Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

bertt schreef:
ma 15 apr 2019, 18:05
Mijn vraag was, als je er fietsen op zet, klap je hem naar beneden en de plaat dan? Of kijk ik verkeerd?
Die zul je kunnen kantelen, net als bij mijn Memo fietsdrager neem ik aan :wink:

Mooi gedaan hoor :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22936
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Yep. Lichtbalk met kentekenplaat kantelbaar...
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3264
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door B1gcheese »

Kunstwerkje :thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »


PaulBng schreef:Nope.
De drager is niet zonder gereedschap te verwijderen, dus maakt deel uit van het voertuig.

Mocht een diender commentaar hebben, wissel ik 'm ter plekke om Afbeelding
Hmm, dan zou ik voor de zekerheid wel een witte plaat meenemen. Voor zover ik wetgeving snap wil 'deel uitmaken van het voertuig' volgens mij zeggen: 'zoals vastgesteld bij de typegoedkeuring'. Alles wat er daarna op of aan gemonteerd wordt, ziet de wetgever volgens mij als 'lading'. Als die lading het zicht op achterlichten en/of kenteken plaat blokkeert, moeten daar voorzieningen voor getroffen worden.

Een afzetcamper op een pickup is ook lading, evenals een imperiaal. Ik zie genoeg foto's van campers met aangehangen motordragers, die op de motor drager een witte plaat hebben...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22936
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Ik heb ooit ergens gelezen dat als de fietsdrager niet zonder gereedschap te verwijderen is, hij deel uitmaakt van het voertuig, en er dus de gele plaat op zou moeten.

Ik kan dat nu nergens meer terugvinden.

Dus ik denk dat de witte plaat er maar op zet. En ergens een NL sticker vandaal halen voor over de grens...

Overigens.. Jaren terug, toen er nog geen NL op de kentekenplaat stond, eens geprobeerd Zwitserland in te rijden. Had geen NL sticker.
Beambte hield me tegen, en maakte mij, terwijl hij met zijn vinger in het stof achter op mijn auto "NL" schreef, duidelijk dat ik zonder die sticker het land niet in mocht.
Toen ik hem vroeg hoe hij wist dat ie "NL" moest schrijven, haalde hij zijn schouders op en zei "ik maak de regels niet".

Het is ook debiel dat in Nederland de witte kentekenplaat die NL aanduiding niet mag hebben...
Laatst gewijzigd door PaulBng op ma 15 apr 2019, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
isoplus
Berichten: 6394
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door isoplus »

Ik heb ook een soortgelijk hek achterop de bus echter daar zit weer een trekhaak op en dan een wegneembare fietsendrager.
De gele kentekenplaat is zichtbaar en gemonteerd op de normale plaats, dus zonder fietsendrager is er geen extra nummerplaat en geen extra verlichting.
Met gemonteerde fietsendrager is daarop een witte kentekenplaat met extra verlichting zoals bij een 750 kg aanhanger volgens voorschrift.
Als Paul een witte kentekenplaat monteert en de gele op de daarvoor bestemde plaats lijkt mij dat alles in orde is.
Palaver met dienders in Nederland zal nog wel goed aflopen, in het buitenland wordt het al snel minder leuk verwacht ik.
In Spanje doen ze al ingewikkeld over dat rood witte bord achter op de fietsendrager dus ik zou geen discussie uitlokken.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

PaulBng schreef:
ma 15 apr 2019, 22:07
Dus ik denk dat de witte plaat er maar op zet. En ergens een NL sticker vandaal halen voor over de grens...
Witte plaat op fietsendrager en gele plaat op originele plaats voldoet!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Abri079 »

Hebben jullie er al eens over nagedacht of het op toeval berust dat de woorden beleid en debiel met dezelfde letters zijn geschreven?
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Janpinz »

En : “debiel beleid “, is weer een dubbel woord... :lol3:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »


PaulBng schreef:Ik heb ooit ergens gelezen dat als de fietsdrager niet zonder gereedschap te verwijderen is, hij deel uitmaakt van het voertuig, en er dus de gele plaat op zou moeten.

Het is ook debiel dat in Nederland de witte kentekenplaat die NL aanduiding niet mag hebben...
Haal je nu geen zaken door elkaar? Dat begrip is volgens mij van toepassing op onroerend goed: 'spijker en nagelvast' wil zeggen dat het tot het huis behoort als je het koopt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

Dat zinnetje over wat er tot de auto behoort staat waarschijnlijk in de verzekeringspolis: alle acessoires die aan de auto bevestigd zijn en die niet zonder gereedschap te verwijderen zijn, zijn meeverzekerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door NoStress »

Ivm met het plaatsen van accu-kabels, eerst de cabine vloer maar eens schoongemaakt 8-)
Laatst gewijzigd door NoStress op ma 17 okt 2022, 1:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

@ Paul B.

Dit zegt de RDW op zijn site

Voorwerpen die het zicht op een kentekenplaat ontnemen (zoals bijvoorbeeld een fietsdrager), moeten ook een witte kentekenplaat hebben

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... ekenplaten

Dus gele plaat lekker laten zitten en witte op de drager ;-)
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22936
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Plaats reactie