Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

sleutel13 schreef:
wo 03 apr 2019, 5:05
Gewoon zuivere sinus omvormer?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Het blijkt dat jij meer tijd bezig bent met jouw camper als het lezen van mijn diverse postings. Ik kan je gerust stellen want ik gebruik een sinus omvormer. Eentje van 2 kW die het werk aan zou moeten kunnen maar dat niet kan. Sterker:

Vandaag de omvormer uitgebouwd en de oude Chinees weer op de plaats gezet. Mijn Dolce Gusto werkt niet als hij koud is.
Verder contact opgenomen met Leertronic om te bewerkstelligen dat ik, tegen extra betaling, zijn 2,5 kW versie kan afnemen.
Dus maar even afwachten terwijl de oude Chinees (ook een 2 kW sinus!) zijn werk beter doet dan de 2,5 maal duurdere versie van de Nederlandse leverancier.

Verder vandaag de IVT 30 Amp MPPT regelaar vervangen door de nieuwe EpSolar 4210 AN. Dat is toch best leuk speelgoed! Omdat ik 690 Wp aan panelen op het dak heb liggen was de IVT aan de krappe kant. Ook de Epsolar is slechts geschikt voor 540 Wp aan panelen maar dit mag met factor 1,5 verhoogt worden.
De IVT heeft een StepUp functie en begon al te laden met weinig daglicht. De Epsolar begint de cyclus als de paneelspanning 1 volt boven de accuspanning komt. Aangezien ik, door diversiteit aan panelen niets in serie kan zetten, moet ik het doen met de nominale paneelspanning van ongeveer 17 volt belast. Vandaar deze keuze en niet de Victron.

Morgen moet ik eens even kijken hoe ik de nieuwe regelaar monteer zodat er een goede koeling gaat zijn. Het kan zijn dat ik mijn elektrokast ga voorzien van een geforceerde koeling d.m.v. een ventilator.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Heerlijk om je verhalen te lezen Rudy :-B
Vervolgens zet ik in mijn zeer moderne camper de fluitketel op het gas om een bak koffie te zetten, :wink:


Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Er zit dan ook nog wel een verschil tussen jouw en mijn situatie.
Bij jullie is het bakkie pleur een gezellig samenzijn, voor mij een noodzakelijk kwaad.
En dan wil ik gewoon lekker luxe koffie kunnen zetten.

Op die manier blijf je ook bezig en dus zal ik mij niet zo snel vervelen. :-B

Pas als alles helemaal perfect werkt en er echt niets meer te doen valt, zal de lol er wel af gaan en zit het er dik in dat er een andere camper komt. Ik begin mijzelf een beetje te leren kennen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kubo »

Vandaag maar weer eens APK plus kleine beurt.
Tevens MAD hulpveren achter laten monteren.
Kan er weer tegen. 8-)
Laatst gewijzigd door Kubo op do 04 apr 2019, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door nicolasfirst »

Drie weken geleden hebben we onze minicamper in ontvangst mogen nemen. De inrichting met standaard keukenspullen, luifel etc. is vrijwel compleet. Voor onze reizen komt nog eten en kleding en wat electronica bij.

Tijd om de auto op de weegbrug te zetten met driekwart tank vol en de watertank vol, de fietsen achterop de fietsendrager. Vandaag naar een lokale weegbrug gegaan met een goed resultaat. Ik zit 130kg onder het maximum gewicht met alles wat er nu aan boord is, dus nog los van eten, kleding e.d. Als jarenlange lichtgewicht kampeerders verwachten we niet boven de 130kg aan extra spullen uit te komen.

We kunnen op pad.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Janpinz »

En nog één of twee mensen?
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MonRoe »

Camper uit de schorsing gehaald en daarna uit de stalling. Morgen en overmorgen even schoonmaken en weer wat spullen erin. Dan zaterdag aan het eind van de middag naar de garage brengen voor apk, beurt, distributieriem, controle airco, handrem repareren en nog een paar kleine klusjes. Dinsdag aan het eind van de middag kunnen we de camper weer ophalen. Dan volgend weekend er maar eens mee weg. Het wordt weer tijd.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Will
Berichten: 3559
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Will »

Vandaag nieuw vinyl in de camper gelegd goed gelukt en weer geld in de knip gehouden.
Eerst een You Tube cursus filmpje bekeken hoe leg ik een vinyl vloer.
Daarna een mal gemaakt van kranten op het nieuwe vinyl gelegd en aan alle kanten een centimetertje ruimer gehouden.
Met veel geduld en koffie en muziekje aan de slag gegaan en hoppa een mooie vloer.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8478
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door EasyBee »

Afgelopen weekend de camper onder de hoes vandaan. Alles schoon en droog. Alles nagelopen. Achteruitrijdcamera geinstalleerd, want vorige kapot. Ontschorst want binnenkort eerste weekendje proefcamperen. Gisteren één keer starten en lopen als naaimachinetje. Proefrit en niks bijzonders gevonden. Vandaag kleine beurt + APK. Nieuwe ophangrubbers voor de uitlaat nodig, verder niets. :bow:
Laat seizoen maar beginnen. :wink:

Tenzij Nicolasfirst met eventuele passagier(s) in de auto zat op de weegbrug, is er toch een klein gewichtsprobleempje op komst.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Kaatjeka
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 08 aug 2018, 12:10

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kaatjeka »

Vandaag weer een klein stukje opgeschoten met het isoleren met Armaflex. Het plafond is klaar wat betreft de 19 mm dikte. De balken ga ik doen met dunnere Armaflex. Ook een stukje zijwand al gedaan met 19 mm. Beetje bij beetje steeds een stukje verder. :-)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kubo »

Inlaat rooster bij voorruit schoon gemaakt.
Viel mij op dat één kant van het expansie vat niet vast zat ,ik kom hem ook niet vaster draaien.
Weet niet of dit zo hoort i.v.m uitzetten.
Bijlagen
70959E8F-AF69-402B-9C3E-ED9FE69C38BE.jpeg
70959E8F-AF69-402B-9C3E-ED9FE69C38BE.jpeg (87.02 KiB) 657 keer bekeken
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Niet zoveel tijd gehad vandaag maar toch een paar dingetjes gedaan. Ik moest even de nieuwe kinderfilm van Flåklypa op Film 1 bekijken. Prachtig :-B

Vandaag de nieuwe Epsolar voorzien van steuntjes en in de Electro bak geplaatst. Gelijk de stalen poot van mijn luxe stoel extra gezekerd. Deze piepte een beetje na 6 jaar gebruik met mijn gewicht.
De "oude" Chinese omvormer ook weer teruggeplaatst en tegelijkertijd ook de Sterling extra acculader weer tevoorschijn gehaald.
Als alles klopt, komt morgen de BMV 712 van Victron binnen en een aantal meters Cat6 Utp platte kabel. Dan dus even kabels trekken en de MT50 + de BMV uit zicht in mijn ontvangerkast inbouwen. Heb ik waarschijnlijk morgen mijn handen vol aan.

Met een beetje geluk heb ik zondag alles klaar en dan kan het schoonmaken beginnen. Dus misschien in de volgende week weer op pad. Althans dat hoop ik.

Zo, en nu een avondje binnen werken. Mijn laatste stoel gaat er nu in. Ik heb er drie versleten in de afgelopen 10 jaar. Ik heb er nog één en dan aankomend jaar maar op jacht naar een paar voorraad stoelen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5693
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Vandaag de schorsing opgeheven en eindelijk weer kilometers met de camper gemaakt ..... 10km van stalling naar oprit aan huis :D

Op de oprit lekker in het zonnetje kunnen klussen ter voorbereiding op het nieuw seizoen voor ons:
  • kranen gemonteerd na ontkalken
  • watertank en -leidingen gereinigd met H11+
  • Schrack schakelrelais vervangen door IVT
  • zekeringautomaat vervangen door gecombineerde kast met zekering & aardlek
... en voor morgen staan nog wat andere zaken op de planning!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door KTManiac »

Hoofdnoorman schreef:
vr 05 apr 2019, 21:25
Ik moest even de nieuwe kinderfilm van Flåklypa op Film 1 bekijken. Prachtig :-B
Wat off-topic, maar iid: Flåklypa, geweldig leuk! :thumbup:
Plaats reactie