Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door vmax »

wist niet dat een fjetsendrager stroom nodig had

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Vertrokken2 »

Camperic schreef:
zo 23 sep 2018, 9:42
Klopt. Ik had een MT 180/12 en heb het voor aankoop voor de zekerheid ook afgestemd met Bluepowershop, waar ze je goed en snel informeren :thumbup:
Ik moet zelf upgraden van de 75/15 naar de 100/20. De 75/15 zou wellicht net gegaan hebben, op papier heb ik slechts 10 Wp teveel capaciteit op het dak, maar ik houd er niet van om continue aan de maximale belasting te zitten.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

waarom?, die victrons regelen bij teveel zelf terug, laten gewoon niet meer toe, en die max Wp haal je in de praktijk toch ook nooit.
en wil je toch een 100/20, kijk dan eens op www.ebay.de scheelde bij mij toch 40 euro per stuk met hier in holland, en bij 3 stuks is dat bijna 1 voor niets.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 23 sep 2018, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Als het werkt zou ik in dat geval niet upgraden, als je toch moet vervangen uiteraard wel.
Ik wilde meer inzicht in de werking / opbrengst en MPPT ipv PWM en dat heb ik nu beide.
vmax schreef:
zo 23 sep 2018, 9:57
wist niet dat een fjetsendrager stroom nodig had
Tja, je zou de verlichting ook op batterijen kunnen doen inderdaad :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

Cruise control afgesteld, schakelaar tussen de plusdraad van het zonnepanneel en de laadomvormer gemaakt,kastjes rammelvrij gemaakt en de hh accu verwijdert ivm langere stallings periode.
Vanmiddag de chassisverlenger ophalen zodat ik die op mn gemakkie in de grondverf/menie kan zetten en daarnaa aflakken. In het vroege voorjaar haal ik de camper weer op en dan gaat deze er pas onder. Kan ik rustig gaan bedenken hoe en welke verlichting ik erop wil hebben.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

vmax schreef:
zo 23 sep 2018, 9:57
wist niet dat een fjetsendrager stroom nodig had
De vraag werd gesteld vanwege de chassisverlenging.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door de Jonckheer »

Destijds een Philips 5.1 home cinema set gekocht voor in de camper. Weinig gebruikt dus maar defect. De voeding en was niet te repareren. Een nieuwere gebruikt gekocht waarvan na 6 maanden de cd speler het heeft begeven. Ik heb die bende weggegooid en heb bij Mediamarkt een Bose soundbar gekocht. Perfect geluid en kan via Bluetooth van mijn telefoon muziek afspelen. Gelukkig heeft de TV een dvd speler.
soundbar.jpg
soundbar.jpg (85.21 KiB) 599 keer bekeken
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Vertrokken2 »

Kroppie schreef:
zo 23 sep 2018, 10:18
waarom?, die victrons regelen bij teveel zelf terug, laten gewoon niet meer toe, en die max Wp haal je in de praktijk toch ook nooit.
en wil je toch een 100/20, kijk dan eens op www.ebay.de scheelde bij mij toch 40 euro per stuk met hier in holland, en bij 3 stuks is dat bijna 1 voor niets.

jos
Dat zeggen er meer tegen mij. Maar ik heb graag altijd reserve over. Ik vind het niet prettig om een apparaat maximaal te belasten. Ik heb de 100/20 voor een aantrekkelijk bedrag en kon de ook nog eens 75/15 inruilen.
Prima deal.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

:thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door B1gcheese »

bently schreef:
za 22 sep 2018, 9:19
B1gcheese schreef:
za 22 sep 2018, 6:58

Gistermiddag de camper opgehaald uit Borculo, na vijf weken wachten. Alle gewenste reparaties en toevoegingen zijn uitgevoerd door de verkopende dealer en de hele rit naar huis zat ik met een dikke glimlach achter het stuur. Wat een beresterke motor en wat een luxe en comfort. Er zit een nieuwe Thule luifel op, een zonnepaneel, nieuwe sloffen rondom (DOT 2818), nieuwe dakluiken en nog wat zaken aan de binnenkant zijn gerepareerd. Gisteravond al de halve inboedel erin verhuisd en vandaag ga ik de garage eens inrichten. En daarna nog even op pad naar een camperplaats om alles op ons gemak uit te proberen.
Nog gefeliciteerd met die mooie camper :thumbup: Maaaar . . . . heb je ook al een afspraak voor taxatie gemaakt :?:
Veeeel plezier met de camper.
Thx! De eerste drie jaar is hij verzekerd voor het aankoopbedrag, dus we hebben nog even.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vandaag de vloer achter onder mijn bed geëgaliseerd. Toen ik de camper 9,5 jaar geleden kocht was de volledige achterkant verrot en heb ik er een nieuwe achterzijde ingezet. Voor die tijd was er ook al eens een reparatie aan de vloer geweest en daar een stuk ingezet. Waarschijnlijk in Duitsland, want ik vond ook wat oude "Bild" in de B-stijl, enkele jaren geleden.
Nu ik de extra bak ga monteren, moet het ook een beetje netjes zijn. Dus de oude vloer gelijk gemaakt en een laagje vinyl geplakt van de juiste dikte. Nu kan straks het geheel opnieuw bekleed worden met vinyl zonder dat er bulten, overgangen, gaten, schroeven of lijmresten zichtbaar zijn.
De opbergkist alvast gegrond en geschilderd. Morgen even de ondersteun van de luifel met popnagels vastzetten of een alu popmoer er op. Zit nu nog met boutjes en moertjes, maar daar kom ik dus later niet meer bij. Dan de verlichtingsdraden op de goede plek leggen en daarna kan de kist er in.
Vanavond begonnen om de slede voor mijn Dreambox aan te passen. Die was van hout en wordt nu van aluminium. De Dreambox gebruik ik ook thuis en ik kan hem dus zo er in steken.

Maar eerst morgenvroeg naar de drukker van de stickers. Ik ben niet tevreden over de kleuren.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Rudy, dat is geen drukker, is een printer :wink: Ik was een drukker, ben nu ook alleen nog maar een printer. :-B

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FredV »

Ik heb wel eens stickers met zeefdruk laten maken bij een drukker.
Knibbel
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Daar heb je gelijk in,werd ook gedaan, nu meestal printers en zo goed, dat ze in staat zijn om na een foto genomen te hebben, de stickers (al of niet over elkaar geplakt) van de orginele van je camper na te maken. Zo heb ik eens in Spanje de gehele set van de achterkant van een Knaus integraal laten namaken. Ik zag geen verschil :wink:

Bert, sorry een beetje of topic
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Plaats reactie