
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Ok, bedankt voor de waarschuwing! Ik heb een eigen stalling, dus komt goed
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Samen met monteur de slechte verbinding van de minpool naar het chassis verholpen. Op het dashboard werden merkwaardig hoge temperaturen aangeven en een voorgloeilmapje knipperde voortdurende. Zelfs de JVC autoradio herstartte iedere keer, vanwege de niet constante 12Volt. Suggesties waren om de aarde te controleren.
In mijn Hymer Tramp, een 2.8id.TD, zitten twee massa-aansluitingen op het chassis. Links (als je voor de geopende motorkap staat) recht onder de accu en rechts op het chassis (zelfde positie, maar dan gespiegeld).
De rechter bout bleek niet goed vast te zitten en bij de linker was de bout compleet gecorrodeerd.
De rechter losgehaald, aansluiting licht opgeschuurd en ingevet, weer goed vastgedraaid.
Toen bleven de te hoge temperatuur aanwijzingen en het knipperende voorgloeilampje weg.
De linkerbout losmaken was een bijzondere klus. Je kan er eigenlijk niet goed bij, behalve met een ratelsleutel, twee verlengstukken en een 15 dop. Rechts krijg je zo los en weer vast. Links niet; de bootkop was verroest en draaide door. Alleen door een 14 op de boutkop te slaan met een hamer en afwisselend de bout een slag te geven met de ratelsleutel, kwam uiteindelijk de bout vrij.
Idem als rechts, schuren, invetten en een nieuw aardboutje indraaien, kreeg links ook een betrouwbare massa aansluiting.
Mooie klus, ik heb te weinig ervaring met sleutelen om dit zelf te doen. Er is niet veel ruimte in de motorkap bij dit type Ducato. Hulde aan de sleutelervaring van mijn monteur.
Geen irritant gedrag op het display meer en ook de waarschuwingslampjes branden nu veel helderder. Je rijdt een stuk relaxter en dat is toch belangrijk en niet alleen om het vakantiegevoel te krijgen !
De goede massa aansluitingen zijn nodig en kunnen bij slechte galvanische verbindingen tot merkwaardige problemen geven.
In mijn Hymer Tramp, een 2.8id.TD, zitten twee massa-aansluitingen op het chassis. Links (als je voor de geopende motorkap staat) recht onder de accu en rechts op het chassis (zelfde positie, maar dan gespiegeld).
De rechter bout bleek niet goed vast te zitten en bij de linker was de bout compleet gecorrodeerd.
De rechter losgehaald, aansluiting licht opgeschuurd en ingevet, weer goed vastgedraaid.
Toen bleven de te hoge temperatuur aanwijzingen en het knipperende voorgloeilampje weg.
De linkerbout losmaken was een bijzondere klus. Je kan er eigenlijk niet goed bij, behalve met een ratelsleutel, twee verlengstukken en een 15 dop. Rechts krijg je zo los en weer vast. Links niet; de bootkop was verroest en draaide door. Alleen door een 14 op de boutkop te slaan met een hamer en afwisselend de bout een slag te geven met de ratelsleutel, kwam uiteindelijk de bout vrij.
Idem als rechts, schuren, invetten en een nieuw aardboutje indraaien, kreeg links ook een betrouwbare massa aansluiting.
Mooie klus, ik heb te weinig ervaring met sleutelen om dit zelf te doen. Er is niet veel ruimte in de motorkap bij dit type Ducato. Hulde aan de sleutelervaring van mijn monteur.
Geen irritant gedrag op het display meer en ook de waarschuwingslampjes branden nu veel helderder. Je rijdt een stuk relaxter en dat is toch belangrijk en niet alleen om het vakantiegevoel te krijgen !
De goede massa aansluitingen zijn nodig en kunnen bij slechte galvanische verbindingen tot merkwaardige problemen geven.
Onderzoek alles, behoud het goede.
- jackentiny
- Berichten: 228
- Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 21:39
- Locatie: Stein
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Nieuwe bug blokker geplaatst,
met het sluiten van de schuifdeur waren de magneetjes van de oude kapot gegaan,
de nieuwe heb ik voorzien van magneetband over de gehele lengte,
sluit mooier en kan niet meer tussen de schuifdeur komen,
Grts,
Jack
met het sluiten van de schuifdeur waren de magneetjes van de oude kapot gegaan,
de nieuwe heb ik voorzien van magneetband over de gehele lengte,
sluit mooier en kan niet meer tussen de schuifdeur komen,
Grts,
Jack
- Bijlagen
-
- IMG_20190707_144757.jpg (76.95 KiB) 366 keer bekeken